یکی از فعالیت هایی تعمیراتی که برای خودرو های ساخت رنو مورد انجام قرار می گیرند، تعمیر گیربکس رنو است. خودرو های امروزی هر کدام از سیستم پیچیده ای درست شده اند که خود این سیستم ها هر کدام از قطعات و تجهیزات ساده یا پیشرفته ای ساخته و تولید شده اند. یکی از این تجهیزات پیچیده هر خودرویی هم که از ساختاری خاص و دقیق بهره مند است و نقشی بسیار مهم و حیاتی در ماشین دارد، گیربکس خودرو است. در صورتی که علاقه دارید در مورد گیربکس و به خصوص گیریکس خودرو های رنو بیشتر بدانید، در ادامه بحث تعمیر گیربکس رنو هم همراه بهترین تعمیرگاه رنو بمانید تا با موضوعاتی مثل تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو، تعمیر گیربکس ال نود، تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود، تعمیر گیربکس مگان، تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان، تعمیر گیربکس مگان ۱۶۰۰، تعمیر گیربکس مگان ۲۰۰۰، تعمیر گیربکس ساندرو، تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو، تعمیر گیربکس کولیوس، مرکز تعمیر گیربکس رنو، تعمیر گیربکس داستر، تعمیر گیربکس کپچر، تعمیر گیربکس رنو و... بیشتر آشنا شوید.

تعمیر گیربکس رنو

اما قبل از این که درباره تعمیر گیربکس رنو و موضوعاتی مثل تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو صحبت کنیم، کمی با خود شرکت رنو آشنا شویم. گروه رنو یک شرکت خودروسازی فرانسوی چندملیتی است، که در زمینه طراحی، ساخت و پخش خودروها، کامیون، تراکتور، اتوبوس و خودروهای برقی فعال است و پیش‌تر در زمینه طراحی و تولید هواگرد و موتورهای هواگرد نیز فعالیت داشته‌است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بولوین بیانکور، فرانسه قرار دارد. شرکت رنو در سال ۲۰۱۱ پس از گروه فولکس‌ واگن و پژو سیتروئن به‌عنوان سومین خودروساز اروپا شناخته شد. این شرکت هم‌اکنون در رتبه نهم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار دارد. شرکت رنو مالک اکثریت سهام شرکت رومانیایی داچیا، شرکت ترکیه‌ای اویاک رنو، شرکت کره‌ای رنو سامسونگ موتورز و شرکت ایرانی رنو پارس می‌باشد. 

این شرکت هم‌چنین ۴۳٪ از سهام شرکت ژاپنی نیسان و ۲۵٪ درصد از شرکت روسی آوتوواز را نیز در اختیار دارد. اکنون کارلوس غصن در جایگاه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره رنو، عملاً سکان رهبری این شرکت فرانسوی را در دست دارد. وی همین مناصب را نیز در شرکت ژاپنی نیسان برعهده دارد. این دو شرکت پس از مشارکت در راه‌اندازی گروه رنو-نیسان آلیانس، هم‌اکنون در قالب این گروه، به‌عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، شناخته می‌شوند. دولت فرانسه با در اختیار داشتن ۱۵٪ درصد از سهام رنو، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود. شرکت رنو فعالیت گسترده‌ای نیز در مسابقات اتومبیل‌رانی و موتوراسپرت داشته و تیم فرمول یک رنو در طول سال‌های گذشته، یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک بوده‌است.

نمی شود در مورد رنو یا تعمیر گیربکس رنو و موضوعاتی مثل تعمیر گیربکس ال نود صحبت کرد اما در مورد خود گیربکس چیزی ندانست. گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده‌ خودرو است. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اهمیت این بخش از این جهت است که هر موتوری قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور است. اما از طریق گیربکس می‌توان بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه رسید. گیربکس در کنار این وظیفه‌ مهم کارهای دیگری با درجه اهمیت متفاوت نیز انجام می‌دهد. مانند: پیشگیری از سرعت‌های ناخواسته، تنظیم جهت حرکت خودرو. کار کردن موتور بدون حرکت خودرو و... . شما برای انجام هر گونه تعمیرات و خدمات نگهداری خودرو های وارداتی، مثل همین تعمیر گیربکس رنو، می توانید به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران مراجعه نمایید.

جهت ثبت سفارش کلیک کنید

تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو

از آنجایی که بخش عمده ای از خودرو های ساخت رنو را خودرو های اتوماتیک تشکیل می دهند، نمی توان در مورد تعمیر گیربکس رنو یا تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود حرفی زد ولی در مورد گیربکس های اتوماتیک چیزی نگفت. به همان میزانی که استفاده از گیربکس‌های اتومات به‌نسبت گیربکس‌های دستی راحت‌تر است لذت رانندگی کردن با آن‌ها نیز کمتر است. این گیربکس‌ها در ترافیک‌های طولانی و مسیرهای پر‌رفت‌و‌آمد بسیار کمک‌کننده بوده و راحتی استفاده از آن‌ها به این است که دیگر یک دست شما بر روی دنده و پای مخالف شما بر روی پدال کلاچ قرار نمی‌گیرد. در رانندگی با دنده اتومات زحمت تنظیم سرعت خودرو با دور موتور دیگر بردوش راننده نیست و دردسرهای تغییر دنده و کلاچ گرفتن حذف می‌شود. در یک دنده اتومات چهار حالت D، N، R و P وجود دارد. 

اگر شما خودرو خود را در مکانی پارک کنید پس از توقف کامل باید دنده را در حالت P قرار دهید. حالت R یا همان Reverse برای مواقعی است که قصد دارید دنده عقب بروید. اگر دنده را بر روی این حالت قرار دهید و پای خود را از روی ترمز بردارید ماشین به سمت عقب حرکت خواهد کرد. اگر دنده خودرو بر روی حالت D قرار داشته باشد و شما پای خود را از روی پدال ترمز بردارید خودرو راه خواهد افتاد. بنابراین توصیه می شود پیش از استارت زدن حتماً وضعیت ‌دنده را چک کرده و پای خود را بر روی ترمز قرار دهید. حالت N نیز مخصوص دنده خلاص است. این حالت برای مواقعی است که پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید.

iranautorepair

بهترین مرکز تعمیر گیربکس خودروهای رنو در تهران

تعمیر گیربکس ال نود

یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان، خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکتهای ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌ بود، تولید ميشد. تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته ‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند. L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود.

 

خانواده رنو ال 90 يا همان داچیا لوگان یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است. تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ایران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است. شما برای تعمیر گیربکس رنو ال نود یا تعمیر گیربکس ال نود، درست مثل تعمیر گیربکس مگان، به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران مراجعه نمایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود

در بحث تعمیر گیربکس رنو و تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود، و تعمیر گیربکس مگان این را هم بدانید که گیربکس اتوماتیکی که در این خودرو استفاده شده است از نوع AL4 بوده و دارای 4 دنده برای حرکت به سمت جلو و یک دنده برای حرکت به عقب است. این گیربکس اتوماتیک دارای 4 بخش اصلی است. مبدل گشتاور هیدرولیکی که اتصال‌دهنده موتور به گیربکس خودرو است، مکانیزم دنده که نسبت دنده‌ها را ایجاد می‌کند، مدار هیدرولیک که وظیفه روانکاری و کنترل پیستون را بر عهده دارد و دیفرانسیل.

 

در این نوع گیربکس تعویض کردن دنده به وسیله واحد الکترونیکی با چند سنسور مشخص انجام می‌شود. در واقع در گیربکس AL4 به منظور کنترل کردن شیرها و رگلاتور، کامپیوتر از سنسورهای موجود پیام‌های مختلفی را دریافت خواهد کرد. برخی از این سنسورها شامل سنسور شتاب‌گیری، سنسور دور موتور، سنسور سرعت توربین، سنسور دمای روغن، سنسور انتخاب کردن دنده و… هستند.

تعمیر گیربکس تمامی خودروهای رنو در تهران تحت نظر متخصصین باتجربه

iranautorepair

تعمیر گیربکس مگان

تعمیر گیربکس مگان هم درست به مانند تعمیر گیربکس رنو یکی از دغدغه های صاحبین این خودرو ها است. خود تعمیر گیربکس مگان به سه دسته تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان و تعمیر گیربکس مگان 1600، تعمیر گیربکس مگان 2000 تقسیم می شود. مگان یکی از خودروهایی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد. نسل اول این خودرو با نام Mégane I در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این خودرو با نام Mégane II جایگزین نسل اول گردید. شرکت رنو در ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری نمود. در سال ۲۰۱۶ هم نسل چهارم آن با نام Mégane IV معرفی شد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

درست به مانند تعمیر گیربکس رنو ال نود گیربکس اتوماتیکی که در تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان به کار رفته هم از نوع Al4 است که یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. چهار دندۀ آن برای حرکت به جلو و یک دندۀ آن برای حرکت به عقب است. گیربکس‌ Al4، در بین گیربکس‌های موجود در ایران از کیفیت مناسب و استانداردی برخوردار است.

تعمیر گیربکس مگان 2000

اما حال که تا اینجا یعنی تعمیر گیربکس رنو آمده ایم، بد نیست که پیش از صحبت درباره مرکز تعمیر گیربکس رنو و تعمیر گیربکس مگان 2000، کمی در مورد مشخصات این خودرو بدانیم. خودروی رنو مگان 2000 هم یک خودروی فرانسوی و ساخت شرکت رنو است که دارای مشخصاتی مثل موتور 4 سیلندر، توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 191 نیوتون متر گشتاور، دیفرانسیل جلو بودن، گیربکس 4 دنده ای اتوماتیک AL4، حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 9.4 ثانیه ای، مصرف ترکیبی 7.8 لیتری در هر صد کیلیومتر، ترمز ضد قفل یا ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز، جعبه فرمان برقی، حجم باک 60 لیتری و... است.

تعمیر گیربکس مگان 1600

جالب است که با این موضوع هم در بحث تعمیر گیربکس رنو و تعمیر گیربکس ساندرو آشنا باشید که خودروی رنو مگان در دو مدل 1600 سی سی و 2000 سی سی تولید و به بازار عرضه می شود که شما در صورت داشتن هر کدام، باید برای یافتن تعمیرگاه مگان 1600 یا 2000 اقدام کنید. دو مدل 1600 و 2000 با هم تفاوت هایی دارند، علاوه بر این هم خود مدل 1600 در دو سری تولید می شود E1  و E2 تولید می شود که فقط در بحث داشتن چراغ مه شکن جلو با هم تفاوت دارند، و در سری E2 مه شكن وجود دارد و در سري E1 نیست. مىل 1600 و 2000 رنو مگان در اغلب سایر زمینه ها با هم یکسان هستند.

سوالات متداول

جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس مگان 1600 با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یکی از بهترین مراکز تعمیر خودروهای رنو می باشد که توانسته در مدت کوتاهی با تکیه بر تجربه خود به یکی از بهترین های تعمیرگاه رنو تهران تبدیل شود

در ابتدا می بایست نوع خودرو شما و ایراد وارد شده مشخص باشد. جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس رنو با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

جهت دریافت هزینه تعمیر گیربکس مگان 2000 با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

تمامی قطعاتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو استفاده می شود اورجینال می باشد.

جهت دریافت هزینه تعمیر ال نود با شماره 09128896509 تماس حاصل نمایید.

تعمیر گیربکس ساندرو

یکی از انواع خودرو های رنو که مثل تعمیر گیربکس ساندرو اتوماتیک می توانید برای انجام تعمیرات آن به مرکز تعمیر گیربکس رنوی تعمیرگاه تخصصی ایران بروید، خودروی رنو ساندرو است. در مورد خودروی رنو ساندرو جالب است بدانید که این خودرو در اصل همان خودروی ال 90 هاچ بک می باشد، و در 3 نسل مختلف توسط شرکت رنو تولید شده که نسل ساندروی موجود در کشور ما همان نسل اول این خودرو می باشد.

 تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو

درست به مانند تعمیر گیربکس رنو ال نود اتوماتیک، مهندسی گیر‌بکس اتوما‌تیک ساندرو یعنی همان AL4 برای کشور فرانسه است. این گیربکس اولین بار توسط گروه خودرویی پژو سیتروئن معرفی شد و بعدها رنو هم این جعبه‌دنده را در خودروهای خود استفاده کرد. البته که برندهای فرانسوی، چینی، رومانیایی و برزیلی مختلفی این جعبه‌دنده را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که هرکدام دارای بازه قیمتی مخصوص خود هستند.

 تعمیر گیربکس کولیوس

خوردوی رنو کولیوس تاکنون در دو نسل توسط رنو تولید و به بازار عرضه شده است که هر دو نسل آن هم در بازار ایران موجود هستند. اما نسل اول رنو کولیوس، در زمان عرضه آن چنان مورد توجه و استقبال مردم قرار نگرفت. اما برعکس آن و در مورد نسل دوم باید گفت که پس از برداشته شدن تحریم ها توسط آمریکا در سال 1394، شرکت رنو مجددا به بازار ایران برگشت، آن هم نه یک برگشت ساده بلکه یک برگشت قدرتمند. این شرکت در سال 1395 و همزمان با عرضه جهانی، خودرو های رنو تالیسمان و رنو کولیوس را به بازار ایران هم عرضه کرد که هردوی این خودرو ها هم مورد استقبال شدید مردم قرار گرفتند. در صورتی که خدای ناکرده مشکلی برای گیربکس خودروی شما پیش بیاید، شما باید برای تعمیر گیربکس رنو کولیوس یا همان تعمیر گیربکس کولیوس یا تعمیر گیربکس داستر اقدام نمایید.

 تعمیر گیربکس داستر

خودروی رنو داستر در دو مدل PE که مدل پایه است و امکاناتی در حد ال 90 خودمان دارد و مدل SE که مدل آپشان دار یا فول آپشن رنو داستر محسوب می شود، وارد بازار کشورمان شده است که خوشبختانه انجام تعمیر گیربکس رنو برای هر دوی آن ها یعنی تعمیر گیربکس داستر، درست مثل تعمیر گیربکس کپچر، در کشور خودمان و توسط تعمیرکاران مرکز تعمیر گیربکس رنو تعمیرگاه تخصصی ایران امکان پذیر است.

تعمیر گیربکس کپچر

آخرین مورد از تعمیرات گیربکس در بحث تعمیر گیربکس رنو، تعمیر گیربکس کپچر است که برای انجام آن می توان به مرکز تعمیر گیربکس رنو مراجعه کرد. رنو کپچر با داشتن ابعاد کوچک میتواند در مناطق و معابر تنگ تردد کند و یا در جاهای تنگ پارک شود، اين ها همه بخاطر  اين است كه اين خودرو در كلاس ماشین های ميني كراس اورهاي شهري قرار دارد و براي شهر هايي كه پر ترافیک و شلوغ هستند، توسط شرکت رنوی فرانسه طراحی و تولید شده است. یکی دیگر از عللی که بخاطر آن می گوییم رنو کپچر برای این تیپ از مناطق ساخته شده است، این موضوع است که این خودرو دارای مقداری ارتفاع از سطح زمین است تا به راحتی بتواند از رمپ ها و دست انداز های شهری حتی موارد غیر اصولی و غیر استاندارد عبور کند.

مرکز تعمیر گیربکس رنو در تهران

هدف از بیان مطالبی مثل تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو، تعمیر گیربکس ال نود، تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود، تعمیر گیربکس مگان، تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان، تعمیر گیربکس مگان ۱۶۰۰، تعمیر گیربکس مگان ۲۰۰۰، تعمیر گیربکس ساندرو، تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو، تعمیر گیربکس کولیوس، مرکز تعمیر گیربکس رنو، تعمیر گیربکس داستر، تعمیر گیربکس کپچر، تعمیر گیربکس رنو و... در طی مقاله تعمیر گیربکس رنو تنها این بود که به شما کمک شود که، چه در صورتی که صاحب خودروی رنویی هستید و به دنبال مرکزی برای نگهداری و تعمیرات خودرویتان می گردید و چه در صورتی که قصد خرید یکی از خودرو های رنو  را دارید و به دنبال جایی هستید که پس از خرید، در صورت لزوم و برای انجام سرویس های دوره ای خودرویتان، یا تعمیر گیربکس به آنجا مراجعه کنید، بدانید کدام مرکز تعمیر گیربکس رنو را باید انتخاب کنید.

پیشنهادي که به شما می شود اما این است که چه برای اقدامات نگهداری مثل تعویض قطعات مصرفی، و چه برای برطرف کردن عیوب و انجام تعمیر گیربکس رنو، به سايت به تعميرگاه تخصصی ایران مراجعه کنید. زیرا تعمیرگاه های تخصصی ایران که یک مرکز تعمیر گیربکس رنو هم می باشد با استفاده از قطعات اورجینال شرکت رنو و با داشتن تیمی از افراد چیره دست در حوزه تعمیرات و نگهداری خودرو های شرکت رنو، آماده انجام تمامی مشاوره ها، خدمات و تعمیرات مورد نیاز خودروی رنوی شما می باشد.

 

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Call Now Buttonتماس با ایران رنو