وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی مگان

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت
نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

یکی از سوالات پرتکرای که برای بسیاری از صاحبان خودروی مگان پیش می آید، این است که در شرایط ضروری، نحوه روشن کردن مگان بدون کارت به چه شکلی است. همه ما ممکن است گاهی برایمان پیش بیاید که سوییچ خودرویمان را جایی بگذاریم و در زمانی که می خواهیم خودرو را روشن کنیم در دسترس مان نباشد. این مورد در ارتباط با مگان هم وجود دارد اما بحثی که است این است مگان به جای سوییچ یک کارت دارد و چگونه می شود در مواقع ضروری آن را روشن کرد. برای این کار باید از یکسری مطالب که در ادامه به آن ها اشاره شده است مثل نحوه تعریف کارت سوییچ، استارت مگان کجاست و... مطلع باشید. با تعمیرگاه مگان همراه باشید.

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

اما قبل از این که به سراغ نحوه روشن کردن مگان بدون کارت برویم یا با نحوه تعریف کارت سوییچ مگان آشنا شویم، بهتر است که با تعریف این کارت آشنا شویم. کارت اصلی مگان یک کارت هوشمند است که برای روشن کردن موتور، قفل و باز کردن درب‌ها، صندوق عقب و شیشه‌های برقی خودروی مگان استفاده می‌شود. این کارت توسط کشور چین طراحی و ساخته شده است و دارای تراشه‌های مختلفی است که باید با تجهیزات خاصی مانند جیاسکن یا دیاگ کدگذاری شوند. این کارت‌ها قابلیت برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی را دارند و توسط افراد متخصص و حرفه‌ای به شکل مناسبی کدگذاری می‌شوند.

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

اما در مورد نحوه روشن کردن مگان بدون کارت باید گفت که یک روشی است که در صورت خراب شدن یا گم شدن کارت مگان می‌توان از آن استفاده کرد. برای این کار باید یک کارت خام مگان تهیه کرده و آن را با تجهیزات خاصی که در بهترین تعمیرگاه مگان در تهران یعنی ایران رنو موجود است، کدگذاری کنید. این کارت خام می‌تواند در کمترین زمان ممکن حدوداً ۵ دقیقه تا یک ساعت کد داده شود و با آن می‌توان خودرو را روشن کرد. متاسفانه راه مشخص دیگری که آسان تر باشد در مورد نحوه روشن کردن مگان بدون کارت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

نحوه تعریف کارت سوییچ مگان

همانطور که به آن اشاره شد، کارت سوییچ مگان یک کارت هوشمند است که برای روشن کردن موتور و قفل و باز کردن درب‌ها و صندوق عقب خودروی مگان استفاده می‌شود. این کارت توسط کشور چین طراحی و ساخته شده است و دارای تراشه‌های مختلفی است که باید با تجهیزات خاصی مانند جیاسکن یا دیاگ کدگذاری شوند. اما در مورد نحوه روشن کردن مگان بدون کارت و نحوه تعریف کارت سوییچ مگان باید گفت که برای تعریف کارت سوییچ مگان بدون نیاز به کد سوییچ، باید یک کارت خام مگان تهیه کرده و آن را با دستگاه جیاسکن یا دیاگ که در تعمیرگاه‌های معتبر رنو موجود است، کدگذاری کنید.

این کارت خام می‌تواند در کمترین زمان ممکن حدوداً ۵ دقیقه تا یک ساعت کد داده شود و با آن می‌توان خودرو را روشن کرد. بطور کلی اما توصیه می شود که به نشانه های خرابی کارت سوییچ مگان توجه کنید تا مجبور نشوید به دنبال نحوه روشن کردن مگان بدون کارت باشید.

نشانه های خرابی کارت سوییچ مگان

گفته شد که توجه به نشانه های خرابی کارت سوییچ مگان می تواند از به وجود آمدن این سوالات و مشکلات مثل نحوه روشن کردن مگان بدون کارت، اینکه استارت مگان کجاست و... جلوگیری کند. به همین خاطر در زیر یکسری از نشانه های خرابی کارت سوییچ مگان را با هم می بینیم.

بیشتر بخوانید: علت خطای چک ایربگ مگان

عدم روشن شدن خودرو با فشار دادن دکمه استارت یا باز و قفل نشدن درب‌ها و صندوق عقب با نزدیک کردن کارت به آن‌ها. این ممکن است به دلیل خالی شدن باتری کارت، اتصال کوتاه در تراشه کارت، اختلال در سیستم الکترونیکی خودرو یا از دست رفتن کدگذاری کارت باشد

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

نحوه روشن کردن مگان بدون کارت

 ظاهر شدن پیام «کارت خودرو را بررسی کنید» یا «کارت خودرو را تعویض کنید» در صفحه نمایشگر خودرو. این ممکن است به دلیل آسیب دیدن کارت توسط ضربه، حرارت، رطوبت، میدان مغناطیسی یا اشعه ماوراء بنفش باشد.

 ظاهر شدن پیام «کارت خودرو را وارد کنید» در صفحه نمایشگر خودرو. این ممکن است به دلیل استفاده از کارت غیر اورجینال، کارت خام یا کارت کد نشده باشد.

 ظاهر شدن پیام «کارت خودرو را نزدیک کنید» در صفحه نمایشگر خودرو. این ممکن است به دلیل دور بودن کارت از محدوده آنتن خودرو، وجود مانع بین کارت و آنتن، وجود تجهیزات الکترونیکی با فرکانس مشابه کارت یا خرابی آنتن خودرو باشد.

استارت مگان کجاست

اما در بحث نحوه روشن کردن مگان بدون کارت، و در مورد مطالبی مثل اینکه بویین کارت مگان چیست یا استارت مگان کجاست بهتر است بدانید که استارت مگان یک قطعه الکتریکی است که وظیفه چرخاندن موتور را بر عهده دارد. این قطعه در زیر موتور خودروی مگان قرار دارد و با باتری و کلید خودرو متصل است. استارت مگان ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود، مانند ضعیف بودن باطری، سوختن فیوزها، خراب شدن بالشتک استارت، خراب شدن سلکتور گیربکس یا پدال ترمز. برای تعمیر استارت مگان باید ابتدا علت خرابی را تشخیص داده و سپس با استفاده از ابزارهای مناسب آن را تعویض یا تعمیر کنید.

بویین کارت مگان چیست

اما قبل این که ببینیم قیمت کارت سوییچ مگان چقدر است بهتر است که با این که بویین کارت مگان چیست هم آشنا باشید. بوبین کارت مگان یک قطعه الکترونیکی است که در داخل کارت سوییچ مگان قرار دارد و وظیفه ارسال سیگنال به آنتن خودرو را دارد. این قطعه با استفاده از باتری کار می‌کند و در صورت ضعیف شدن یا تمام شدن باتری، کارت سوییچ مگان قادر به روشن کردن خودرو نخواهد بود و شما مجبور به یادگیری نحوه روشن کردن مگان بدون کارت خواهید شد. برای تعویض بوبین کارت مگان باید ابتدا کارت را باز کرده و باتری را جدا کنید. سپس بوبین قدیمی را از روی برد کارت برداشته و بوبین جدید را جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی گیربکس مگان

قیمت کارت سوییچ مگان چقدر است؟

قیمت کارت سوییچ مگان بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. کارت سوییچ مگان توسط کشور چین طراحی و ساخته شده است و دارای تراشه‌های مختلفی است که باید با توجه به نحوه روشن کردن مگان بدون کارت و با تجهیزات خاصی مانند جیاسکن یا دیاگ کدگذاری شوند. کارت سوییچ مگان اورجینال دارای تراشه‌های با کیفیت و مقاوم‌تر است و قیمت آن بین بالای 2 میلیون تومان است. کارت سوییچ مگان غیر اورجینال دارای تراشه‌های با کیفیت پایین‌تر و ضعیف‌تر است و قیمت آن بین ۳۰۰ هزار تا 1 میلیون تومان متغیر است.

بهترین تعمیرگاه مگان در تهران

در نهایت اما اگر که به دنبال جایی هستید که با خیال راحت خودروی تان را به آنجا بسپارید تا مشکلاتی مثل نحوه روشن کردن مگان بدون کارت،  نحوه کارت سوییچ مگان را برایتان حل کند یا به سوالات شما مثل این که بویین کارت مگان چیست و قیمت کارت سوییچ مگان چقدر می باشد پاسخ دهد، به شما پیشنهاد می شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه رنو که می توان آن را بهترین تعمیرگاه مگان در تهران دانست بزنید و نحوه روشن کردن مگان بدون کارت را به آن بسپارید.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *