علت خطای چک گیربکس مگان چیست؟ اگر دارای خودرو مگان باشید حتما با خطای check gearbox روبرو شده اید. مگان یک خودرو فرانسوی می باشد که به دلیل کیفیت بالا در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. این خودرو در دو مدل دستی و اتومات تولید شده است. که هر دو مدل به تسمه و روغن بسیار حساس هستند. 

در این مقاله می خواهیم در مورد خطای مگان و علت خطای چک گیربکس مگان به بحث و بررسی بپردازیم. در صورتی که نیاز به تعمیر و یا رفع خطاهای موجود در خودرو خود دارید همین حالا می توانید با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید و نوبت مراجعه را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با تعمیرگاه تخصصی مگان همراه باشید.

عیب یابی خطای چک گیربکس مگان

گیربکس یا جعبه دنده از قطعات مهم ماشین است که وظایف مهمی‌ بر عهده دارد. در واقع برای عیب یابی گیربکس مگان باید بدانیم در بعضی مواقع چراغ خطای (check Gearbox) مگان روشن می‌شود که نشان دهنده این است که گیربکس خراب شده‌ و نیاز به تعمیر دارد‌. گیربکس برای اینکه خنک بماند و روان کار کند نیاز دارد تا از روغن بدون آلودگی و تمیز استفاده کند. زمانی که برای عوض کردن دنده دچار مشکل شویم و به راحتی این کار انجام نشود نشان دهنده این است که باید روغن گیربکس عوض شود. در واقع در این هنگام با تغییر دنده از یک به دو صدای تقه به گوش می‌ رسد. در این هنگام باید هر چه سریع‌ تر ماشین را به تعمیرکاری ماهر نشان دهید.

برای تعمیر گیربکس مگان و یا تعویض روغن گیربکس مگان می توانید به تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران یعنی ایران رنو مراجعه مراجعه کنید و خدمات مورد نظر خود را در اسرع وقت با بالاترین کیفیت دریافت کنید.

 

جهت ثبت سفارش کلیک کنید

رفع خطای چک گیربکس مگان

تست های زیادی برای تشخیص مشکلات گیربکس مگان وجود دراد. اما مهم ترین نکته این است که به صورت مرتب روغن گیربکس مگان را تعویض کنید و نگذارید که خودرو دچار روغن سوزی شود. در صورتی که زمان تعویض روغن گیربکس خودرو مگان خود را فراموش می کنید می توانید با یکبار مراجعه به تعمیرگاه ایران رنو از آن پس زمان مراجعه بعدی را از طریق پیامک دریافت کنید.

بخش عمده علت خطای چک گیربکس مگان به روغن آن مربوط می شود. بنابراین در صورت کم شدن فشار روغن برخی از موارد را می بایست بررسی کنید. در ادامه این موارد را شرح می دهیم:

 تاثیر کیفیت روغن در خطای چک گیربکس مگان

اگر روغن گیربکس کثیف شود عمل خنک‌ کنندگی در آن کاهش‌ یافته و داغ می‌ شود.

سطح فشار روغن

مشکل ایجاد شده در عملکرد گیربکس بخاطر خارج شدن حالت تعادل فشار روغن است و در این حالت سنسور از کار میفتد و ممکن است به شیر برقی و ساعت آسیب برسد.

سیم کشی

سیم کشی و برق گیربکس با هم در ارتباط مستقیم هستند. معمولا باطری تامین کننده برق ماشین است. اگر مدت زیادی باطری استفاده نشود به اصطلاح باطری می‌خوابد. بعد از بررسی معلوم می‌شود باید عوض شود یانه.

iranautorepair

بهترین مرکز تعمیر گیربکس خودروهای رنو در تهران

علت خطای چک گیربکس مگان

علت خطای چک گیربکس مگان چیست؟

مشاهده خطای چک گیربکس مگان می‌تواند علل های مختلفی داشته باشد.  عواملی مانند: کثیف بودن روغن، پایین بودن سطح کیفیت روغن، پایین بودن میزان روغن، مشکل ساعتی، مشکل شیر برقی تاثیر گذار هستند. در واقع گیربکس اتوماتیک مگان چهار دنده دارد و خطای چک گیربکس مگان نشانه این است که گیربکس خراب شده‌ است. در این هنگام زمان تعویض دنده گیربکس شروع به تقه‌زدن می‌کند و عمل تعویض به سختی انجام می‌شود‌.

با مراجعه به تعمیرگاه رنو و تست جاده‌ای و بررسی فشار روغن اگر نیاز به تعویض روغن بود آن را تعویض می‌کنند و در صورت برطرف نشدن مشکل، گیربکس باید عوض شود‌. همچنین توسط دیاگ علت روشن شدن چراغ چک گیربکس و خطای چک گیربکس مگان معلوم می‌شود.

در این هنگام عمل عوض کردن دنده با تقه‌زدن همراه می‌شود و توان ماشین کاهش می‌یابد و گیربکس به روی دنده ۳ انتقال پیدا می‌کند. در این وضعیت شماره دنده در پشت امپر به درستی نشان داده‌ نمی‌شود. به‌ این حالت اضطراری گفته‌ می‌شود. برای برطرف کردن وضعیت اضطراری پس از متوقف کردن خودرو آن را خاموش و روشن کنید و زمانی که به صورت موقت به حالت طبیعی خودش برگشت آن را به تعمیرگاه ایران رنو ببرید تا بررسی شود. این اتفاق بیشتر زمانی رخ می‌دهد که ماشین شما در حالت سرد باشد. پایین‌ آمدن سطح روغن و مشکل در شیر برقی می‌ تواند عامل دیگری برای بوجود‌ آمدن این وضعیت باشد.برای همین تاکید می‌شود روغن گیربکس حتما چک‌ شود

تعمیر گیربکس تمامی خودروهای رنو در تهران تحت نظر متخصصین باتجربه

iranautorepair

سخن پایانی

گیربکس مهم ترین بخش خودرو است و خرابی آن می تواند به دیگر بخش های خودرو نیز سرایت کند و در نتیجه هزینه زیادی را به بار آورد. اگر دارای خودرو مگان هستید و با خطای check gearbox مواجه شده اید و نمی دانید علت خطای چک گیربکس مگان چیست. همین حالا می توانید با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید و برای مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو نوبت خود را دریافت کنید. همچنین شما عزیزان برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانید در تایم کاری با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس مگان 1600 با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یکی از بهترین مراکز تعمیر خودروهای رنو می باشد که توانسته در مدت کوتاهی با تکیه بر تجربه خود به یکی از بهترین های تعمیرگاه رنو تهران تبدیل شود

در ابتدا می بایست نوع خودرو شما و ایراد وارد شده مشخص باشد. جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس رنو با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس مگان 2000 با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

تمامی قطعاتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو استفاده می شود اورجینال می باشد.

جهت دریافت هزینه تعمیر مگان با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.
تماس با ایران رنو