تعمیرگاه تخصصی ال نود, وبلاگ

تعویض سوزن انژکتور ال 90

تعویض سوزن انژکتور ال 90
تعویض سوزن انژکتور ال 90

تعویض سوزن انژکتور ال 90 باید پس از کارکرد مشخصی از خودرو انجام شود تا احتراق به خوبی در خودرو شکل بگیرد. سوزن انژکتور یکی از قطعه های موتوری ال 90 و در کل همه خودرو ها است که در روند سوخت رسانی به موتور و احتراق آن نقش اساسی داردو به همین خاطر است که شمایی که صاحب خودرویی هستید، باید با علائم خرابی سوزن انژکتور آشنا باشید تا اگر که خدای ناکرده آن ها را در ال 90 تان دیدید، سریعا برای تعویض سوزن انژکتور ال 90 اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سوزن انژکتور در ادامه هم همراه تعمیرگاه ال 90 باشید.

تعویض سوزن انژکتور ال 90

سوزن انژکتور ال 90 یک قطعه الکترومکانیکی است که وظیفه دارد سوخت را با فشار بالا و به صورت پودری به داخل محفظه احتراق خودرو پاشش کند. سوزن انژکتور تحت کنترل واحد ECU خودرو است که بر اساس داده های ورودی از سنسورهای مختلف، میزان و زمان پاشش سوخت را تنظیم می کند. عملکرد صحیح سوزن انژکتور باعث می شود که سوخت با هوا به خوبی مخلوط شده و احتراق کامل تری را ایجاد کند. این امر منجر به کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت موتور و کاهش آلاینده های خروجی می شود، به همین خاطر تعویض سوزن انژکتور ال 90 در زمان لازم کاری ضروری است.

 تعویض سوزن انژکتور ال 90 یکی از عملیاتی است که برای بهبود عملکرد خودرو و جلوگیری از مشکلات ناشی از سوزن انژکتور معیوب انجام می شود. سوزن انژکتور ال 90 ممکن است به دلیل علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90 یا دلایل آن مثل کثیف شدن، گرفتگی، سوختگی یا شکستگی نیاز به تعویض در یک نمایندگی ال 90 معتبر همچون ایران رنو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال 90 در تهران

تعویض سوزن انژکتور ال 90

تعویض سوزن انژکتور ال 90

علائم خرابی سوزن انژکتور ال 90

خرابی سوزن انژکتور می تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی در کارکرد خودرو شود. برخی از علائم و نشانه های خرابی سوزن انژکتور ال 90 که شما را مجبور به انجام تعویض سوزن انژکتور ال 90 توسط کسی که محل قرارگیری سوزن انژکتور ال 90 را می داند می کنند، عبارتند از مواردی که در زیر آمده اند.

  • ریپ زدن خودرو کاهش شتاب و قدرت موتور.
  •  افزایش مصرف سوخت.
  • روشن شدن چراغ چک.
  • افزایش دود و بوی ناخوشایند از اگزوز.
  • ناهمگامی در کارکرد سیلندرها.

محل قرارگیری سوزن انژکتور ال 90

برای این که تعویض سوزن انژکتور ال 90 را انجام دهید، باید خودرو را پیش کسی ببرید که از مسائلی مثل محل قرارگیری سوزن انژکتور ال 90 و نحوه پاشش سوزن انژکتور ال 90 مطلع باشد. اما محل قرارگیری سوزن انژکتور ال 90 در ورودی سیلندر خودرو است. برای دسترسی به سوزن انژکتور باید ابتدا باتری خودرو را قطع کرده و سپس انژکتورها را از ریل سوخت جدا کرده و سوزن های قدیمی را با سوزن های جدید تعویض کنید. همچنین باید فیلتر ورودی و اورینگ انژکتورها را نیز تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر پمپ بنزین ال 90

نحوه پاشش سوزن انژکتور ال 90

در بحث تعویض سوزن انژکتور ال 90، بد نیست که به جز مسائلی مثل فیلتر سوزن انژکتور ال 90، در مورد نحوه پاشش سوزن انژکتور ال 90 هم بدانید. در تکنولوژی جدید سوزن های انژکتور، سوزن ها بنزین را کاملا بصورت پودر شده داخل محفظه ی احتراق می‌پاشند. این نوع پاشش باعث می‌شود که سوخت بهتر با هوا مخلوط شود و احتراق کامل‌تری داشته باشد. این امر منجر به کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و کاهش آلایندگی می‌شود.

فیلتر سوزن انژکتور ال 90

فیلتر سوزن انژکتور ال 90 یک قطعه کوچک است که در ورودی سوزن انژکتور قرار دارد و نقش مهمی در شستشوی سوزن انژکتور ال 90 و جلوگیری از ورود ذرات رسوبی و آلودگی به سوزن انژکتور دارد. اگر فیلتر سوزن انژکتور کثیف یا مسدود شود، می‌تواند باعث کاهش فشار ورودی سوخت به سوزن انژکتور شود و نوع پاشش را از حالت پودری به قطره‌ای تغییر دهد. این موضوع می‌تواند موجب اختلال در عملکرد موتور، افزایش مصرف سوخت و آسیب به قطعات دیگر مثل سنسور اکسیژن و کاتالیزور شود. بنابراین، توصیه می‌شود که فیلتر سوزن انژکتور ال 90 را در زمان تعویض سوزن انژکتور ال 90 تعویض کنید.

شستشوی سوزن انژکتور ال 90

سوزن انژکتور پس از مدتی کارکرد به علت وجود رسوب در بنزین، نوع پاشش از حالت پودری به قطره‌ای تبدیل می‌شود که علاوه بر تداخل در مصرف سوخت ، شتاب و آلایندگی، به قطعاتی مثل سنسور اکسیژن و کاتالیزور صدمه می‌زند. بنابراین، توصیه می‌شود که سوزن انژکتور ال 90 را به صورت دوره‌ای شستشو کنید یا با پرداخت اجرت تعویض سوزن انژکتور ال 90 برای انجام آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض شمع ال 90

شستشوی سوزن انژکتور ال 90

شستشوی سوزن انژکتور ال 90

شستشوی سوزن انژکتور ال 90 با دستگاه برعکس تعویض سوزن انژکتور ال 90 که به یک روش است، به دو روش قابل انجام است. یک روش این است که بدون نیاز به باز کردن سوزن ، با استفاده از یک دستگاه خاص که مواد شستشوی انژکتور را به جای بنزین در داخل ریل سوخت تزریق می‌کند ، سوزن انژکتور را شستشو دهید. این روش علاوه بر سوزن انژکتور ، تمام مسیر سوخت رسانی و سنسور های مربوطه را نیز سرویس می‌کند

روش دیگر شستشوی سوزن انژکتور ال 90 با باز کردن سوزن انجام می‌شود. در این روش سوزن و ریل سوخت از خودرو جدا می‌شوند. سوزن های انژکتور بعد از باز شدن باید در دستگاه آلتراسونیک قرار داده شوند تا با لرزشی که دستگاه آلتراسونیک ایجاد می‌کند رسوب های به جا مانده از سوخت کامل حل شوند. اگر این هم مشکل سوزن انژکتور های ال 90 تان را حل نکند، باید حتما برای تعویض سوزن انژکتور ال 90 اقدام نمایید.

اجرت تعویض سوزن انژکتور ال 90

اگر سوزن انژکتور ال 90 خراب شده باشد ، شستشوی آن کافی نیست و باید تعویض شود. اجرت تعویض سوزن انژکتور ال 90 بستگی به نوع و برند سوزن انژکتور و تعمیرگاهی که این کار را انجام می‌دهد دارد. به همین خاطر برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد توصیه می شود که با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی ال 90

در آخر هم پیشنهاد می شود که چه برای تعویص سوزن انژکتور ال 90 و چه برای انجام هر گونه کار بر روی انواع خودرو های رنو، به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک نمایندگی ال 90 هم هست مراجعه کنید. در ایران رنو می‌توانید انواع خدمات مربوط به خودرو های رنو را دریافت کنید. برخی از این خدمات عبارتند از شستشوی انژکتور، تعویض روغن گیربکس، تعمیر گیربکس، تعویض بلبرینگ چرخ، تعمیر سرسیلندر، تعویض کمک فنر، تعویض شمع و وایر، تعمیر جلوبندی، تعویض لنت، تعویض واتر پمپ و غیره. شما می‌توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت ایران رنو مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *