تعمیرگاه تخصصی داستر, خدمات

علائم خرابی گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر
علت کار نکردن کارت مگان

علائم خرابی گیربکس داستر را حتما باید بشناسید تا زمانی اگر خدای ناکرده مشکلی برای گیربکس خودرویتان به وجود آمد، قادر باشید آن را تشخیص دهید و سریعا برای رفع آن و تعمیر خودرویتان اقدام نمایید. خودروی رنو داستر یکی از خودرو های اس یو وی شرکت رنو می باشد که در مدل های مختلفی همچون مدل دو دیفرانسیل تولید و عرضه شده است. داستر را می توان خودروی هم مناسب شهر و هم مناسب جاده و مسیر های نسبتا صعب العبور دانست. برای این که بیشتر در مورد داستر و گیربکس آن و علائم خرابی آن بدانید، در ادامه هم صفحه را ترک کنید. برای تعمیر گیربکس داستر کلیک کنید.

علائم خرابی گیربکس داستر

گیربکس رنو داستر یک قطعه مکانیکی است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و امکان تغییر سرعت و گشتاور را فراهم می‌کند. گیربکس رنو داستر دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است. در نوع دستی راننده باید با فشردن پدال کلاچ و تعویض دنده، سرعت خودرو را کنترل کند و در نوع اتوماتیک این کار به صورت خودکار توسط یک پردازنده الکترونیکی انجام می‌شود. یکسری از مهم ترین علائم خرابی گیربکس داستر که برای تعمیر آن ها می توانید به نمایندگی رنو داستر شرق یعنی تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

علائم خرابی گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر

احساس لرزش و تقه زدن هنگام درگیر شدن گیربکس. این ممکن است نشانه آسیب دیدگی چرخ‌دنده‌ها یا یاتاقان باشد.

بوی سوختگی از سمت جعبه دنده. این ممکن است نشانه داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس یا نشت آن باشد.

نشت مایع گیربکس. این ممکن است نشانه پاره شدن لاستیک‌های مهر و موم یا شکستگی لوله‌ها باشد.

عدم تغییر دنده. این ممکن است نشانه آلودگی یا کمبود روغن گیربکس یا خرابی سنسورها یا سلنوئیدها باشد.

شنیدن صدای زوزه مانند در حالت خلاص. این ممکن است نشانه فرسودگی یا شکستگی دنده‌های گیربکس باشد.

خارج شدن دنده از وضعیت خود. این ممکن است نشانه آسیب دیدگی یا سست شدن قطعات گیربکس باشد.

درگیر نشدن گیربکس بعد از انتخاب حالت درایو. این ممکن است نشانه آلودگی یا کمبود روغن گیربکس یا خرابی پمپ گیربکس باشد.

برای رفع این مشکلات گیربکس رنو داستر و علائم خرابی گیربکس داستر باید به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و با توجه به تفاوت گیربکس اتوماتیک و دستی داستر برای تعمیر گیربکس داستر اقدام نمایید.

اطلاعات بیشتر: تعویض روغن گیربکس داستر

دلایل خرابی گیربکس داستر

به جز علائم خرابی گیربکس داستر، بهتر است که در مورد دلایل خرابی گیربکس داستر هم اطلاعاتی داشته باشید. یکسری از مهم ترین دلایل خرابی گیربکس داستر در زیر آورده شده اند.

تعویض نکردن به موقع روغن گیربکس: این مورد باعث داغ شدن و فرسودگی گیربکس می‌شود و می‌تواند چرخ‌دنده‌ها، یاتاقان‌ها، شیرهای برقی و سایر قطعات را آسیب ببیند.

نا مرغوب بودن روغن گیربکس: این مسئله باعث کاهش راندمان و عملکرد گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد صدا، لرزش، نشت و کیپ شدن گیربکس شود.

تعویض نادرست روغن گیربکس: این عامل باعث اختلال در سیستم هیدرولیک گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث عدم تغییر دنده، درگیر نشدن گیربکس و خرابی پمپ گیربکس شود.

بی توجهی به سرویس‌های دوره‌ای: این مورد از علائم خرابی گیربکس داستر باعث از دست رفتن کارایی و طول عمر گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث کثیف و کیپ شدن صافی گیربکس، فرسودگی و شکستگی قطعات و نشت مایع گیربکس شود.

نکات نگهداری از گیربکس اتومات داستر

یکسری توصیه هایی که در روند جلوگیری از وقوع علائم خرابی گیربکس داستر نقش اساسی ایفا می کنند را در بخش زیرین با هم می بینیم.

تعویض به موقع روغن گیربکس: این کار باعث داغ شدن و فرسودگی گیربکس می‌شود و می‌تواند چرخ‌دنده‌ها، یاتاقان‌ها، شیرهای برقی و سایر قطعات را آسیب ببیند.

استفاده از روغن گیربکس مناسب و با کیفیت در خودرو: استفاده از روغن مناسب باعث کاهش راندمان و عملکرد گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد صدا، لرزش، نشت و کیپ شدن گیربکس شود.

انجام به موقع سرویس‌‌‌‌های دوره ای: انجام سرویس ها باعث عدم وقوع علائم خرابی گیربکس داستر و از دست رفتن کارایی و طول عمر گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث کثیف و کیپ شدن صافی گیربکس، فرسودگی و شکستگی قطعات و نشت مایع گیربکس شود.

استفاده از پدال گاز به صورت نرم در گیربکس های اتوماتیک: انجام کار مذکور باعث کاهش فشار و سایش بر روی گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث افزایش عمر و کارایی گیربکس شود.

به روز رسانی برنامه کامپیوتر گیربکس خودرو: این عامل باعث بهبود عملکرد و کارآیی گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث افزایش دقت و سرعت تغییر دنده‌ها شود.

عدم موتور شویی در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک به دلیل حساسیت بالا: انجام ندادن موتورشویی باعث خرابی سیستم الکترونیکی گیربکس می‌شود و می‌تواند باعث عدم تغییر دنده، درگیر نشدن گیربکس و خرابی پمپ گیربکس شود.

توجه به علائمی مانند زوزه کشیدن گیربکس، تقه زدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک، گاز هرز خوردن و… : این ها علائم خرابی گیربکس داستر هستند و باید به محض مشاهده آن‌ها به یک تعمیرگاه داستر معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

علائم خرابی گیربکس داستر

علائم خرابی گیربکس داستر

قیمت گیربکس اتوماتیک رنو داستر

عنوان کردن قیمت گیربکس اتوماتیک رنو داستر به سادگی صحبت درباره علائم خرابی گیربکس داستر نیست و بستگی به نوع و مدل گیربکس، کیفیت و اورجینال بودن قطعات، نوع و میزان خدمات و گارانتی دارد. برای خرید گیربکس اتوماتیک رنو داستر بهتر است به یک فروشگاه معتبر و تخصصی مراجعه کنید و از کیفیت و گارانتی قطعات و خدمات مطمئن شوید.

 

هزینه تعمیر گیربکس داستر

هزینه تعمیر گیربکس داستر هم مثل بیان علائم خرابی گیربکس داستر نیست و بستگی به نوع و مدل گیربکس، کیفیت و اورجینال بودن قطعات، نوع و میزان خدمات و گارانتی دارد. هزینه تعمیر گیربکس داستر در بازار ایران بسیار متنوع و متغیر است123. برای تعمیر گیربکس داستر پس از مشاهده علائم خرابی گیربکس بهتر است به یک تعمیرگاه معتبر و تخصصی مراجعه کنید و از کیفیت و گارانتی قطعات و خدمات مطمئن شوید.

نمایندگی رنو داستر شرق تهران

نمایندگی رنو داستر شرق به نمایندگی‌هایی گفته می‌شود که در منطقه شرق تهران واقع شده‌اند و می‌توانند خدمات فروش، تعمیر و نگهداری خودروهای رنو داستر را با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان ارائه دهند. یکی از بهترین نمایندگی‌های رنو داستر شرق که می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید یا به آن‌ها مراجعه کنید هم جایی نیست به جز مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو. ایران رنو در محله تهرانپارس واقع شده است و خدمات مشاوره ای مثل گفتن علائم خرابی گیربکس داستر به شما، جلوبندی سازی، باطری‌سازی، مکانیکی تخصصی و... با بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *