تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

تعویض تسمه تایم داستر با قطعات اورجینال

تعویض تسمه تایم داستر
تعویض تسمه تایم داستر

همواره توسط متخصصین خودروی توصیه می شود که تعویض تسمه تایم داستر را در زمان تعویض تسمه تایم که در دفترچه راهنمای خودرو به آن اشاره شده است انجام دهید تا از وقوع مشکلات بسیار جدی برای موتور خودرویتان و ایجاد شدن هزینه های سنگین برای خودرویتان جلوگیری کنید. تسمه تایم یکی از مهم ترین قطعات در خودرو می باشد که در عین سادگی نقش بسیار مهمی را در خودرو بر عهده دارد و اگر که وجود نداشت، هرگز خودرویی قادر نبود که حرکت کند. به همین خاطر واجب است که حواستان به علائم خرابی تسمه تایم باشد و از عمر مفید تسمه تایم به طور دقیق مطلع باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تسمه تایم در ادامه هم همراه تعمیرگاه تخصصی داستر باشید.

تعویض تسمه تایم داستر

تسمه تایم داستر قسمتی از موتور احتراقی داخلی است که کار اصلی آن تنظیم حرکت سوپاپ‌ها به‌وسیلهٔ چرخش میل لنگ است. تسمه تایم میل لنگ را به میل بادامک‌ها متصل می‌کند تا به نوبت، بسته شدن و باز شدن دریچه سوپاپ‌ها را کنترل کند. تسمه تایم داستر باید در زمان معین که در دفترچه راهنمای خودرو نوشته شده است تعویض گردد. به همین دلیل اهمیت بالای روندی که تسمه تایم مدیریت می کند، لازم است که اگر شما علائم خرابی تسمه تایم داستر را مشاهده کردید، به یک نمایندگی داستر شمال تهران مراجعه کنید تا با پرداخت اجرت تعویض تسمه تایم داستر، کار را برای شما انجام دهد.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای داستر در تهران

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر

علائم خرابی تسمه تایم داستر

برخی از علائم و نشانه‌هایی که می‌توانند به شما بگویند که تسمه تایم داستر شما خراب یا فرسوده است، و زمان تعویض تسمه تایم داستر فرا رسیده است عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را با هم میبینیم.

دور آرام موتور: اگر تسمه تایم دندانه‌های خود را از دست بدهد، ممکن است از روی چرخ دنده‌های میل لنگ و میل سوپاپ لیز خورده و باعث تکان خوردن موتور شود.

خرابی موتور: اگر تسمه تایم کاملاً پاره شود، ممکن است باعث اختلال در زمان‌بندی سوپاپ‌ها شده و موتور را خاموش کند. این می‌تواند به قطعات موتور آسیب جدی بزند و هزینه تعمیر آن بسیار بالا باشد.

خارج شدن دود از موتور: اگر تسمه تایم زمان‌بندی سوپاپ‌ها را به هم بریزد و وقت تعویض تسمه تایم رنو داستر فرا رسیده باشد، ممکن است باعث شود که دود غیرعادی و زیادی از موتور خارج شود. این دود ممکن است سفید، آبی یا سیاه باشد.

کاهش فشار روغن: اگر تسمه تایم دنده میل سوپاپ را بردارد، ممکن است باعث شکستگی قطعات موتور شود که ممکن است درون روغن موتور بیفتند و فشار روغن در قسمت پایینی موتور را کاهش دهند.

نحوه تعویض تسمه تایم ساندرو

اما بد نیست حال که در مورد مطالبی مثل این که تعویض تسمه تایم داستر چقدر زمان می برد صحبت می کنیم، در مورد روش تعویض تسمه تایم ساندرو هم بدانیم. برای تعویض تسمه تایم ساندرو، باید مراحل زیر را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور داستر

ابتدا باتری خودرو را جدا کنید و موتور را خنک کنید.

سپس کاپوت خودرو را باز کنید و پوشش محافظ تسمه تایم را بردارید.

بعد از آن، تسمه دینام را شل کنید و آن را از روی چرخ دنده‌ها بردارید.

سپس تسمه سفت کن تسمه تایم را شل کنید و تسمه تایم را از روی چرخ دنده‌های میل لنگ و میل سوپاپ بردارید.

بعد از آن، تسمه تایم جدید را روی چرخ دنده‌ها قرار دهید و با توجه به نشانه‌های روی چرخ دنده‌ها و تسمه، زمان‌بندی را تنظیم کنید.

سپس تسمه سفت کن تسمه تایم را محکم کنید و تنش تسمه را با ابزار مخصوص بررسی کنید.

بعد از آن، تسمه دینام را روی چرخ دنده‌ها قرار دهید و آن را محکم کنید. سپس پوشش محافظ تسمه تایم را روی آن قرار دهید و محکم کنید.

بعد از آن، باتری خودرو را وصل کنید و موتور را چند بار روشن و خاموش کنید.

سپس موتور را در دور متوسط چرخانده و صدای آن را گوش دهید.

در نهایت، اگر هیچ صدای ناهنجاری نشنیدید، کاپوت خودرو را ببندید و تعویض تسمه تایم را به پایان برسانید.

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر چقدر زمان می برد؟

به طور کلی و با توجه به عمر مفید تسمه تایم داستر و روش تعویض تسمه تایم داستر، زمان تعویض تسمه تایم رنو داستر بین 60 تا 70 هزار کیلومتر و یا 6 سال پس از تولید خودرو است. اما در مورد اینکه تعویض تسمه تایم داستر چقدر زمان می برد هم باید گفت که به طور متوسط 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد، اما بستگی به شرایط خودرو و تعمیرگاه دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتومات داستر

عمر مفید تسمه تایم داستر

همانطور که قبل تر هم به آن اشاره شد عمر مفید تسمه تایم داستر، و زمان تعویض تسمه تایم داستر، بدون توجه به قیمت تسمه تایم داستری که از آن استفاده می کنید، بین 60 تا 70 هزار کیلومتر و یا 6 سال پس از تولید خودرو است.

اجرت تعویض تسمه داستر

اجرت تسمه داستر هم بستگی به تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید دارد. تعمیرگاه‌های تخصصی رنو معمولا اجرت بالاتری نسبت به تعمیرگاه‌های عمومی می‌گیرند. اما از طرف دیگر، تعمیرگاه‌های تخصصی رنو با ابزارهای مخصوص و تعمیرکاران ماهر کار می‌کنند و احتمال خطا و خرابی را کاهش می‌دهند. به دلایل عدم ثبات قیمت ها، بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجرت تعویض تسمه تایم داستر، با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

نمایندگی داستر شمال تهران

اگر که به دنبال جایی مناسب برای تعویض تسمه تایم داستر می گردید که زمان تعویض تسمه تایم داستر را به شما اعلام کند و به طور دقیق علائم خرابی تسمه تایم داستر و مسائلی از این قبیل را برای شما شرح دهد، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه ایران رنو که یک نمایندگی داستر شمال تهران هم می باشد، بزنید. ایران رنو یک تعمیرگاه تخصصی و مجاز رنو در تهران است که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد، از جمله تعمیر موتور، گیربکس، سیستم برقی، سیستم ترمزی، سیستم تهویه مطبوع و غیره. این تعمیرگاه در آدرس تهران ـ تهرانپارس ـ بلوار بابائیان ـ خیابان پنجم شیدایی ـ کوچه ۷ شمالی ـ پلاک 10 واقع شده است.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *