تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا

یکی از اصلی ترین خدماتی که در یک تعمیرگاه کیای خوب باید به شما ارائه شود، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا است. در بازار ایران خودروسازی هایی از کشور های مختلفی هستند که در گذشته خودرو هایشان را به طور مستقیم و یا به واسطه به بازار ایران عرضه کرده اند. این خودروسازی ها از کشور هایی مثل آلمان، چین، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی و... هستند. خودروسازی های کره جنوبی از خودروسازی های معتبر در سراسر دنیا هستند که یکی از بهترین آن ها شرکت کیا می باشد. شرکت کیا از گذشته تا چند سال پیش، یعنی پیش از ممنوعیت واردات و بازگشت تحریم ها، خودرو های گوناگونی را روانه بازار خودرویی ایران کرده است. برای این که بیشتر با خودرو های کیا در ایران و مباحثی مثل تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج، تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سراتو و... آشنا شوید، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی کیا بمانید.

iranautorepair

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اسپورتیج

خودروهای نسل سوم یا همان کیا اسپورتیج SL با موتورهای مختلف عرضه شدند. سال 2014 هم فیس لیفتی از این نسل ارائه شد که در آن طراحی چراغ‌های جلو و مه‌شکن‌ها تغییر کرده بود. Kia Sportage سال 2011 عنوان خودروی سال اسلواکی و خودروی برتر بین‌المللی سال را دریافت کرد. براى تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سراتو میتوانید به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران مراجعه نمایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو

در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سورنتو یا دقیق تر در مورد تعمیرگیربکس اتوماتیک کیا سورنتو باید گفت که، کیا سورنتو یک کراس اوور شهری میان سایز است که نخستین حضور خود در جهان خودرو را طی سال ۲۰۰۲ تجربه کرد. کمپانی کره‌ ای کیا موتورز تاکنون چهار نسل از کیا سورنتو را روانه بازارهای بین‌ المللی کرده است که به استثنای نسل چهارم هر سه مدل دیگر تجربه حضور نسبتا گسترده در بازار ایران را کسب کرده ‌اند.

iranautorepair

iranautorepair

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا سراتو

در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا باید گفت که در سال 2003، کیا موتور یک سدان شهری با نام سراتو را طراحی و به تولید انبوه رساند که ظاهری متفاوت با سایر محصولات این شرکت داشت. این سدان کوچک پس از عرضه به بازارهای جهانی با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد که باعث شد کیا در سال 2008 نسل جدیدی از این خودرو را به بازار معرفی کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا

اما نمی شود در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا صحبت کرد اما در مورد خود کیا کادنزا چیزی نگفت. کیا کادنزا (Cadenza) یکی از سدان های فول سایز و لوکس کمپانی کیا موتورز است. ساخت  این خودرو از سال 2010 آغاز شد و دومین نسل از این خودرو  در سال 2016 وارد بازار شده است. در کره جنوبی کادنزا را K7 می نامند. این خودروی لوکس در ایران با موتور  3.5 لیتری و با حداکثر قدرت 290 اسب بخار با جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک توسط اطلس خودرو عرضه می شود.

iranautorepair

iranautorepair

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اوپتیما

یکی از موضوعات مهم برای صاحبین خودرو های کیا اوپتیما، شناخت یک مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اوپتیما است. کیا اپتیما یک سدان میان سایز است که از سال ۲۰۰۰ وارد سبد تولیدات شرکت کیا موتورز شد و تاکنون پنج نسل از آن به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. این محصول که با نام‌های کیا K5 و لوتزه نیز در برخی بازارها شناخته می‌شود، ابتدا با نسخه فیس لیفت نسل دوم خود در بازار کشورمان حضور یافت و موفق شد شمار نسبتا زیادی از مشتریان را به سوی خود جلب کند.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی

در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی که می توان آن را در یک مرکز تعمیرگاهی کیای حرفه ای هم انجام داد می توان گفت که در میان محصولات برتر کیا در دهه اول قرن بیست و یک، می‌توان به موهاوی اشاره کرد، شاسی‌بلند سایز بزرگی که از 2009 در مدل 6 سیلندر و از 2010 نیز در مدل 8 سیلندر به کشورمان آمد. نسخه V6 آن تا مدل 2011 بدست مشتریان ایرانی رسید و عرضه نسخه V8 آن نیز بیشتر از سال 2013 (همزمان با منع واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی) ادامه نداشت

iranautorepair

iranautorepair

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا ریو

یکی از قدیمی ترین خودرو های کیا در ایران که برای تعمیر گیربکس آن یعنی تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا ریو، می توانید از طریق تعمیرگاه تخصصی کیا در تهران اقدام نمایید، خودروی ریو است. سال ۱۳۸۴ بود که شرکت خودروسازی سایپا خودروی جدید به نام کیا ریو را وارد خطوط تولید خود کرد، خودرویی که توانست سر و صدای زیادی به پا کرده و نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. این خودرو را سال ۲۰۰۰ شرکت کیا وارد بازار کرده بود و نمونه‌ای که برای تولید و فروش در ایران انتخاب شد، فیس لیفت نسل اول آن محسوب می‌شد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس

اپیروس پرچم‌دار موج دوم حضور کیا موتورز در ایران بود؛ یعنی همان سونامی سهمگینی که اطلس خودرو با یک دوجین سواری و شاسی‌بلند به راه انداخته بود. تجربه ناموفق سانگ‌یانگ چیرمن در زمینه عرضه سدان‌های سایز بزرگ،‌ کار را برای بعدی‌ها سخت می‌کرد؛ اما اپیروس حکایت دیگری داشت. در آخر هم باید گفت که به شما عزیزان پیشنهاد می شود در صورتی که صاحب هر یک از خودرو های ساخت شرکت کیا،‌ مثل خودروی کیا اپیروس هستید، برای تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا، به سایت مجموعه و تعمیرگاه تخصصی ایران که دارای متخصصین و تعمیرکاران زبده خودرو های کیا است، مراجعه نمایید.

iranautorepair

تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا در تهران

بحث درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا کادنزا و ىر كل تعمیر گیربکس خودرو های کیا را، با صحبت درباره خود کمپانی کیا شروع می کنیم. جالب است بدانید که کمپانی Kia در ابتدا با نام “صنایع دقیق کیونگ سونگ” کار خود را شروع کرد و فعالیتی در زمینه خودرو نداشت. کارخانه کوچکی بود که لوله ‌های فولادی و قطعات دوچرخه و موتورسیکلت تولید ميکرد. در سال 1952، اولین دوچرخه کره‌ ای با نام سامچولی را روانه بازار کرد و نام خود را به صنایع کیا (“ki” به معنی برخواسته و “a” به معنی آسیای شرقی: برخواسته از آسیای شرقی) تغییر داد. این کمپانی برخواسته از آسیای شرقی، در ادامه کار، تولید خودروهای سبک و سنگین تحت لیسانس مزدا و موتورسیکلت‌ های کوچک تحت لیسانس هوندا را آغاز کرد.

در سال ۱۹۷۳ اولین کارخانه مونتاژ خودروی کیا با تولید مدل بریسا راه ‌اندازی شد و تا سال ۱۹۸۱ تولید این مدل ادامه داشت. پس از قدرت گرفتن دیکتاتور نظامی، چون دوهوان، کیا مجبور به تعطیلی خط تولید خودروهای مسافربری خود شد و فقط کامیون ‌های سبک تولید می ‌کرد. در سال ۱۹۸۶، کیا با همکاری فورد به صنعت خودروسازی بازگشت. در آن زمان کیا توانست وسایل نقلیه ‌ای که بر اساس مزدا طراحی شده ‌بود را برای بازارهای داخلی و خارجی تولید کند. در سال ۱۹۹۲، کیا موتورز آمریکا راه‌اندازی شد که از طریق چهار نمایندگی در پورتلند به فروش خودروهای کیا می‌ پرداخت.

اما از آن جایی که بحث درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اوپتیما است، بهتر است که پیش از صحبت درباره تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک کیا موهاوی، کمی هم در مورد خود گیربکس بدانیم. گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده‌ خودرو است. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اهمیت این بخش از این جهت است که هر موتوری قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور است. اما از طریق گیربکس می‌توان بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه رسید.

تعمیرگاه گیربکس کیا در تهران

حال كه داریم در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا ریو یا تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا اپیروس صحبت می کنیم، لازم است که با گیربکس های اتوماتیک هم آشنا شویم. به همان میزانی که استفاده از گیربکس‌های اتومات به ‌نسبت گیربکس ‌های دستی راحت‌ تر است لذت رانندگی کردن با آن‌ها نیز کمتر است. این گیربکس ‌ها در ترافیک‌های طولانی و مسیرهای پر‌رفت ‌و‌آمد بسیار کمک ‌کننده بوده و راحتی استفاده از آن‌ها به این است که دیگر یک دست شما بر روی دنده و پای مخالف شما بر روی پدال کلاچ قرار نمی‌ گیرد.

 در رانندگی با دنده اتومات زحمت تنظیم سرعت خودرو با دور موتور دیگر بردوش راننده نیست و دردسرهای تغییر دنده و کلاچ گرفتن حذف ميشود. در یک دنده اتومات چهار حالت D، N، R و P وجود دارد. اگر شما خودرو خود را در مکانی پارک کنید پس از توقف کامل باید دنده را در حالت P قرار دهید. حالت R یا همان Reverse برای مواقعی است که قصد دارید دنده عقب بروید. اگر دنده را بر روی این حالت قرار دهید و پای خود را از روی ترمز بردارید ماشین به سمت عقب حرکت خواهد کرد. اگر دنده خودرو بر روی حالت D قرار داشته باشد و شما پای خود را از روی پدال ترمز بردارید خودرو راه خواهد افتاد.

 بنابراین توصیه می شود پیش از استارت زدن حتماً وضعیت ‌دنده را چک کرده و پای خود را بر روی ترمز قرار دهید. حالت N نیز مخصوص دنده خلاص است. این حالت برای مواقعی است که پشت چراغ قرمز ایستاده‌اید. اما در صورتی که صاحب خودروی کیایی هستید و به دنبال یک تعمیرگاه کیا در تهران هستید، به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران بزنید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Call Now Buttonتماس با ایران رنو