وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی کپچر

آپشن های رنو کپچر

آپشن های رنو کپچر
آپشن های رنو کپچر

آپشن های رنو کپچر یکی از مهم ترین بخش های خودروی کپچر هستند که رانندگی را برای شمایی که صاحب این خودرو هستید بسیار راحت تر می کنند و تجربه رانندگی لذت بخش تری را برای شما به ارمغان می آورند. رنو کپچر یکی از خودرو های کراس اور شرکت فرانسوی رنو می باشد که در برهه برداشته شدن تحریم ها وارد ایران شد و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. اگر که شما هم جزو دسته خریداران این خودرو هستید و از آپشن های خودرویتان اطلاع کاملی ندارید، در ادامه هم همراه باشید و صفحه را ترک نکنید تا به طور کاملی در مورد انواع آپشن های رنو کپچر و کارکرد و نحوه فعالسازی آن ها اطلاعات کسب نمایید. برای کسب اطلاعات می توانید با تعمیرگاه کپچر در ارتباط باشید.

آپشن های رنو کپچر

به طور کلی آپشن های کپچر به مجموعه‌ای از امکانات رفاهی، ایمنی، فنی و زیبایی گفته می‌شود که برای افزایش کیفیت و رضایت خریداران به خودروی رنو کپچر اضافه می‌شوند. برخی از این آپشن های رنو کپچر به صورت استاندارد در تمامی مدل‌های کپچر وجود دارند و برخی دیگر به صورت اختیاری و با هزینه‌ی بیشتر قابل سفارش هستند. این آپشن ها به طور قطعی در راحت تر شدن رانندگی برای شما تاثیر دارند و همواره توصیه می شوند که آن ها را فعال نمایید.

لیست آپشن های کپچر

به طور کلی آپشن های رنو کپچر را می‌توان به چند دسته‌ی اصلی تقسیم کرد که در قسمت پایینی بخش اعظمی از آن ها آمده اند.

آپشن های رفاهی کپچر

این دسته شامل امکاناتی است که برای افزایش راحتی و آسایش راننده و سرنشینان طراحی شده‌اند. برخی از این آپشن ها عبارت‌اند از، کروز کنترل، سیستم محدود کننده سرعت، سیستم مصرف بهینه پیشرانه، تهویه اتوماتیک، دی لایت، آینه های برقی مجهز به گرمکن، دوربین دنده عقب، استارت هوشمند، سیستم پایش فشار تایرها، کول باکس، صندلی‌های جلوی گرم شونده، سردکن، ماساژور، روکش چرم، ایزوفیکس، صندوق برقی با جک، صندوق پران هوشمند و غیره.

خدمات بیشتر: نمایندگی اصلی کپچر در تهران

لیست آپشن های کپچر

لیست آپشن های کپچر

آپشن های ایمنی کپچر

آپشن های ایمنی رنو کپچر شامل امکاناتی است که برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی در حین رانندگی و برخورد طراحی شده‌اند. برخی از این آپشن ها سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور پارک، سنسور نور، سنسور باران، سنسور خواب‌آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار تغییرلاین، رادار تصادف جلو، رادار تصادف عقب، رادار تابلوخوان، ترمز ضدقفل، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری هوشمند، ایربگ‌های مختلف، پشت‌سری فعال، کارت هوشمند و غیره هستند.

آپشن های فنی کپچر

آپشن های رنو کپچر در بحث فنی امکاناتی است که برای بهبود عملکرد و کارایی خودرو و پیشرانه طراحی شده‌اند. برخی از این آپشن ها را می توان کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش، کنترل ضد واژگونی، اتو پارک، حالت رانندگی ECO، فلاپ جلوی رادیاتور، توربوشارژر، سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و غیره نامید.

آپشن های زیبایی کپچر

 آخرین دسته هم شامل امکاناتی است که برای افزایش جذابیت و زیبایی خودرو و کابین طراحی شده‌اند. برخی از این آپشن ها عبارت‌اند از، چراغ‌های روزانه LED، چراغ‌های چرخشی، چراغ شور، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، سانروف شیشه‌ای ثابت، سیستم صوتی مرغوب Bose، مانیتور 7 اینچی لمسی، نویگیشن، هدآپ، دوربین جانبی، دوربین 360، دوربین شب، قابلیت پشتیبانی از Bluetooth، USB، MP3، iPod، AUX، نمایشگر صفحه کیلومتر، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، رنگ‌های متنوع بدنه و کابین، کف‌پوش‌های خاص، قطعات آبی‌رنگ بدنه و کابین و غیره.

تفاوت آپشن های رنو کپچر 2016 و آپشن های رنو کپچر 2017

رنو کپچر یک خودروی کراس‌اور کوچک است که در سال 2016 توسط ایران‌خودرو به بازار ایران وارد شد. این خودرو در سال 2017 با تغییراتی در آپشن ها و تجهیزات عرضه شد. برخی از تفاوت‌های مهم بین آپشن های رنو کپچر 2016 و آپشن های رنو کپچر 2017 عبارت‌اند از مواردی که در پایین با هم مشاهده می کنیم.

مدل 2017 دارای روکش چرمی صندلی‌ها است، در حالی که مدل 2016 دارای روکش پارچه‌ای است.

مدل 2017 دارای گرمکن صندلی‌های جلو است، در حالی که مدل 2016 از این قابلیت برخوردار نیست.

مدل 2017 دارای شیشه‌های دودی عقب است، در حالی که مدل 2016 دارای شیشه‌های شفاف است.

مدل 2017 دارای دستیار صوتی است، در حالی که مدل 2016 از این امکان محروم است.

مدل 2017 دارای تنظیم هوشمند بلندی صدا است، در حالی که مدل 2016 از این ویژگی استفاده نمی‌کند.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتومات کپچر

آپشن های رنو کپچر

آپشن های رنو کپچر

دلایل خرابی آپشن های کپچر

بیشتر آپشن های رنو کپچر برقی هستند و باید بدانید که این آپشن های برقی کپچر هم مانند سایر خودروها ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شوند. برخی از عوامل موثر بر خرابی آپشن های برقی عبارت‌اند از خرابی ای قطعات و لوازمی که در پایین آمده اند.

کوئل: کوئل یک قطعه برقی است که وظیفه تولید جرقه برای احتراق سوخت در سیلندرها را دارد. اگر کوئل خراب شود، ممکن است باعث کاهش قدرت موتور، افزایش مصرف سوخت، دود سیاه از اگزوز، بوی تند بنزین و آتش‌سوزی شود. برخی از علائم خرابی کوئل عبارت‌اند از، خاموش شدن موتور در حال رانندگی، ناهماهنگی در کارکرد موتور، نمایش چراغ چک انجین و... .

فیوز: فیوز یک قطعه کوچک است که در مسیر جریان برق قرار می‌گیرد و در صورت افزایش ولتاژ یا جریان برق، قطع می‌شود تا از خرابی قطعات برقی جلوگیری کند. اگر فیوز خراب شود، ممکن است باعث قطع شدن برق آپشن های مربوطه شود. برخی از علائم خرابی فیوز که کار نکردن آپشن های رنو کپچر را هم به همراه خواهند داشت، عدم کارکرد چراغ‌ها، رادیو، دوربین دنده عقب، شیشه برقی، آینه برقی و غیره هستند.

رله: رله یک قطعه برقی است که با استفاده از یک الکترومغناطیس، می‌تواند جریان برق را در مسیرهای مختلف کنترل کند. اگر رله خراب شود، ممکن است باعث عدم کارکرد یا کارکرد ناهماهنگ آپشن های برقی شود. برخی از نشانه های خرابی رله هم عبارت‌اند از عدم کارکرد کولر، فن موتور، پمپ بنزین، ترمز پارک برقی و غیره.

نحوه فعالسازی آپشن های کپچر

از آنجایی که فعالسازی برخی از آپشن های رنو نیاز به تخصص دارد و باید به برنامه نویسی دستگاه و گاها ECU آن مراجعه کرد، بهتر است که برای انجام کار نحوه فعالسازی آپشن های کپچر، به یک مرکز تعمیر کپچر حرفه ای مراجعه کنید. اما برخی اوقات هم برای فعالسازی یکسری از آپشن های کپچر شما می توانید خودتان اقدام کنید، برای این کار باید از منوها و دکمه‌های مختلفی که در کابین خودرو قرار دارند استفاده کنید.

مرکز تعمیر کپچر تهران

به طور کلی باید گفت که اگر به دنبال یک مرکز تعمیر کپچر تهران برای فعالسازی آپشن های رنو کپچر هستید، به شما توصیه می شود که چه برای انجام این کار و چه انجام اعمال برای تعمیر و نگهداری خودروی کپچر،  از مراکز تعمیرات معتبر و کاربلد رنو در تهران استفاده کنید. این مراکز دارای کارشناسان مجرب و قطعات اصلی هستند و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند. یکی از این مراکز هم که برای اعمال مختلفی مثل آپشن های رنو کپچر می توانید به آن مراجعه نمایید، تعمیرگاه تخصصی ایران رنو است که از تیمی بسیار مجرب و حرفه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *