تعمیر گیربکس خودرو های خارجی در تهران

بزرگترین تعمیرگاه تخصصی خودروهای خارجی در تهران

تعمیر گیربکس خودرو

مرکز تخصصی تعمیر گیربکس تمامی خودروهای خارجی

اگر به مراقبت از ماشین خود اهمیت می دهید، باید به فکر تعمیر گیربکس خودرو و مراقبت از آن باشید. هر خودرو با هر مدلی و یا ساخته شده توسط هر شرکتی، از قطعات و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. عملکرد هر کدام از این قطعات به اندازه خود، بر روی عملکرد خودرو تاثیر می گذارد و نبودن یا خراب شدن هر کدام از این قطعات می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. از این رو می توان نتیجه گرفت که مراقبت از تک تک این قطعات برای هر خودرویی خیلی مهم می باشد. با تعمیرگاه تخصصی خودرو همراه باشید.

چرا انتخاب ما

کارشناسان مجرب

یک متن ازمایشی برای توضیحات

نوبت دهی آنلاین

با نوبت دهی آنلاین، در زمان صرفه جویی کنید

تنوع خدمات

هر آنچه که برای خودروی خود نیاز دارید

15 سال تجربه

تلفیق تجربه و حرفه برای ارائه بهترین خدمات

یکی از مهم ترین این قطعات، گیربکس خودرو می باشد. تعمیر گیربکس خودرو می تواند تاثیر زیادی در بازدهی هر چه بهتر خودروی شما داشته باشد. برای این که با تعمیر گیربکس خودرو و مطالب دیگری مانند تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو، هزینه تعمیر گیربکس ماشین، هزینه تعمیر گیربکس اتومات، تعمیر گیربکس ماشین در تهران، تعمیر گیربکس خودروهای خارجی، تعمیر گیربکس خودرو شرق تهران و ... بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با سایت تعمیر گاه تخصصی ایران بمانید.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین مرکز تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس خودرو در تهران

قبل از این که درباره ی تعمیر گیربکس خودرو شرق تهران و یا تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو صحبت شود بهتر است با گیربکس و کارکرد آن بیشتر آشنا شوید. همان طور که اشاره شد گیربکس یکی از قطعات خودرو می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون آن، حرکت خودرو غیر ممکن است. به عبارتی دیگر می توان گفت که هر خودرویی برای حرکت کردن به یک عامل تولید کننده نیرو و عامل دیگری که نیروی تولید شده را انتقال بدهد، نیاز دارد.

عامل تولید کننده نیرو در خودرو، همان موتور می باشد و وظیفه‌ ی انتقال این نیرو به چرخ ها توسط یک سیستم انتقال دهنده انجام می شود. این سیستم انتقال دهنده از بخش های مختلفی تشکیل شده است که هماهنگی همه ی آن ها با هم، موجب انتقال نیروی تولید شده توسط موتور، به چرخ ها می شود. یکی از بخش های اصلی سیستم انتقال دهنده نیرو، گیربکس یا همان جعبه دنده می باشد. بنابراین گیربکس وظیفه تنظیم و کنترل نیروی تولید شده توسط موتور یا مولد خودرو به چرخ ها را دارد. به عبارتی دیگر می توان گفت که گیربکس ماشین به راننده این اجازه را می دهد تا با عوض کردن دنده خودرو، سرعت آن را در شرایط مختلف و با توجه به نیاز خود، کم یا زیاد کند.

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد، نگهداری و مراقبت از گیربکس اهمیت بسیار بالایی دارد و تعمیر گیربکس خودرو را نمی توان به دست هر کسی سپرد. از آن جایی که گیربکس ماشین از بخش های اصلی خودرو حسای می شود، بهتر است تعمیر آن نیز توسط افراد کاربلد و به اصطلاح افراد متخصص انجام شود تا خودرو در آینده دچار آسیب های احتمالی نشود. در ادامه برخی دیگر از وظایف مهم گیربکس به شما معرفی شده اند:

یکی از وظایف مهم دیگر گیربکس خودرو، کنترل سرعت ماشین در جاده های سراشیبی و به طور کلی جاده هایی که احتمال ایم وجود دارد که سرعت خودرو از کنترل راننده خارج شود، می باشد.

مورد بعدی کنترل جهت حرکت خودرو می باشد. به کمک گیربکس می توان جهت حرکت خودرو یعنی جلو و یا به عقب رفتن ماشین را کنترل نمود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین

تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو نیز از دغدغه های کسانی است که به فکر مراقبت از خودروی خود می باشند. تعمیر گیربکس خودرو به نوع گیربکس بستگی دارد. به طور کلی امروزه دو نوع گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک وجود دارند که کارکرد هر کدام از آن ها با هم تفاوت دارد. طبیعتا هزینه تعمیر گیربکس ماشین با توجه به نوع آن، با هم دیگر متفاوت است و هزینه تعمیر گیربکس اتومات با نوع دستی آن یکسان نیست. در ادامه عملکرد هر کدام از این گیربکس ها برای شما توضیح داده شده اند:

گیربکس دستی: گیربکس های دستی همان طور که از نام آن ها نیز پیداست به صورت دستی توسط راننده تنظیم می شوند. این کار به این صورت انجام می شود که با فشردن پدال کلاچ توسط راننده، درگیری کلاچ با موتور خودرو برای گیربکس های دستی فراهم می شود و خودرو شروع به حرکت می کند. همچنین تعویض دنده ها نیز توسط خود راننده با دسته دنده انجام می شود. 

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس اتومات کیا

با این که کار با گیربکس های دستی دشوار تر می باشد اما بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از گیربکس های دستی می باشند تا بتوانند سرعت خودرو و تعویض دنده را خودشان تنظیم کنند و یا تغییر دهند. بهتر است بدانید که دو نوع گیربکس دستی وجود دارد. گیربکس های دستی قدیمی تر که به آن ها گیربکس ترتیبی می گویند و گیربکس های به روز تر و جدید تر که به آن ها گیربکس های غیر ترتیبی می گویند. در گیربکس های ترتیبی تعویض دنده ها به ترتیب انجام می شود و به طور مثال نمی توان از دنده یک به دنده سه رفت.

این موضوع باعث شده است که تنظیم سرعت در این گیربکس ها دشوار تر شود. امروزه استفاده از گیربکس های ترتیبی برای خودرو ها منع شده است و این گیربکس ها بیشتر در موتور سیکلت ها به کار می روند. اما در گیربکس های غیر ترتیبی این گونه نیست و به عبارتی نیازی به تعویض دنده به ترتیب نمی باشد. با توجه این که کار با این نوع از گیربکس ها راحت تر می باشد و همچنین تعمیر گیربکس خودرو از نوع غیر ترتیبی نیز آسان تر است، امروزه این گیربکس ها در اکثر ماشین های سواری یه کار گرفته می شوند.

گیربکس اتوماتیک: بر خلاف گیربکس های دستی، کار کردن با گیربکس های اتوماتیک راحت تر و آسان تر می باشد. در این گیربکس ها پدال کلاچ حذف شده است و برای حرکت کردن خودرو کافی است با قرار دادن دنده در حالت رانندگی، پدال گاز را فشار دهید. همان طور که از اسم آن ها نیز پیداست، انتخاب دنده مناسب با سرعت ماشین، توسط خود گیربکس و به صورت اتومات انجام می شود و همین موضوع کلر راننده را آسان تر می سازد. این تجهیزات نیز تا به امروز در انواع مختلفی طراحی شده اند و تعمیر گیربکس خودرو به صورت اتوماتیک نیز با توجه به نوع آن با هم دیگر تفاوت دارد.

هزینه تعمیر گیربکس ماشین

با توجه به تمامی مواردی که عنوان شد، هزینه تعمیر گیربکس ماشین در تهران و یا سایر نقاط به موارد مختلفی بستگی دارد. امروزه با توجه به شرایط بازار، تعیین قیمت دقیق و مشخص برای تعمیر قطعات خودرو کار بسیار دشوار و حتی گاهی غیر ممکن می باشد. این موضوع در رابطه با تعمیر گیربکس خودرو نیز صدق می کند و هزینه این تعمیر با توجه به نوع آن و شرایط دیگر با هم دیگر متفاوت می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتومات

همان طور که اشاره شد گیربکس های اتوماتیک انواع مختلفی دارند که شکل کارکرد آن ها نیز کمی با هم دیگر فرق می کند. از این هزینه تعمیر گیربکس اتومات نیز با توجه به نوع آن ها تعیین می شود. بعضی از این گیربکس های اتوماتیک عبارتند از:

گیربکس های ای ام تی: گیربکس های ای ام تی یکی از گیربکس های اتومات محسوب می شوند که طراحی آن ها طبق گیربکس های دستی می باشد و سیستم ساده تری نسبت به انواع دیگر دارند. معمولا در خودرو هایی که گیربکس های دستی آن ها به نوع اتومات تغییر پیدا می کند، از گیربکس های ای ام تی استفاده می شود.

گیربکس های ای تی: از دیگر گیربکس های اتوماتیک که می توان به آن اشاره نمود، گیربکس های ای تی می باشند که پر استفاده ترین نوع این تجهیزات در صنعت خودرو سازی می باشند. بیشتر این گیربکس ها در حالت سه سرعته و چهار سرعته ساخته شده است اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که در طی مرور زمان و با پیشرفت آیت صنعت، گیربکس های ای تی در حالت نه سرعته نیز طراحی و تولید شده است. تعمیر گیربکس خودرو نوع ای تی نیز از کار های تخصصی می باشد و باید توسط افراد متخصص انجام شود.

گیربکس های سی وی تی: آخرین مورد از انواع گیربکس های اتوماتیک که به شما معرفی شده است، گیربکس های اتومات سس وی تی می باشند. این نوع از گیربکس ها یکی از به روز ترین تجهیزات ساخته شده در صنعت خودرو سازی می باشند و با توجه به کارکردی که دارند، از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. در این نوع از تجهیزات، شتاب ماشین به هیچ وجه پایین نمی آید.

برند خودرو خود را انتخاب کنید

فقط یک کلیک تا خدمت خود فاصله دارید

تعمیر گیربکس ماشین در تهران

با توجه به جمعیت زیادی که در تهران وجود دارد، افراد زیادی هستند که به دنبال تعمیر گیربکس ماشین در تهران می باشند. تعمیر گیربکس خودرو های مختلف در تهران با هم دیگر متفاوت است. به طور مثال تعمیر گیربکس خودروهای خارجی با خودرو های داخلی یکسان نیست. مراحل تعمیر گیربکس به این صورت می باشد که در ابتدا باید علت خرابی گیربکس شناسایی شود. خرابی گیربکس با توجه به خلاص شدن دنده و یا شنیده شدن صدا های عجیب در آن، شناسایی می شود. متخصصین با توجه به وجود این نشانه ها، علت خرابی گیربکس را حدس می زنند.

اگر علت خرابی این تجهیزات، کمبود روغن آن باشد، با جایگزین کردن روغن در آن، مشکل رفع خواهد شد و دیگر نیازی به خارج کردن گیربکس از خودرو نمی باشد. اما اگر علت خرابی شکستن چرخ دنده ها و یا قطع شدن سیستم برقی گیربکس باشد، کار کمی دشوار تر خواهد بود و گیربکس باید از داخل خودرو خارج شود. پس از خارج کردن گیربکس، متخصصان با توجه به مقدار آسیب وارد شده، به تعمیر گیربکس می پردازند اما در بعضی از موارد تعمیر گیربکس خودرو امکان پذیر نیست و گیربکس باید تعویض بشود که طبیعتا هزینه های سنگین تری را نیز در پی خواهد داشت.

نوبت خود را آنلاین دریافت کنید

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات ما دارید همین حالا از طریق فرم زیر اقدام نمایید، تکنسین های ما آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

تعمیر گیربکس خودروهای خارجی

با توجه به این که اغلب گیربکس های به کار رفته در خودرو های خارجی اتوماتیک هستند، تعمیر گیربکس خودروهای خارجی نیز مقداری دشوار تر می باشد. در ادامه برخی از نکاتی که بهتر است برای مراقبت از گیربکس اتوماتیک خودرو خود آن ها رعایت کنید، به شما توضیح داده شده اند:

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در گیربکس های اتوماتیک به آن توجه داشته باشید این است که هنگام تعویض روغن گیربکس اتومات، نباید روغن آن را به طور کامل تخلیه کنید چرا که می تواند کامپیوتر گیربکس را دچار خطا کند و مشکلات دیگری را به همراه داشته باشد.

نکته بعدی، هنگامی است که می خواهید حالت دنده را از آر به دی یا بلعکس تغییر دهید. بهتر است هنگام تغییر حالت دنده خودرو را به طور کامل متوقف کنید تا به گیربکس آسیبی وارد نشود.

از آن جایی که گیربکس های اتوماتیک نسبت به نوع دستی حساس تر هستند، بهتر است به موقع و در زمان مشخص، برای تعویض روغن اقدام کنید تا در آینده مجبور به تعمیر گیربکس خودرو نباشید. معمولا بهترین زمان برای تعویض روغن خودرو، هر ۵۰ یا ۶۰ هزار کیلومتر می باشد.

آخرین مورد، در حالتی است که خودرو در مسیر سرازیری قرار دارد. هنگامی که ماشین در سرازیری قرار دارد، بهتر است از خلاص کردن دنده بپرهیزید و دنده در حالت دستی قرار دهید تا فشار کمتری به گیربکس وارد شود و از افزایش سرعت خودرو نیز جلو گیری شود. با این کار نه تنها از گیربکس مراقبت می کنید و نیازی به تعمیر گیربکس خودرو نیست، بلکه با توجه به‌ این‌ که‌ ترمز گیری کمتری نیز انجام می شود، از سایش بیش از حد لنت ترمز جلوگیری می کنید.

تعمیر گیربکس خودرو شرق تهران

امید است مطالب بیان شده در طی بحث تعمیر گیربکس خودرو و عناوین دیگری مثل تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو، هزینه تعمیر گیربکس ماشین، هزینه تعمیر گیربکس اتومات، تعمیر گیربکس ماشین در تهران، تعمیر گیربکس خودرو های خارجی، تعمیر گیربکس خودرو شرق تهران و ... به اندازه کافی برای شما مفید بوده و در بالا بردن سطح آگاهی شما درباره ی گیربکس خودرو موثر بوده باشد. اگر به دنبال یک مرکز قابل اطمینان و حرفه ای برای تعمیر گیربکس خودرو هستید، به شما توصیه می شود که به سایت تعمیر گاه تخصصی ایران سری بزنید و از خدمات این مجموعه که همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد، بهره مند شوید.

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
Call Now Buttonتماس با ایران رنو