تعمیرگاه تخصصی کپچر, وبلاگ

تعمیر موتور کپچر

تعمیر موتور کپچر
علت کار نکردن کارت مگان

اگر که زمانی احساس کردید که موتور خودرویتان به خوبی سابق کار نمی کند و صداهای عجیب و غریب می دهد، باید برای تعمیر موتور کپچر اقدام کنید. زیرا موتور خودرو بدون هیچ شکی مهم ترین بخش خودرو و قلب آن است، به این خاطر که موتور خودرو است که سوخت به آن وارد می شود و با انجام شدن عمل احتراق، نیرو و انرژی لازم برای حرکت خودرو تولید می شود و در نهایت خودرو ما را به جایی که می خواهیم می برد. به دلیل اهمیت فوق العاده بالایی که دارد شما باید اطلاعات نسبتا کاملی در مورد موتور خودرویتان داشته باشید و در صورتی که لازم شد سریعا برای تعمیر موتور کپچر اقدام نمایید. برای این که بیشتر در مورد موتور خودرو بدانید در ادامه هم همراه بمانید.

تعمیر موتور کپچر تضمینی

موتور رنو کپچر از نوع ۴ سیلندر توربوشارژ TCE ۱۲۰ است که حجم آن ۱.۲ لیتر و توان آن ۱۲۰ اسب بخار است. این موتور از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ویژگی های مثبت موتور کپچر عبارت اند از سخت نبودن تعمیر موتور کپچر، کارایی بالا، مصرف سوخت مناسب، قدرت و شتاب خوب و صدای کم و... .

اما تعمیر موتور کپچر یا همان تعمیر اساسی موتور خودرو یک عملیات تخصصی است که در آن اجزای موتور باز و بازسازی می شوند. این عملیات معمولا زمانی انجام می شود که موتور خودرو دچار فرسودگی یا خرابی شدید شده باشد و نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات داشته باشد. تعمیر اساسی موتور خودرو که برای انجام آن به کلینیک تخصصی رنو کپچر شرق تهران یا همان ایران رنو مراجعه کنید، شامل مواردی است که در زیر آن ها را با هم می بینیم.

تایم‌گیری و فیلرگیری: تایم‌گیری به تنظیم زمان روبه‌رو شدن سوپاپ‌ها و پیستون‌ها در موتور گفته می شود. فیلرگیری به تنظیم فاصله بین سوپاپ‌ها و روکر آرم گفته می شود. این دو عملیات برای بهبود عملکرد موتور و کاهش صدا و مصرف سوخت ضروری است.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتومات کپچر تضمینی

تعویض سرسیلندر: سرسیلندر یک قطعه فلزی است که بر روی بلوک موتور قرار می گیرد و شامل سوپاپ‌ها، شمع‌ها، کمپرسورها و سایر قطعات موتور است. تعویض سرسیلندر زمانی لازم است که سرسیلندر ترک بخورد یا دچار نشتی شود.

تعویض دسته موتور: دسته موتور یک قطعه فلزی است که برای اتصال موتور به بدنه خودرو استفاده می شود. دسته موتور با زمان فرسوده می شود و باعث افتادن موتور یا ایجاد لرزش و صدا می شود. تعویض دسته موتور در روند تعمیر موتور کپچر برای جلوگیری از این مشکلات ضروری است.

تعویض کاتالیزور و گلویی اگزوز: کاتالیزور یک قطعه است که برای کاهش آلاینده‌های خروجی موتور به کار می رود. گلویی اگزوز یک قطعه است که برای اتصال کاتالیزور به لوله اگزوز به کار می رود. تعویض کاتالیزور و گلویی اگزوز زمانی لازم است که این قطعات دچار خرابی یا زنگ زدگی شوند.

تعویض اویل پمپ و واتر پمپ: اویل پمپ یک قطعه است که برای پمپاژ روغن به قطعات موتور به کار می رود. واتر پمپ یک قطعه است که برای پمپاژ آب خنک کننده به موتور به کار می رود. تعویض اویل پمپ و واتر پمپ زمانی لازم است که این قطعات دچار نشتی یا کاهش فشار شوند.

تعمیر موتور کپچر تضمینی

تعمیر موتور کپچر تضمینی

علائم خرابی موتور کپچر

برای انواع مشکلات موتوری کپچر، که پس از گذشت عمر مفید موتور خود را نشان میدهند، باید قطعات فرسوده را تعویض کرد و موتور را تعمیر و تنظیم کرد. همچنین باید از کیفیت سوخت و مایع خنک کننده مناسب استفاده کرد. علائم خرابی موتور کپچر شامل موارد پایین میباشند.

  • سروصدای اضافی و بیش از حد لرزش خودرو.
  • عدم انطباق شلنگ‌های شکسته تسمه و رادیاتور.
  • آسیب رسانی به موتور.
  • نوسانات فشار سوخت در سیستم تزریق.
  • نقص و نشتی در سیستم خنک کننده موتور.
  • ترکیدگی یا شکستگی قطعات موتور.
  • کاهش قدرت و راندمان موتور.

افزایش مصرف سوخت و دود کردن خروجی موتور هم اخرین مورد از نشانه های نیاز به تعمیر موتور کپچر میباشد.

تعویض واشر سرسیلندر کپچر

واشر سرسیلندر یک قطعه فلزی است که بین سرسیلندر و بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و از نشت گاز، آب و روغن جلوگیری می‌کند. اگر این قطعه فرسوده یا سوخته شود، ممکن است باعث کاهش کارایی موتور، افزایش مصرف سوخت و آب، تبخیر آب و روغن، خرابی سیلندرها و در کل نیاز به تعمیر موتور کپچر شود. برای تعویض این قطعه باید ابتدا روغن و مایع خنک‌کننده را تخلیه کرده، سپس سرسیلندر و بلوک سیلندر را تست فشار داده، سطح آنها را پاکیزه کرده و واشر جدید را روی بلوک قرار داده و پیچ‌ها را سفت کرده و در آخر روغن و مایع خنک‌کننده را اضافه کنید.

بهترین تعمیرگاه برای موتور رنو کپچر

سرویس دوره‌ای رنو کپچر به صورت معمول هر ۸ هزار کیلومتر یا یک سال انجام می‌شود. در این سرویس‌ها روغن و فیلتر موتور، فیلتر هوای اتاق و فیلتر هوای موتور تعویض می‌شوند. همچنین شمع‌ها هر ۴۰ هزار کیلومتر و روغن گیربکس هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض می‌شوند. موتور هم هر ۴۰ هزار کیلومتر باید تنظیم شود. برای انجام سرویس‌ها هم مثل تعمیر موتور کپچر باید به نمایندگی‌های مجاز رنو مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر: نمایندگی اصلی کپچر در تهران

عیب یابی و تعمیر تخصصی موتور کپچر

تعمیرگاه ایران رنو یکی از بهترین مراکزی است که می تواند هر گونه ایراد و نقص موتور کپچر شما را پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان حل کند. این مرکز متشکل از چندین تعمیرکار متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد. همچنین در ایران رنو قطعات اصلی و اورجینال استفاده می شود تا کیفیت خودرو شما حفظ شود. عیب یابی و تعمیر موتور کپچر توسط تیم متخصص ایران رنو صورت می گیرد. برای دریافت نوبت و یا مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

هزینه تعمیر موتور کپچر

نوبتی هم که باشد نوبت این است که در رابطه با هزینه تعمیر موتور رنو کپچر صحبت شود. هزینه تعمیر موتور کپچر به عوامل مختلفی بستگی دارد و متاسفانه نمی توان قیمت مشخص و دقیقی برای آن تعیین نمود. قیمت تعمیر موتور رنو کپچر دستی و اتوماتیک با هم دیگر تفاوت دارد. از طرفی هزینه تعمیر موتور کپچر به مشکل موتور و پیچیدگی و سختی تعمیر آن نیز بستگی دارد. اما باید به این نکته نیز دقت کنید که از آن جایی که موتور از قطعات حساس و خیلی خیلی مهم خودرو می باشد، بهتر است از مکانیک های با مهارت و با کیفیت بهتر، استفاده کنید تا خودروی شما در آینده در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی، در امان بماند.

هزینه تعمیر موتور کپچر

هزینه تعمیر موتور کپچر

دلایل نیاز به تعمیر موتور کپچر

شاید برای شما هم سوال باشد که از کجا بفهمیم موتور خودرو نیاز به تعمیر و یا سرویس دارد. در این بخش می خواهیم برخی از علائمی که نشان دهنده خرابی موتور کپچر می باشند را برای شما بیان کنیم. عدم رسیدگی به قلب خودرو یعنی موتور آن باعث می شود تعمیر آن هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این موضوع می بایست اقدام به سرویس و تعمیر موتور کپچر در زمان های مشخص نمایید.

سهل انگاری در تعویض روغن کپچر

روغن موتور یکی از مهمترین مواردی است که باید نسبت به تعوض به موقع آن توجه داشته باشید. روغن موتور بر اثر کارکرد زیاد کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و سوخته و چسبناک می گردد. همین موضوع باعث ایجاد چسبندگی بین قطعات خودرو شده و عملکرد موتور را تضعیف می کند. به مرور زمان موجب آسیب رساندن به قطعات اصلی موتور می شود! استفاده از روغن سینتتیک در رنو کپچر به دلیل کیفیت بالا توصیه می شود. این روغن کمی گرانتر است اما در بلند مدت بسیار به صرفه و اقتصادی است.

برطرف نکردن نشتی روغن

عدم توجه به نشتی روغن در موتور رنو کپچر موجب عدم روغن‌کاری قطعات فلزی موتور می گردد. کمبود روغن در موتور باعث فرسایش قطعات آن به خصوص خرابی دسته موتورها، اجزای سیستم فرمان و بوش‌های سیستم تعلیق و نامنظم کارکردن موتور کپچر می گردد! این موضوع حتی می تواند علت قفل شدن موتور خودرو باشد. بنابراین با مشاهده کوچکترین نشتی روغن بهتر است نسبت به رفع علل آن از طریق تعمیرگاه های مجاز رنو اقدام کنید.

عدم توجه به سیستم خنک کننده

تخلیه کامل مایع خنک کننده و جایگزین کردن مایع جدید باید هر ۴۸ هزار کیلومتر انجام شود. این کار هزینه چندانی ندارد اما باعث حفظ عملکرد صحیح موتور و افزایش طول عمر قطعات آن می گردد!

کمبود مایع خنک کننده باعث داغ‌ شدن بیش از حد موتور و از بین رفتن قطعات آن می شود. مراقب باشید تا در مجاری سیستم خنک‌ کننده گرفتگی به وجود نیاید و یا فن‌ های برقی رادیاتور از کار نیفتد. زیرا در این صورت دمای موتور بیش از حد مجاز افزایش می یابد و نیاز به تعمیر موتور رنو کپچر ضروری می شود. با مشاهده اولین علائم سوختن موتور ماشین هر چه سریعتر به تعمیرگاه رنو کپچر مراجعه کنید.

روشن‌ شدن چراغ اخطار روغن

روشن شدن چراغ اخطار می تواند دلیلی محکمی بر آسیب‌ دیدن موتور خودرو باشد. در واقع روشن شدن این چراغ نشان دهنده کمبود روغن موتور و یا فشار بیش از حد بالا یا پایین روغن است. در صورت روشن شدن چراغ اخطار حتما هر چه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی کپچر مراجعه کنید.

ورود آب به داخل موتور

در هنگام رانندگی با رنو کپچر مراقب باشید تا از خودرو برای عبور از آب های ساکن و یا رانندگی در بارندگی های شدید استفاده نکنید. این کار باعث وارد شدن آب به داخل موتور و آسیب رساندن به شاتون ها می گردد!

اگر مقدار آب ورودی در حدی باشد که از مجاری منیفولد ورودی به داخل محفظه‌ احتراق راه پیدا کند، قطعا تعمیر موتور رنو کپچر ضروری می شود. بنابراین برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است که از خودرو برای عبور از رودخانه و یا آب های ساکن استفاده نکنید!!!

کلینیک تخصصی رنو کپچر شرق تهران

اگر به فکر تعمیر موتور کپچر در شهر خودتان یعنی تهران و به خصوص شرق آن هستید به شما توصیه می شود که به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یکی از بهترین و با سابقه ترین مراکز خودرویی رنو در تهران می باشند، سری بزنید تا بتوانید تعمیر موتور ماشین خود را به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان به سر انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *