وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی مگان

علت خطای چک ایربگ مگان

علت خطای چک ایربگ مگان

آیا علت خطای چک ایربگ مگان را می دانید؟ بارها مشاهده شده است که دارندگان خودرو مگان با مشکل خطای چک ایربگ به تعمیرگاه مراجعه کرده اند. ایربگ یکی از مهم ترین بخش ها در عیب یابی خودرو مگان می باشد اگر شاهد روشن شدن چراغ آن بوده اید به این معناست که خطایی در ایربگ شما وجود دارد و می بایست رفع شود.

علت خطای چک ایربگ مگان

 مهم ترین علت خطای چک ایربگ مگان در بروز خرابی و یا ایراد در سنسورهای آن می باشد. در صورتی که به این خطا بی توجه باشید ممکن است در تصادفات ناگهانی به درستی عمل نکند و در نتیجه شما نتوانید ضربات احتمالی را مهار کنید.

به طور معمول هنگام روشن شدن خودرو مگان خطاهایی که وجود دارد بر روی مانیتور روبروی راننده درج می شود. اگر چراغ ایربگ روشن شود و پس از 5 ثانیه خاموش شود شرایط نرمال است و خطایی وجود ندارد. اما در صورتی که همچنان روشن باشد به این معناست که سنسورهای آن به درستی عمل نمی کنند و در نتیجه می بایست یک مهندس برق خودرو شما را بررسی کند.

عواملی مانند عدم سفت بودن سوکت کیسه ایربگ، خراب شدن نرم افزاری یا سخت افزاری ایربگ، خراب شدن یونیت ایربگ به دلیل باتری به باتری کردن، خرابی و بروز ایراد پشت آمپر و خرابی کمربندها می تواند باعث روشن شدن چراغ ایربگ شود. شما می توانید برای رفع این ایراد به سراغ تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران بروید. در این مجموعه تمام خدمات مربوط به خودروی رنو و مگان انجام می شود که می توان به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نیز اشاره کرد.

جهت ثبت سفارش کلیک کنید

به هنگام روشن شدن چراغ ایربگ چه کنیم؟

اگر به دور از تعمیرگاه تخصصی هستید و یا اینکه در اتوبان در حال رانندگی می باشید و به یکباره با خطای چک ایربگ مگان روبرو می شوید نخستین کار این است که کمربند ایمنی خود را چک کنید تا از وصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. خطای چک ایربگ به راحتی قابل رفع توسط عموم مردم نمی باشد. برای یافتن علت خطای چک ایربگ مگان می بایست خودرو به دستگاه دیاگ وصل شود تا مشکل مورد بررسی قرار بگیرد.

بسیاری از خودروها دارای یک دکمه ریست می باشند که می توان با استفاده از آن مشکل را حل کرد اما پیشنهاد می کنیم در صورتی که فاقد اطلاعات فنی هستید به هیچ وجه از این دکمه استفاده نکنید چون ممکن است ایربگ به یکباره باز شود.

علت خطای چک ایربگ مگان

علت خطای چک ایربگ مگان

آیا با خطای چک ایربگ می توان رانندگی کرد؟

بله می توانید رانندگی کنید اما تضمینی برای امنیت شما وجود ندارد چون در صورت تصادف ممکن است ایربگ باز نشود. پیشنهاد ما این است در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی خودرو خود مراجعه کنید و خطای ایجاد شده را رفع کنید.

نحوه خاموش کردن چراغ ایربگ مگان

پس از اینکه به علت خطای چک ایربگ مگان پی بردید نوبت به این می رسد که روش خاموش کردن آن را برای شما عزیزان توضیح دهیم. در ابتدا باید سوئیچ را بر سر جای خود دهید و به حالت روشن بچرخانید. توجه داشته باشید که باید حتما چراغ ایربگ روشن شود. در این شرایط باید بلافاصله کلید را خاموش کنید و به مدت 3 ثانیه صبر کنید. این دو مرحله را به تعداد 2 بار انجام دهید و سپس خودرو را روشن کنید.

اگر بعد از روشن شدن خودرو شاهد روشن شدن چراغ ایربگ و خاموش شدن آن بعد از 5 الی 7 ثانیه بودید به این معناست که ایربگ تنظیم شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد. اگر نتوانستید این مراحل را انجام دهید باید به تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *