تعمیرگاه تخصصی مگان, وبلاگ

مشکلات برقی مگان

مشکلات برقی مگان
مشکلات برقی مگان

مشکلات برقی مگان از جمله مشکلاتی هستند که شمایی که صاحب این خودرو هستید حتما باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید تا از به وجود آمدن مشکلات بزرگ تر که به طبع هزینه بیشتر هم خواهند داشت جلوگیری کنید. هر خودرویی از هزاران قطعه و بخش مختلف تشکیل شده است که در کنار هم قرار گرفتن آن ها باعث می شوند که خودرو کار کند و به بهترین شکل ممکن به حرکت در بیاید. این هزاران قطعه هم هر کدام زیرمجموعه بخشی از خودرو هستند که یکی از آن ها هم بخش برقی خودرو می باشد. این مورد در ارتباط با مگان هم وجود دارد به همین خاطر هم هست که توصیه می شود از مشکلات برقی خودرو ها و لیست خطاهای آن ها که در ادامه بهشان اشاره شده است مطلع باشید.

سیستم برقی مگان

در اول بحث مشکلات برقی مگان بهتر است که کمی در مورد سیستم برقی مگان بدانیم. لازم به ذکر است که اگر هرگاه احساس کردید که مشکلی برای سیستم برقی خودرویتان به وجوجد آمده می توانید برای تعمیر مگان در تهران و در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو اقدام نمایید. دو بخش مهم سیستم برقی مگان را در زیر باهم مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی گیربکس مگان

مشکلات برقی مگان

مشکلات برقی مگان

یو پی اس (UPS): این قطعه یکی از کامپیوترهای خودرو است که سیستم برق مگان را کنترل می‌کند. این قطعه به قسمت‌های مختلف خودرو برق رسانی می‌کند و برق دریافت می‌کند. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است مشکلات برقی مگان مختلفی را ایجاد کند.

باطری: این قطعه تامین‌کننده برق خودرو است و در صورتی که دچار خرابی شود، تمام سیستم برق خودرو قطع خواهد شد. یکی از مشکلات رایج باطری شل شدن سر باطری است که باعث قطعی موقت برق می‌شود. برای رفع این مشکل، باید سر باطری و سایر اتصالات را سفت کنید.

مشکلات برقی مگان

یکسری از پرتکرار ترین مشکلات برقی مگان را که به موازات لیست خطاهای مگان می توانند علت استارت نخوردن مگان 2000 و 16000 باشند را در پایین مشاهده می کنیم.

چراغ چک موتور: این چراغ نشان‌دهنده عیب در سیستم موتور یا سیستم کنترل آلایندگی است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است خودرو دچار مشکلاتی مانند کاهش قدرت، افزایش مصرف سوخت، آلودگی بیشتر یا خرابی قطعات شود. برای رفع این مشکل، باید از یک دستگاه عیب‌یابی مخصوص برای خواندن کد خطا استفاده کنید و علت خطا را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: علت خطای چک ایربگ مگان

چراغ خطای گیربکس: این چراغ نشان‌دهنده عیب در سیستم گیربکس اتوماتیک است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است خودرو راه نرود یا دچار نوسانات شود. برای رفع این مورد از مشکلات برقی مگان، باید فشار داخلی گیربکس، سطح و کیفیت روغن گیربکس، سنسور فشار روغن و فشار خطی گیربکس را بررسی کنید.

چراغ خطای کارت: این چراغ نشان‌دهنده عیب در سیستم کارت خودرو است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است خودرو استارت نزند یا کارت خودرو را نخواند. برای رفع این مشکل، باید کارت خودرو را تمیز کنید، باتری کارت را تعویض کنید، کارت را به درستی درون خودرو قرار دهید یا کارت را با یک کارت دیگر تعویض کنید.

مشکلات برقی مگان

مشکلات برقی مگان

لیست خطاهای مگان

چند موضوع مهم را که مربوط به لیست خطاهای مگان که خود از مشکلات برقی مگان مثل علت نخواندن کارت مگان هستند برای شما خلاصه شده اند. این لیست برای مگان 1600 شامل ۱۰۵ و برای مگان 2000 شامل 120 کد خطا است که مربوط به سیستم‌های مختلف خودرو مانند موتور، گیربکس، ترمز، سوخت، روشنایی، دما، سرعت، ایمنی و غیره هستند. هر کد خطا شامل یک عدد چهار رقمی و یک توضیح کوتاه در مورد علت و راه‌حل آن است.

علت استارت نخوردن مگان 2000 و 1600

علت استارت نخوردن مگان 2000 و 16000 که مانند علت نخواندن کارت مگان یکی از مشکلات برقی مگان قابل حل در مرکز تعمیر مگان در تهران است می تواند موضوعات مختلفی باشد که برخی از مواردی که منجر به آن می شوند را با هم می بینیم.

بیشتر بخوانید: علت خطای چک گیربکس مگان

باطری ضعیف: اگر باطری خودرو شما ضعیف شده باشد، آن هم از مشکلات برقی مگان محسوب می شود و ممکن است که برق کافی برای چرخاندن موتور و تولید سوخت لازم برای اجرای خودرو را تامین نکند. برای رفع این مشکل، باید باطری را تعویض کنید یا از یک باطری دیگر برای شارژ کردن آن استفاده کنید

چراغ خطای گیربکس: اگر چراغ خطای گیربکس روشن شده باشد، نشان‌دهنده مشکلات برقی مگان و عیب در سیستم گیربکس اتوماتیک است. اگر این چراغ روشن شود، ممکن است خودرو راه نرود یا دچار نوسانات شود. برای رفع این مشکل، باید فشار داخلی گیربکس، سطح و کیفیت روغن گیربکس، سنسور فشار روغن و فشار خطی گیربکس را بررسی کنید.

کارت خراب: اگر کارت خودرو شما خراب شده باشد، ممکن است که خودرو استارت نزند یا کارت خودرو را نخواند. برای رفع این مشکل، باید کارت خودرو را تمیز کنید، باتری کارت را تعویض کنید، کارت را به درستی درون خودرو قرار دهید یا کارت را با یک کارت دیگر تعویض کنید

علت نخواندن کارت مگان

نخواندن کارت مگان که از از دیگر مشکلات برقی مگان تلقی می شود می‌تواند به دلیل اشتباهات انسانی یا فنی یا بی توجهی به یکسری مسائل باشد باشد. سه دلیل مهم این مشکل در پایین آمده اند.

باتری کارت خالی است: اگر باتری کارت خودرو شما خالی شده باشد، ممکن است که کارت را نخواند یا خودرو را روشن نکند. برای رفع این مشکل، باید باتری کارت را تعویض کنید.

از دستگاهی با فرکانس مشابه کارت استفاده کرده اید: اگر از یک دستگاهی که فرکانس مشابه کارت خودرو داشته باشد، مانند یک تلفن همراه یا یک کلید هوشمند، استفاده کرده باشید، ممکن است که این مورد از مشکلات برقی مگان خود را نشان دهد و کارت را نخواند یا خودرو را روشن نکند. برای رفع این مشکل، باید استفاده از این دستگاه‌ها را متوقف کنید یا از کلید تعبیه شده در کارت استفاده کنید

خودرو در میدان الکترومغناطیسی شدید قرار گرفته است: اگر خودرو شما در یک محیطی که دارای میدان الکترومغناطیسی شدید باشد، مانند یک ایستگاه رادیویی یا یک آنتن موبایل، قرار گرفته باشد، ممکن است که کارت را نخواند یا خودرو را روشن نکند. برای رفع این مشکل، باید خودرو را از این محیط دور کنید یا از کلید تعبیه شده در کارت استفاده کنید.

تعمیر مگان در تهران

به طور کلی برای رفع مشکلات برقی مگان یا فهمیدن علت نخواندن کارت مگان و علت استارت نخوردن مگان 2000 و 1600 به شما پیشنهاد می شود که به یک مرکز تعمیر مگان در تهران معتبر مثل ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو به طور تخصصی بر روی خودروهای رنو، به ویژه مگان، کار می‌کند. این تعمیرگاه انواع خدمات مانند رفع مشکلات مگان، تعمیر گیربکس، تعمیر موتور، تعمیر جلوبندی، تعویض روغن، سرویس دوره‌ای، دیاگ اصلی، افزودن آپشن و غیره را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *