تعمیرگاه تخصصی مگان, وبلاگ

تعویض تسمه دینام مگان در تهران

تعویض تسمه دینام مگان
تعویض تسمه دینام مگان

تعویض تسمه دینام مگان یکی از کارهای سرویس دوره ای مگان می باشد که انجام آن در زمان تعویض تسمه دینام که در دفترچه راهنما نوشته شده است. تسمه دینام خودرو در کنار تسمه تایم و تسمه کمپرسور کولر، سه تسمه اصلی و مهمی هستند که در خودرو های امروزی از آن ها استفاده می شود. هر کدام از این تسمه ها نقش مهمی دارد که نقش تسمه دینام هم در بخش برقی خودرو است و نقش بسیار مهمی هم هست. برای این که بیشتر در مورد نقش تسمه دینام بدانید و پاسخ سوالاتتان مثل این سوال که چگونه بفهمیم تسمه دینام خراب شده را بدانید، در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی مگان همراه ما باشید.

تعویض تسمه دینام مگان

تسمه دینام مگان یک قطعه الکتریکی است که با استفاده از آن، دینام خودرو را چرخانده و برق مورد نیاز خودرو را تولید می‌کند. تسمه دینام مگان از لاستیک و الیاف پارچه‌ای ساخته شده و باید در فاصله‌های منظم بررسی و تعویض تسمه دینام مگان انجام شود تا از خرابی دینام و مشکلات برقی خودرو جلوگیری شود. برای خرید تسمه دینام مگان و یا تعویض تسمه دینام رنو مگان با قیمت مناسب می‌توانید به سایت ایران رنو که نمایندگی مگان شمال تهران هم هست مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

اما تعویض تسمه دینام یکی از خدماتی است که تعمیرگاه‌های تخصصی مگان در زمان تعویض تسمه دینام مگان به شما ارائه می‌دهند. تعویض تسمه دینام رنو مگان یک کار تخصصی است و فرد مکانیک با استفاده از علم و تجربه ای که دارد این کار را انجام می دهد، به همین خاطر توصیه می شود که کار تعویض تسمه دینام خودرویتان را به افراد متبحر بسپارید.

تعویض تسمه دینام مگان

تعویض تسمه دینام مگان

چگونه بفهمیم تسمه دینام خراب شده؟

برای بدانیم چگونه بفهمیم تسمه دینام خراب شده و برای اینکه بفهمید عمر تسمه دینام به پایان رسیده یا نه، تا بتوانید تشخیص دهید که وقت تعویض تسمه دینام مگان رسیده یا نه، هم میتوانید عمر مفید تسمه دینام مگان در دفترچه آن را مطالعه کنید، و هم می‌توانید به علائم زیر توجه کنیدو

صدای ناهنجار از موتور: اگر تسمه دینام شروع به ساییدگی یا خراشیدگی کند، ممکن است صدایی شبیه به سوت یا زنگ زدن از موتور بشنوید. این صدا معمولا در هنگام روشن کردن خودرو یا افزایش سرعت بیشتر می‌شود.

کاهش عملکرد باتری: اگر تسمه دینام شل یا پاره شده باشد، دینام نمی‌تواند برق کافی را برای شارژ باتری تولید کند. این باعث می‌شود که باتری ضعیف شده و عملکرد قطعات الکتریکی خودرو مثل چراغ‌ها، رادیو، تهویه مطبوع و... ضعیف شود.

چراغ هشدار تسمه دینام: برخی از خودروها دارای چراغ هشدار تسمه دینام هستند که در صورت خرابی یا ضعف تسمه روشن می‌شوند. این چراغ معمولا با نماد یک باتری یا یک دایره با علامت + و - نشان داده می‌شود.

عمر مفید تسمه دینام مگان

برای تسمه دینام مگان باید هر ۶۰۰۰۰ کیلومتر یا هر ۴ سال یک بار تعویض تسمه دینام مگان انجام شود. تسمه دینام مگان باید بازدید دوره‌ای داشته باشد تا از ساییدگی، خراشیدگی، شل شدن یا پاره شدن آن جلوگیری شود. تسمه دینام مگان باید با توجه به دستورالعمل کارخانه تنظیم شود تا نه خیلی کشیده و نه خیلی شل باشد4 که این کار یک متخصص و مکانیک ماهر است.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای کامل مگان در تهران

عوض کردن تسمه دینام مگان چقدر طول می کشد؟

در مورد اینکه تعویض تسمه دینام مگان چقدر طول می کشد، باید گفت که تعویض تسمه دینام خیلی کار زمان بر و وقت گیری نمی باشد و باید گفت که به طور متوسط در نهایت و بد ترین حالت ممکن 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد، اما باز هم این بستگی به شرایط خودرو و تعمیرگاه دارد.

نحوه تعویض تسمه دینام مگان

برای تعویض تسمه دینام مگان، شما به ابزارهایی مانند آچار، پیچ‌گوشتی، چکش و … نیاز دارید. مراحل نحوه تعویض تسمه دینام مگان به شرح زیر است.

ابتدا خودرو را خاموش کنید و کلید را از جای خود بیرون بکشید.

سپس کاپوت خودرو را باز کنید و قفل آن را ببندید.

بعد از آن، با استفاده از آچار، پیچ‌هایی که تسمه دینام را به دینام وجود دارد را باز کنید.

سپس تسمه دینام را از روی دینام و چرخ‌دنده‌های دیگر بردارید و تسمه جدید را که با توجه به سایز تسمه دینام مگان خریداری کرده اید را به جای آن قرار دهید.

در نهایت، پیچ‌های تسمه دینام را محکم کنید و کاپوت خودرو را ببندید.

نحوه تعویض تسمه دینام مگان

نحوه تعویض تسمه دینام مگان

سایز تسمه دینام مگان

برای تعویض تسمه دینام مگان ۲۰۰۰ دستی، سایز تسمه دینام مگان این مدل ۷PK1127 است. این یعنی تسمه دارای ۷ رانه و طول ۱۱۲۷ میلی‌متر است. برای مگان ۲۰۰۰ اتوماتیک، سایز تسمه دینام این مدل ۶PK1127 است. این یعنی تسمه دارای ۶ رانه و طول ۱۱۲۷ میلی‌متر است. و در آخر برای مگان ۱۶۰۰ دستی، سایز تسمه دینام این مدل ۶PK1199 است. این یعنی تسمه دارای ۶ رانه و طول ۱۱۹۹ میلی‌متر است.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

اجرت تعویض تسمه دینام مگان

اجرت تسمه دینام مگان هم بستگی به تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید دارد. تعمیرگاه‌های تخصصی رنو معمولا اجرت بالاتری نسبت به تعمیرگاه‌های عمومی می‌گیرند. اما از طرف دیگر، تعمیرگاه‌های تخصصی رنو با ابزارهای مخصوص و تعمیرکاران ماهر کار می‌کنند و احتمال خطا و خرابی را کاهش می‌دهند. به دلایل عدم ثبات قیمت ها، بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرت تعویض تسمه دینام رنو مگان، با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی مگان شرق تهران

برای این که بتوانید یک تعویض تسمه دینام مگان راحت و آسوده، و مطمئن داشته باشید، توصیه می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه ایران رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو و یا همان نمایندگی مگان شمال تهران یکی از مراکز معتبر و مجاز است که می‌تواند خدمات تعمیر و نگهداری خودرو های ساخت رنو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد. ایران رنو دارای تکنسین ‌های ماهر و با تجربه است که با تمام مشکلات و خرابی ‌های خودرو های رنو آشنا هستند و با استفاده از تجهیزات مناسب و قطعات اصلی رنو آنها را رفع می ‌کنند. برخی از خدماتی که تعمیرگاه تخصصی ایران رنو ارائه می ‌دهد عبارتند از تعویض تسمه تایم و دینام، تعمیر گیربکس اتوماتیک، تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق، تعمیر کولر و بخاری، دیاگ اصلی و عیب‌یابی برق و باطری، سرویس دوره‌ای و تعویض روغن و شمع و... .

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *