تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر
تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر و جایگزینی آن با بهترین روغن موتور یکی از کار هایی است که پس از گذشت تعداد مشخصی از کیلومتر خودرو و دیدن علائم کم بودن روغن موتور انجام آن واجب است. خودرو شامل قطعه ها و مواد مختلفی است که هر کدام به دلیل مهمی در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این مواد بسیار مهم هم روغن موتور خودرو می باشد که نقش های بسیار مهمی را در خودرو برعهده دارد. به همین خاطر نقش مهم روغن در موتور داستر توجه به زمان تعویض روغن موتور بسیار مهم می باشد که در ادامه به آن و بسیاری مسائل دیگر در مورد روغن موتور و تعمیر موتور داستر اشاره شده است.

تعویض روغن موتور داستر

در بحث تعویض روغن موتور داستر باید بدانید که روغن موتور یکی از مشتقات نفت و یک ماده‌ی ضروری برای محافظت از موتور خودرو است. روغن موتور انواع مختلفی دارد که بر اساس پایه‌ی ساخت، ساختار شیمیایی، ویسکوزیته و برند تقسیم بندی می‌شوند. برای انتخاب روغن موتور مناسب رنو داستر باید به توصیه‌های شرکت سازنده و استانداردهای مربوط به روغن موتور توجه کرد. روغن موتور وظایف مختلفی دارد که بهتر است پیش از انتخاب بهترین روغن موتور رنو و تعویض روغن موتور داستر در مرکز تعمیر داستر در شرق تهران معتبری همچون ایران رنو از آن ها مطلع باشید.

  • کاهش اصطکاک و ساییدگی بین اجزای فلزی داخل موتور.
  • خنک‌ کاری موتور و جلوگیری از آسیب رسیدن به اجزای موتور در اثر افزایش دما.
  • پاکسازی موتور از دوده و سایر محصولات زاید ناشی از احتراق.
  • جلوگیری از اکسید شدن و زنگ‌زدگی اجزای داخلی موتور.
  • جلوگیری از تشکیل لجن در محفظه‌ی موتور.
  • کاهش ضربات ناشی از احتراق در موتور خودرو.

 بهترین روغن موتور داستر

برای انتخاب بهترین روغن موتور رنو و انتخاب روغن موتور مناسب رنو داستر در زمان تعویض روغن موتور داستر باید به یکسری نکات توجه کنید که برخی از آن ها را در زیر باهم مشاهده می کنیم.

استاندارد API دارای دو حرف اول و آخر است که حرف اول نشان دهنده نوع موتور (S برای موتورهای بنزینی و C برای موتورهای دیزلی) و حرف آخر نشان دهنده سطح کیفیت روغن موتور است. هر چه حرف آخر به حروف انتهای الفبا نزدیک‌تر باشد، نشان دهنده کیفیت بالاتر روغن موتور است. برای مثال، روغن موتور API SN دارای کیفیت بالاتر از روغن موتور API SL است.

تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر

برند روغن موتور باید معتبر و مورد تایید شرکت رنو باشد. برای این منظور، باید به برچسب‌ها و نشان‌های روی بسته‌بندی روغن موتور توجه کنید و از روغن‌های موتور تقلبی و بی‌کیفیت پرهیز کنید. برخی از برندهای روغن موتور که توسط شرکت رنو توصیه و تایید شده‌اند عبارتند از: Elf، Isaco، Sepahan، Total و … . این برندهای روغن موتور دارای خصوصیات یک روغن موتور با کیفیت هستند و می‌توانند عملکرد و طول عمر موتور رنو را بهبود بخشند.

روغن موتور مناسب رنو داستر

برای تعویض روغن موتور داستر به بهترین شکل و انتخاب روغن موتور مناسب رنو داستر باید توجه کنید که نوع روغن موتور باید با مشخصات فنی موتور خودرو سازگار باشد. برای این منظور، باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید و روغن موتوری را انتخاب کنید که دارای ویسکوزیته و استانداردهای مورد نیاز موتور باشد. برخی از روغن موتور مناسب رنو داستر عبارت اند از روغن الف داستر، روغن موتور توتال کوارتز و روغن موتور موبیل.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتومات داستر

روغن الف داستر

همانطور که پیش تر هم در بحث تعویض روغن موتور داستر به آن اشاره شد، روغن موتور الف داستر یکی از بهترین روغن‌های موتور برای خودروهای رنو و داستر است که دارای ویسکوزیته مناسب و استانداردهای بالا است. این روغن موتور دارای استانداردهای API SN/CF، ACEA A3/B4، Renault RN0700/RN0710 و … است. این روغن موتور می‌تواند عملکرد و طول عمر موتور رنو را بهبود بخشد. برای مثال، در زمان دیدن علائم کم بودن روغن موتور داستر می توانید از روغن موتور الف Evolution 900 SXR 5W40 یکی از بهترین روغن‌های موتور برای خودرو رنو داستر است، استفاده کنید.

علائم کم بودن روغن موتور داستر

علائم کم بودن روغن موتور داستر و به تعبیری دیگر علائم نیاز بودن تعویض روغن موتور داستر در قسمت پایینی برای شما آمده اند.

 کاهش شتاب خودرو: وقتی روغن موتور کم باشد، اصطکاک بین قطعات موتور افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که موتور کارایی خود را از دست دهد و شتاب خودرو کاهش یابد.

سفت و محکم شدن دنده چرخ: وقتی روغن موتور کم باشد، دنده چرخ که به موتور متصل است، روانکاری لازم را ندارد و باعث می‌شود که دنده چرخ سفت و محکم شود و تغییر دنده سخت‌تر شود و نشان می دهد که زمان تعویض روغن موتور داستر فرا رسیده است.

روشن شدن چراغ روغن: وقتی روغن موتور کم باشد، فشار روغن کاهش می‌یابد و سنسور فشار روغن چراغ روغن را روشن می‌کند. این چراغ معمولاً به رنگ قرمز است و نشان دهنده اخطار جدی است.

تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر چقدر طول می کشد؟

در مورد زمان تعویض روغن موتور داستر یا به تعبیر دقیق تر در مورد این که تعویض روغن موتور داستر چقدر طول می کشد باید گفت که به طور متوسط، تعویض روغن موتور داستر حدود 20 تا 30 دقیقه زمان می‌برد. البته این زمان ممکن است بسته به مهارت و تجربه شما یا کارشناسی که از او خدمات می‌گیرید متفاوت باشد.

زمان تعویض روغن موتور داستر

زمان تعویض روغن موتور داستر بستگی به نوع روغن موتور، شرایط رانندگی و استفاده از خودرو دارد. اما به طور کلی توصیه می‌شود که روغن موتور را هر 5 یا 6 هزار کیلومتر یا هر سه ماه یک بار تعویض کنید. برای تعویض روغن موتور، مراحل خاصی را انجام دهید که به شدت توصیه می شود این کار را با پرداخت قیمت روغن موتور داستر و اجرت تعویض روغن موتور داستر به افراد متخصص بسپارید.

قیمت روغن موتور داستر

قیمت روغن موتور داستر بستگی به نوع و برند روغن موتور، حجم و گرانروی آن دارد. اما به طور کلی، روغن موتور داستر باید با گرانروی 5W-40 باشد و مهم ترین، معروف ترین و بهترین روغن موتور های خودروی داستر قیمتی 1 میلیون و 800 هزار به بالا دارند.

اجرت تعویض روغن موتور داستر

اجرت تعویض روغن موتور داستر بستگی به مرکز خدماتی که از آن خدمات می‌گیرید دارد. اما به طور متوسط، اجرت تعویض روغن موتور در مرکز تعمیر داستر در شرق تهران ها متفاوت است. البته برخی از مراکز خدماتی این اجرت را دریافت نمی‌کنند و فقط هزینه روغن و فیلتر را از مشتری دریافت می‌کنند. برای اطمینان از اجرت تعویض روغن موتور، بهتر است با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

مرکز تعمیر داستر در شرق تهران

یکی از مراکز تعمیر داستر در شرق تهران، که کار تعویض روغن داستر را با اجرت تعویض روغن داستر معقول انجام می دهد، تعمیرگاه تخصصی ایران رنو است که در تهرانپارس واقع شده است. این تعمیرگاه از قطعات اصلی رنو و کادری ماهر و دوره دیده برای تعمیر خودروهای رنو استفاده می‌کند. این تعمیرگاه خدماتی مانند تعمیر موتور، سرویس دوره ای، تعمیرات برق تخصصی، دستگاه دیاگ رنو، تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده و … را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *