تعمیرگاه تخصصی ساندرو, وبلاگ

تعمیر بخاری ساندرو

تعمیر بخاری ساندرو
تعمیر بخاری ساندرو

از آنجایی که دیگر در فصول سرد سال هستیم و سرما را احساس می کنیم، وقت آن رسیده است که برای تعمیر بخاری ساندرو اقدام کنید اگر که احساس می کنید که به خوبی کار نمی کند یا اصلا کار نمی کند. همان گونه که وجود کولر در فصول گرم که آفتاب پوست انسان را می سوزاند لازم است، تعمیر بخاری و سالم بودن آن هم در فصول سرد سال که نمی توان از ماشین بیرون رفت، لازم و ضروری است. به همین خاطر باید بدانید که چگونه بخاری خودرو را روشن کنیم و بدانید که علائم و دلایل خرابی بخاری ماشین چه هستند، که به آن ها در ادامه اشاره هایی کامل شده است. با تعمیرگاه تخصصی ساندرو همراه ما باشید.

تعمیر بخاری ساندرو

برای آشنایی با بخاری ساندرو در بحث تعمیر بخاری ساندرو باید بدانید که سیستم بخاری ساندرو شامل قسمت‌هایی است که وظیفه گرم کردن کابین خودرو را بر عهده دارند. این قسمت‌ها عبارتند از: پنل بخاری که شامل کلیدهای تنظیم سرعت فن، دمای هوا، راه‌اندازی سیستم بازیابی هوا، توزیع هوا و تهویه مطبوع (کولر) است. موتور بخاری که شامل پوسته موتور بخاری و کولر، اواپراتور کولر، رادیات بخاری، لوله‌های رفت و برگشت رادیات بخاری، سیم‌های تنظیم پنل بخاری، دریچه‌های تنظیم هوا، مقاومت بخاری و ترموستات کولر است. فن بخاری که نقش دمنده هوای گرم را دارد و انرژی خود را از باتری خودرو تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی برق ساندرو

سیستم بخاری ساندرو از گرمای تولید شده توسط موتور خودرو استفاده می‌کند. این گرما توسط آب موتور که در حال گردش است به رادیاتور بخاری منتقل می‌شود. رادیاتور بخاری دیواره‌های گرمی دارد که با عبور هوا از آن‌ها، هوا را گرم می‌کند. این هوای گرم توسط فن بخاری به داخل کابین دمیده می‌شود. برای تنظیم دمای هوا، سرعت فن و مسیر هوا، از پنل بخاری استفاده می‌شود. اما تعمیر بخاری ساندرو یکی از موارد مهم در نگهداری خودرو است که باید به صورت دوره‌ای و توسط متخصصین مرکز تعمیر ساندرو شرق تهران انجام شود. تعمیر بخاری ساندرو شامل بررسی، تنظیم، تعویض و شست‌وشوی قطعات مختلف است.

تعمیر بخاری ساندرو

تعمیر بخاری ساندرو

چگونه بخاری ساندرو را روشن کنیم؟

این را هم در بحث تعمیر بخاری ساندرو بدانید که بخاری ساندرو یک سیستم گرمایشی است که با استفاده از گرمای آب موتور خودرو کابین را گرم می‌کند. در پاسخ به این که چگونه بخاری ساندرو را روشن کنیم باید گفت که، شما باید دسته کنترل دما را به سمت گرم بچرخانید و دسته کنترل جریان هوا را به سمت دمنده‌های مورد نظرتان قرار دهید. بعد از اینکه موتور خودرو گرم شد، آب گرم از طریق لوله‌هایی به رادیاتور بخاری منتقل می‌شود و با کمک فن‌ها هوای گرم را به درون کابین می‌فرستد. برای تنظیم دمای بخاری، شما می‌توانید دسته کنترل دما را به سمت سرد یا گرم بچرخانید و یا دسته کنترل سرعت فن را تغییر دهید. برای خاموش کردن بخاری، شما باید دسته کنترل دما را به سمت سرد بچرخانید و دسته کنترل جریان هوا را به سمت خاموش قرار دهید.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای ساندرو در تهران

بخاری ساندرو کجاست؟

در پاسخ به این که بخاری ساندرو کجاست در بحث تعمیر بخاری ساندرو باید گفت که بخاری ساندرو در پایین داشبورد خودرو قرار دارد. این بخاری از یک رادیاتور، چندین فن، چندین دریچه و چندین دسته کنترل تشکیل شده است. رادیاتور بخاری یک قطعه مسی یا آلومینیومی است که آب گرم را از موتور دریافت می‌کند و گرمای آن را به هوا منتقل می‌کند. فن‌ها هوای گرم را از رادیاتور مکش می‌کنند و به سمت کابین می‌فرستند.

علائم و دلایل خرابی بخاری ساندرو

اگر بخاری ساندرو کار نکند یا هوای گرم ندهد، ممکن است به دلیل یکی از علائم و دلایل خرابی بخاری ساندرو زیر باشد و شما را مجبور به تعمیر بخاری ساندرو کند.

کم بودن آب موتور: اگر سطح مایع خنک‌کننده کم باشد، ممکن است به رادیاتور بخاری نرسد و گرمای کافی را انتقال ندهد. برای رفع این مشکل، باید مایع خنک‌کننده را تکمیل کنید و از وجود نشتی بررسی کنید.

گیر کردن ترموستات: ترموستات یک دریچه است که جریان مایع خنک‌کننده را به رادیاتور اصلی یا بخاری کنترل می‌کند. اگر این ترموستات گیر کند یا خراب شود، ممکن است جریان مایع خنک‌کننده را به رادیاتور بخاری قطع کند و باعث کار نکردن بخاری شود و نیاز به تعمیر بخاری ساندرو باشد.

خرابی واتر پمپ: واتر پمپ یک قطعه است که مایع خنک‌کننده را از طریق لوله‌ها در سیستم خنک‌کننده و بخاری جاری می‌کند. اگر این واتر پمپ خراب شود یا ضعیف عمل کند، ممکن است مایع خنک‌کننده را به فشار و سرعت کافی به رادیاتور بخاری نرساند.

گرفتگی لوله‌ها: لوله‌ها قطعاتی هستند که مایع خنک‌کننده را از موتور به رادیاتور اصلی و بخاری منتقل می‌کنند. اگر این لوله‌ها گرفتگی یا مسدود شوند، ممکن است جریان مایع خنک‌کننده را کاهش دهند و باعث تضعیف عملکرد بخاری شوند.

تعویض فن بخاری ساندرو

ممکن است گاهی در زمان انجام تعمیر بخاری ساندرو نیاز به تعویض فن بخاری ساندرو باشد. فن بخاری یک قطعه است که هوای گرم را از رادیاتور بخاری مکش می‌کند و به سمت کابین می‌فرستد. اگر این فن خراب شود یا از کار بیفتد، ممکن است هوای گرم را به درون کابین نرساند و باعث کار نکردن بخاری شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی موتور ساندرو

تعویض فن بخاری ساندرو

تعویض فن بخاری ساندرو

تعویض لوله بخاری ساندرو

تعویض لوله بخاری ساندرو هم کاری است کع بعضا انجام آن برای تعمیر بخاری ساندرو لازم است. لوله بخاری ساندرو یک قطعه است که مایع خنک‌کننده را از موتور به رادیاتور بخاری منتقل می‌کند. اگر این لوله شکسته یا مسدود شود، ممکن است مایع خنک‌کننده را به رادیاتور بخاری نرساند و باعث کاهش عملکرد بخاری شود.

اجرت تعمیر بخاری ساندرو

هزینه یا اجرت تعمیر بخاری ساندرو بستگی به نوع خرابی و قطعات مورد نیاز دارد. برای مثال، قیمت هر کدام از قطعات و تجهیزات بخاری ساندرو متغیر است. همچنین قیمت تعویض لوله اتصالات و تجهیزات بخاری اساندرو هر کدام نیز متغیر هستند. به همین خاطر پیشنهاد می شود که برای اطلاع از اجرت تعمیر بخاری رنو ساندرو با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

مرکز تعمیر ساندرو تهران شرق

 تعمیرگاه ایران رنو مرکز نمایندگی ساندرو در تهران است که در تهرانپارس واقع شده است. این تعمیرگاه نیز خدمات کامل و حرفع ای همچون تعمیر بخاری ساندرو را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آدرس این تعمیرگاه تهران ـ تهرانپارس ـ بلوار بابائیان ـ خیابان پنجم شیدایی ـ کوچه ۷ شمالی ـ پلاک ۱۰ است. متخصصین و تعمیرکاران ایران رنو آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *