تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

سرویس دوره ای داستر

سرویس دوره ای داستر
سرویس دوره ای داستر

انجام سرویس دوره ای داستر درست به مانند انجام سرویس دوره ای هر خودروی دیگری در کیلومتر های مشخص لازم و ضروری است. سرویس دوره ای خودرو ها از جمله همین داستر شامل موارد مختلفی از کار ها می شود همچون، تعویض روغن، تعویض تسمه تایم و دینام، تعویض روغن گیربکس، تعویض شمع و وایر و... . همانطور که مستحضر هستید همگی این اعمال لازم و ضروری هستند و اگر که سر کیلومتر های مشخصی انجام نشوند خودرو دچار مشکلات و آسیب های جدی خواهد شود. به همین خاطر توصیه می شود که در ادامه هم همراه باشید تا بیشتر با جزئیات این کار ها و زمان انجامشان آشنا شوید. با تعمیرگاه داستر همراه باشید.

سرویس دوره ای داستر در تهران

سرویس دوره ای داستر یکی از اقدامات نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت موتور و قطعات دیگر خودرو ضروری است. در سرویس دوره ای رنو داستر، برخی از قطعات مصرفی و فیلترهای خودرو که با زمان و کارکرد خودرو فرسوده و کثیف می‌شوند، تعویض می‌شوند. همچنین برخی از قطعات و سیستم‌های خودرو مانند ترمز، جلوبندی، برق، تعلیق و غیره بازدید و تنظیم می‌شوند. سرویس دوره ای رنو داستر باعث می‌شود که خودرو با کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر کار کند و از خرابی‌های احتمالی جلوگیری شود. اگر هم که به دنبال یک نمایندگی داستر شرق تهران هستید، توصیه میشود که حتما سری به سایت تعمیرگاه ایران رنو بزنید.

خدمات سرویس دوره ای داستر

تعویض روغن موتور داستر

تعویض روغن موتور داستر یکی از مهمترین بخش‌های سرویس دوره ای داستر است که برای روانکاری و خنک‌کاری موتور و گیربکس اتوماتیک و دستی خودرو لازم است. روغن موتور داستر باید هر ۵ تا ۷ هزار کیلومتر یا حداکثر یک سال تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای موتور داستر استفاده کرد. یکی از روغن های مناسب برای موتور داستر روغن 10W40 می‌باشد.

سرویس دوره ای داستر

سرویس دوره ای داستر

تعویض روغن گیربکس داستر

تعویض روغن گیربکس داستر یکی از اقدامات سرویس دوره ای داستر و درکل نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت گیربکس اتوماتیک و دستی خودرو ضروری است. روغن گیربکس داستر باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۳۶ ماه تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای گیربکس داستر استفاده کرد. یکی از روغن های مناسب برای گیربکس اتوماتیک داستر روغن ATF DX3 می‌باشد.

تعویض روغن ترمز داستر

تعویض روغن ترمز داستر هم از دیگر کار های سرویس دوره ای داستر است که برای حفظ عملکرد و ایمنی سیستم ترمز خودرو ضروری است. روغن ترمز داستر باید هر ۵۰ هزار کیلومتر یا حداکثر یک سال تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای ترمز داستر استفاده کرد. روغن مناسب برای ترمز داستر روغن ترمز DOT4 می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

تعویض روغن هیدرولیک داستر

تعویض روغن هیدرولیک داستر هم از دیگر اعمال سرویس دوره ای داستر است که برای حفظ عملکرد و سلامت گیربکس اتوماتیک و فرمان خودرو ضروری است. روغن هیدرولیک داستر باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۳۶ ماه تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای گیربکس و فرمان داستر استفاده کرد. روغن مناسب برای فرمان داستر روغن هیدرولیک PSF می‌باشد. برای تعویض روغن، می‌توانید از دو روش دستی یا دستگاهی استفاده کنید.

تعویض ضد یخ و ضد جوش داستر

ضد یخ و ضد جوش داستر باید هر ۵۰ هزار کیلومتر یا حداکثر یک سال تعویض شود. برای تعویض ضد یخ و ضد جوش، باید از ضد یخ و ضد جوش مناسب برای موتور داستر، در زمان انجام سرویس دوره ای داستر استفاده کرد. ضد یخ و ضد جوش مناسب برای موتور داستر ضد یخ و ضد جوش سبز رنگ با نسبت 50:50 می‌باشد.

تعویض شمع و وایر داستر

تعویض شمع و وایر داستر یکی از اقدامات نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت سیستم احتراق موتور خودرو ضروری است. شمع و وایر داستر باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۲ سال تعویض شوند. برای تعویض شمع و وایر، باید از شمع و وایر مناسب برای موتور داستر استفاده کرد. یکی از شمع های مناسب برای موتور داستر شمع NGK BKR6E-11 می‌باشد. و یکی از وایر مناسب برای موتور داستر وایر NGK RC-RE10 می‌باشد. تعویض شمع و وایر داستر هم در دسته سرویس دوره ای داستر قرار می گیرد و اهمیت زیادی دارد.

تعویض تسمه تایم داستر

این مورد از سرویس دوره ای داستر یکی از اقدامات نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت سیستم تایمینگ موتور خودرو ضروری است. تسمه تایم داستر باید هر ۶۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۵ سال تعویض شود. برای تعویض تسمه تایم داستر، باید از کیت تسمه تایم مناسب برای موتور داستر استفاده کرد. کیت تسمه تایم داستر دارای یک عدد تسمه تایم و یک عدد بلبرینگ تسمه سفت کن، هرزگرد تایم و پیچ و مهر تسمه تایم می‌باشد.

سرویس دوره ای داستر

سرویس دوره ای داستر

تعویض تسمه دینام داستر

تسمه دینام یک قطعه لاستیکی است که باعث انتقال نیرو از میل لنگ به دینامو و سایر قطعات می شود. این قطعه در معرض سایش و گرما قرار دارد و باید در زمان مناسب تعویض شود. معمولاً تسمه دینام رنو داستر دو برابر تسمه تایم کار می کند ولی توصیه ی شرکت رنو این بوده که از هر 100 هزار کیلومتر تعویض شود. علائم خرابی تسمه دینام می تواند شامل صدای سوت زننده، کاهش شارژ باتری، خاموش شدن خودرو و چراغ چک روشن شدن باشد. بهتر است پس از دیدن علائم گفته شده برای تعویض تسمه دینام داستر که از دیگر موارد سرویس دوره ای داستر می باشد اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور داستر

تعویض فیلتر های داستر

فیلتر های داستر شامل فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر اتاق و فیلتر بنزین هستند. این فیلتر ها نقش مهمی در تصفیه مواد مورد نیاز برای موتور و اتاق خودرو دارند. با توجه به کارکرد این فیلتر ها، باید در بازه های زمانی مشخصی تعویض شوند. برای مثال، فیلتر روغن و فیلتر هوا باید بین 5 تا 7 هزار کیلومتر، فیلتر اتاق باید هر 20 هزار کیلومتر و فیلتر بنزین باید هر 40 هزار کیلومتر تعویض شوند4. علائم خرابی فیلتر ها می تواند شامل کاهش توان موتور، افزایش مصرف سوخت، ریپ زدن خودرو، خروج دود سیاه، بوی بنزین، ناک زدن موتور و رسوب بندی شمع ها باشد. اخرین مورد از موارد سرویس دوره ای داستر هم تعویض فیلترهای داستر است که اهمیت زیادی هم دارد.

سرویس دوره ای داستر شرق تهران

در نهایت اگر که به دنبال جایی برای انجام سرویس دوره ای داستر هستید، پیشنهاد می شود که حتما سری هم به سایت ایران رنو که یک نمایندگی داستر شرق تهران بسیار معتبر می باشد بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یک تعمیرگاه تخصصی رنو در تهرانپارس است. این تعمیرگاه قطعات اصلی رنو را با قیمت مناسب عرضه می کند و خدماتی مانند، سرویس دوره ای داستر، تعمیر موتور، تعویض تسمه تایم، تعمیرات جلوبندی، تعمیرات برق تخصصی، دستگاه دیاگ رنو و تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده را انجام می دهد. آدرس این تعمیرگاه در تهران ـ تهرانپارس ـ بلوار بابائیان ـ خیابان پنجم شیدایی ـ کوچه ۷ شمالی ـ پلاک 10 می باشد.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *