وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی مگان

علائم خرابی گیربکس مگان

علائم خرابی گیربکس مگان

علائم خرابی گیربکس مگان

علائم خرابی گیربکس مگان اتوماتیک و دستی چیست؟ یکی از مهم ترین قسمت های خودرو گیربکس آن می باشد که به صورت دستی و اتومات در خودروها کار گذاشته شده است. نگهداری و مراقبت از گیربکس خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که خرابی آن باعث می شود هزینه های بالایی را متحمل شوید. بنابراین بهترین راه جلوگیری از خرابی می باشد. یکی از راه های نگهداری از گیربکس مگان سرویس دوره ای منظم آن می باشد که این کار را می توانید در تعمیرگاه تخصصی مگان انجام دهید.

انجام سرویس دوره ای به صورت منظم به بهبود عملکرد خودرو کمک می کند و عمر قطعات آن را افزایش می دهد. یکی از خدمات تعمیرگاه رنو، تعمیر گیربکس مگان می باشد که می توانید برای دریافت این خدمات به ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگیربکس در انواع خودروها متفاوت است و برای تعمیر گیربکس مگان نیاز به تخصص و تجربه کافی می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علائم خرابی گیربکس مگان را بشناسیم.

 

جهت ثبت سفارش کلیک کنید

انواع گیربکس مگان

به طور کلی در صنعت خودرو سازی گیربکس خودرو به دو دسته گیربکس دستی و گیربکس اتومات تقسیم بندی می شود. تفاوت این دو نوع گیربکس به شرح زیر می باشد.

گیربکس دستی مگان

معمولا ابتدایی ترین سیستم جعبه دنده یا گیربکس طراحی شده  در این صنعت می باشد. خودروسازان جعبه دنده اصلی را از جنس فولاد و چدن تولید می کنند. اجزای داخلی چرخ دنده مرکزی، وظیفه انتقال قدرت از موتور به چرخ های خودرو را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که تعویض دنده در این نوع گیربکس ها توسط کمک دسته و کلاچ انجام می شود که جزوه سیستم هیدرولیکی به حساب می آید. معمولا برای جلوگیری از خرابی قطعات داخلی آن از روغن گیربکس استفاده می کنند. 

گیربکس اتوماتیک مگان

گیربکس اتوماتیک مگان تا حدودی پیچیده تر می باشد و برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان حتما به یک تعمیرکار مجرب و کارآزموده نیاز است. در این نوع گیربکس معمولا چرخ دنده  توسط سیستم کامپیوتری که مغز متفکر داخلی است، انجام خواهد شد. این سیستم کامپیوتری با تغییر سرعت خودرو و قدرت موتور به صورت کاملا خودکار دنده را جا به جا می کند. اجزای اصلی گیربکس مگان شامل: مبدل گشتاور، پمپ روغن گیربکس، چرخ دنده های ارتباط دهنده با گیربکس، سنسور داخلی و سنسور کنترل گیربکس می باشد.

iranautorepair

نشانه های خرابی گیربکس مگان

عوامل خرابی گیربکس مگان

پیش از اینکه علائم خرابی گیربکس مگان را به شما بگوییم می خواهیم عواملی را که باعث می شود گیربکس خراب شود برای شما بازگو می کنیم. موارد گوناگونی باعث خرابی گیربکس می شود که شایع ترین آن نامرغوب بودن روغن گیربکس می باشد. عملکرد روغن به صورتی است که باعث می شود قطعات داخلی گیربکس روی هم ساییده نشود. ساییدگی قطعات باعث خرابی زودهنگام شده و در نتیجه خرابی گیربکس را به بار می آورد. تعویض روغن گیربکس مگان را می توانید در تعمیرگاه های معتبر انجام دهید.

از دیگر مواردی که باعث خرابی گیربکس مگان می شود اختلال در سیستم برقی خودرو است. شل شدن اتصالات، تولید گرما و عدم سرویس دوره ای منظم می تواند سبب خرابی بخش برقی گیربکس خودرو شما شود. این خرابی زمانی اتفاق می افتد که شما احساس می کنید دنده به خوبی جابجا نمی شود و یا به سختی جابجا می شود.

در صورتی که با این مشکل مواجه شدید لازم است که در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید و مشکل را حل کنید. یکی از مزایای مراجعه به تعمیرگاه تخصصی مگان این است که قطعات استفاده شده در آن همگی به صورت اورجینال بوده و دارای برچسب اطمینان می باشد.

علائم خرابی گیربکس مگان

همانطور که می دانید خودرو با کمک قطعات مختلفی به حرکت می افتد. مهم ترین بخش در میان این قطعات گیربکس می باشد. هر قطعه ای مشکلات خاص خود را دارد که این مشکلات با نشانه هایی همراه است. برخی از علائم خرابی گیربکس مگان به شرح زیر می باشد:

علائم خرابی گیربکس مگان

علائم خرابی گیربکس مگان

عدم شتاب خودرو

این مشکل به دلیل نقص کلاچ رخ می دهد. اجزای اصلی ایجاد کننده این مشکل، فنرهای کلاچ یا سیلندر اصلی است.

ریختن مایع در زیر خودرو

لازم و ضروری است که منبع نشتی را پیدا کنید. چرا که روغن گیربکس بر خلاف روغن موتور در تبخیر نمی شود. عدم وجود آن و نشتی باعث آسیب شدید به اجزای چرخیدن سریع در گیربکس می شود.

صدای ساییدگی در هنگام تعویض دنده

بعد از فشردن کلاچ، احساس ساییدگی در هنگام تعویض دنده را مشاهده کردید. به احتمال 80 در صد به دلیل فرسایش صفحات کلاچ است. اما اگر این اتفاق بعد از برداشت پا از روی پدال کلاچ باشد، احتمال مشکل برای دنده است. در هر صورت این دو مشکل آسیب های جدی به گیربکس وارد می کند.

بوی سوختگی در داخل خودرو

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که مایع انتقال بیش از اندازه گرم شده است. مایع انتقال برای خنک نگه داشتن گرمای تولید شده از چرخش و اصطکاک اجزای داخلی گیربکس می باشد.

عدم تعویض فیلتر گیربکس

وظیفه فیلتر در گیربکس پالایش روغن گیربکس می باشد. اگر این فیلتر تعویض نشود، باعث آلودگی در روغن شده و به مرور زمان چرخ دنده ها خراب می شود.

خرابی سنسور در گیربکس

در برخی موارد حسگر گیربکس اتوماتیک ممکن است دچار مشکلاتی شود. زمانی که سنسور خراب شود، چراغ گیربکس روشن می شود. در مورد خرابی گیربکس اتوماتیک حتما زیر نظر متخصص و تعمیرگاه رنو انجام شود چرا که سنسورهای گیربکس اتوماتیک بسیار حساس است و با کوچک ترین بی احتیاتی ممکن است آسیب بیشتری به دیگر اجزای داخلی بزند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *