وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان
دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان چیست؟ چگونه می توان چراغ هشدار مگان را خاموش کرد؟ آیا روشن شدن چراغ هشدار مگان خطرناک است؟ چراغ های هشدار همان گونه که از نامشان هم پیداست یکسری چراغ هایی هستند که قبل از استارت پشت آمپر خودرو خود را نشان می دهند، اما جایی روشن شدن آن ها مهم می شود و شما باید برای مثال به دنبال روشن شدن چراغ باطری باشید که پس از روشن کردن خودرو هم آن ها خاموش نشوند و همچنان روی صفحه بمانند. برای این که بدانید اگر چراغ های هشدار خودرویتان روشن شد چه بکنید، در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی مگان باشید تا در مورد موضوعاتی مثل نحوه خاموش کردن چراغ هشدار مگان بیشتر بدانید.

چراغ های هشدار مگان کدام چراغ ها هستند؟

پیش از این که ببینیم دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان چه هستند بهتر است که با تعریف این چراغ ها آشنا شویم. این چراغ‌ها برای نشان دادن وضعیت فنی و ایمنی خودرو و هشدار دادن در صورت بروز مشکل یا خطر روشن می‌شوند. برخی از این چراغ‌ها به رنگ‌های مختلف هستند که میزان اهمیت و فوریت آن‌ها را نشان می‌دهند. به طور کلی، چراغ‌های قرمز برای مسائل جدی و ضروری، چراغ‌های زرد یا نارنجی برای مسائل متوسط و چراغ‌های سبز یا آبی برای مسائل کم اهمیت یا سیستم‌های فعال استفاده می‌شوند. در صورتی که این چراغ ها روشن شدند و دیگر خاموش نشدند، توصیه می شود که حتما به یک تعمیرگاه برق مگان معتبر همچون ایران رنو خودروی خود را نشان دهید.

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

اما به مهم ترین بخش مقاله یعنی دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان رسیدیم. همان طور که گفته شد این چراغ ها به دلیل وجود مشکلی خاص در سیستم خودرو روشن می شوند و برای مثال بهتر است که بدانید علت روشن شدن چراغ باطری مگان یا حتی علت روشن ماندن چراغ جلو مگان چیست. در پایین به برخی از این دلایل اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی مشکلات برقی مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

چراغ دینام مگان

این چراغ با حروف ALT یا GEN نشان داده می‌شود و برای اعلام خطا در سیستم تولید برق خودرو است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است به دلیل کار کردن دینام بیش از توان، خرابی دینام، خرابی باتری یا اتصالات نامناسب باشد. این چراغ باید در هنگام روشن شدن خودرو خاموش شود و در غیر این صورت باید خودرو را تعمیر کنید

چراغ روغن مگان

این چراغ با نماد یک قوطی روغن نشان داده می‌شود و برای اعلام کاهش فشار یا سطح روغن موتور است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است به دلیل کم شدن میزان روغن، خرابی فیلتر روغن، خرابی پمپ روغن یا سنسور روغن باشد.

چراغ ABS مگان

این چراغ با حروف ABS نشان داده می‌شود و برای اعلام خطا در سیستم ضد قفل شدن چرخ‌ها است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان  بخاطر خرابی سنسورهای چرخ، خرابی رله، خرابی فیوز، خرابی پمپ یا کاهش سطح روغن ترمز باشد.

چراغ DUE مگان

این چراغ با حروف DUE نشان داده می‌شود و برای اعلام خطا در سیستم انژکتورها است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است به دلیل خرابی سنسور اکسیژن، خرابی شمع و وایر، خرابی کوئل، خرابی باتری، خرابی ترموستات یا خرابی انژکتورها باشد.

چراغ مه‌شکن مگان

این چراغ با نماد یک چراغ مه‌شکن نشان داده می‌شود و برای اعلام روشن بودن چراغ‌های مه‌شکن جلو یا عقب است. اگر این چراغ روشن شود، به این معنی است که شما چراغ‌های مه‌شکن خودرو را فعال کرده‌اید. این چراغ باید در هنگام خاموش کردن چراغ‌های مه‌شکن خاموش شود و در غیر این صورت ممکن است به دلیل خرابی چراغ‌ها یا سیم‌کشی باشد.

علت روشن شدن چراغ باطری مگان

علت روشن شدن چراغ باطری مگان ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از دلایل رایج که یکسری از آن ها با دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان هم ممکن است یکسان باشند، عبارتند از:

آب‌گریزی باتری: وجود رطوبت یا آب در نزدیکی پایه‌ها و پایانه‌های باتری می‌تواند باعث تخلیه اتصالات الکتریکی و کاهش عمر مفید باتری شود. این مشکل با استفاده از رسوب زدایی و تمیز کردن پایه‌ها قابل حل است.

باتری ضعیف یا خراب: اگر باتری خودرو شارژ کافی نداشته باشد یا خراب شده باشد، ممکن است چراغ باطری روشن شود. در این صورت نیاز به شارژ یا تعویض باتری خواهد بود.

سیستم شارژ خودرو: ممکن است که سیستم شارژ خودرو به درستی کار نکند و باتری را به درستی شارژ نکند که این مورد می تواند از دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان هم محسوب شود. این ممکن است به عواملی مانند کابل‌ها، فیوزها، رله‌ها یا ژنراتور برگردد.

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان

علت روشن ماندن چراغ جلو مگان

علت روشن ماندن چراغ جلو مگان هم درست مثل دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان می تواند بخاطر موضوعات مختلفی باشد که به دو مورد آن ها در زیر اشاره هایی شده است.

ضعیف بودن اتصال بدنه یا همون اتصال منفی: اگر اتصال منفی باتری یا دینام ضعیف باشد، ممکن است باعث کاهش ولتاژ و جریان برق شود و سبب کم نور شدن چراغ‌های ماشین شود.

سوکت پشت لامپ بر اثر رطوبت: اگر سوکت پشت لامپ دچار رطوبت شود، ممکن است باعث ایجاد اتصال کوتاه و افت ولتاژ شود و سبب کم نور شدن چراغ‌های ماشین شود و این مورد از دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان خود را نشان دهد.

نحوه خاموش کردن چراغ های هشدار مگان

پس از فهمیدن دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان، نوبت به نحوه خاموش کردن چراغ های هشدار مگان می رسد. چندین روش برای این کار وجود دارد. یکی از روش های رایج این است که سوئیچ را بچرخانید ولی استارت نزنید. دکمه ای که در انتهای دسته برف پاک کن وجود دارد را چندین بار فشار دهید تا گزینه SERVICE DUE NOW در پشت آمپر ظاهر شود. هنگامی که چراغ SERVICE DUE NOW در پشت آمپر ظاهر شد، دکمه انتهای برف پاکن را ثابت نگه دارید. در این هنگام SERVICE DUE NOW شروع به چشمک زدن می کند و در صفحه نمایش پشت آمپر عدد صفر نشان داده می شود. همچنان دکمه را ثابت نگه داشته تا چشمک زدن صفحه نمایش پشت آمپر تمام شود. در این هنگام چراغ سرویس ریست شده است.

تعمیرگاه برق مگان

در نهایت برای فهمیدن دلایل روشن شدن چراغ هشدار مگان به طور دقیق و تخصصی و یا برای رفع این مشکل به شما توصیه می شود که سری هم به سایت ایران رنو که یک تعمیرگاه برق مگان هم هست سری بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یک مرکز تخصصی است که به انجام کلیه امور مربوط به سیستم برقی خودرو مگان هم می‌پردازد. خدمات ایران رنو شامل تعمیر موتور، جلوبندی، فنی، صافکاری، نقاشی، باطری، دینام، چراغ‌ها، فیوزها، رله‌ها، سنسورها، انژکتورها، بخاری، جعبه فرمان و غیره نیز میشود.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *