وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر
علت کار نکردن کارت مگان

تعویض دیسک و صفحه کپچر یکی کارهایی است که با ارفاق می توان آن را در لیست کارهای سرویس دوره ای خودرو قرار داد، زیرا دیسک و صفحه خودرو هم عمر مشخصی دارند و پس از گذشت مقدار کیلومتر مشخصی باید برای تعویض و جایگزینی آن ها اقدام شود. دیسک و صفحه در خودرو ها نقش مهمی دارند و در بحث انتقال قدرت و حرکت بی عیب و نقص خودرو نقشی اساسی دارند. به همین خاطر بر شما لازم است که پس از تعداد کیلومتر مشخصی برای تعویض دیسک و صفحه رنو کپچر اقدام نمایید.

تعویض دیسک و صفحه کپچر

دیسک و صفحه یا صفحه کلاچ از اجزای سیستم انتقال قدرت خودرو است. این سیستم وظیفه دارد تا قدرت تولید شده توسط موتور را به گیربکس و سپس به چرخ‌ها منتقل کند. دیسک و صفحه کلاچ باعث می‌شوند که ارتباط بین موتور و گیربکس قابل قطع و وصل باشد. به این ترتیب، می‌توان در هنگام تعویض دنده، قدرت موتور را قطع کرد و از آسیب دیدن گیربکس جلوگیری کرد. همچنین، می‌توان با تغییر نسبت دنده‌ها، توان و گشتاور موتور را به شرایط مختلف رانندگی تنظیم کرد. نقش دیسک و صفحه در خودرو بسیار مهم است، به همین خاطر است که باید در زمان لازم اقدام به تعویض دیسک و صفحه کپچر مرکز تعمیر کپچر تهران یعنی تعمیرگاه ایران رنو کنید.

خدمات بیشتر: تعمیر تخصصی موتور کپچر

این را هم در بحث تعویض دیسک و صفحه کپچر بدانید که دیسک کلاچ یک قرص فلزی است که روی آن لنت‌هایی از جنس مواد فرسایشی نصب شده است. این قرص بین صفحه کلاچ و فلای ویل (قرصی که به میل لنگ موتور متصل است) قرار می‌گیرد. وقتی که پدال کلاچ را فشار نمی‌دهیم، دیسک کلاچ با فشار بهارهای صفحه کلاچ به فلای ویل چسبیده می‌شود و با آن یکسان می‌چرخد. به این ترتیب، قدرت موتور به دیسک کلاچ منتقل می‌شود. وقتی که پدال کلاچ را فشار می‌دهیم، صفحه کلاچ با کمک یک بلبرینگ عقب می‌کشد و دیسک کلاچ را رها می‌کند. در این حالت، دیسک کلاچ با فلای ویل چرخش مشترک ندارد و قدرت موتور قطع می‌شود.

علائم تمام شدن صفحه کلاچ کپچر

در مجموع باید این را هم در مورد تعویض دیسک و صفحه کپچر عنوان کرد که عوامل زیادی وجود دارد که به شما نشان می‌دهد عمر صفحه کلاچ در خودرو به پایان رسیده است. کلاچ یک قطعه کاربردی در خودروها است که وظیفه آن برقراری ارتباط بین راننده و گیربکس است از همین رو در حین رانندگی هم خودتان کم کم متوجه علائم تمام شدن صفحه کلاچ اتوماتیک کپچر خواهید شد. یکسری از این علائم را که شما را مجبور به مراجعه به مرکز تعمیر کپچر تهران خواهند کرد را در زیر با هم میبینیم.

تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر

سفتی پدال کلاچ: سفتی پدال کلاچ می‌تواند نشانه‌ای برای فرا رسیدن زمان تعویض دیسک و صفحه رنو کپچر باشد. البته شاید خراب شدن سیم کلاچ هم در این قضیه بی‌تاثیر نباشد اما به هر حال اگر با پدیده سفت شدن پدال کلاچ روبه‌رو هستید، احتمال بدهید که همین روزها کیت کلاچ ماشین شما با خرابی کامل روبرو شود.

لرزش در سیستم انتقال: اگر صفحه کلاچ خودرو شل شده و یا در وضعیت نامناسبی قرار گرفته باشد، سیستم کلاچ شروع به لرزش می کند. هنگامی که با چنین مشکلی روبرو شدید، توصیه می شود که وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک ببرید تا مشکل را برطرف کند.

خدمات بیشتر: تعمیر ای سی یو کپچر

زمان تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر بستگی به نوع و مدل خودرو، شرایط رانندگی و کارکرد خودرو دارد. به طور کلی، پیشنهاد می‌شود که هر 100 هزار کیلومتر یا 5 سال (بستگی به اینکه کدام زودتر فرا برسد)، دیسک و صفحه کپچر را بررسی و در صورت نیاز با پرداخت قیمت دیسک و صفحه ساندرو، اقدام به تعویض دیسک و صفحه ساندرو کنید. البته که اگر علائم تمام شده صفحه کلاچ کپچر را مشاهده کردید، باید بلافاصله به تعمیرگاهی معتبر مراجعه کنید.

نحوه تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر کار پیچیده‌ای است که نیاز به تخصص و ابزار مناسب دارد. برای انجام این کار باید خودرو را بر روی یک پایه بلند کرده و گیربکس را از موتور جدا کنید. سپس دیسک و صفحه کپچر قدیمی را از روی فلای ویل برداشته و دیسک و صفحه کپچر جدید را به جای آن نصب کنید. در زمان تعویض باید به مواردی مانند تنظیم سیم کلاچ، روغن‌کاری بلبرینگ، تعویض کاسه نمد و تمیز کردن فلای ویل توجه کرد. بهتر است که انجام این کار را به افرادی خبره و کار بلد بسپارید که تجربه انجام تعویض دیسک و صفحه رنو کپچر را از قبل دارند.

آب بندی دیسک و صفحه کپچر

یکسری نکات و توضیحات در مورد آب بندی دیسک و صفحه کلاچ کپچر که می توانند تعویض تعویض دیسک و صفحه کپچر را راحت تر کنند در زیر آمده اند.

روشی برای جلوگیری از نشتی روغن یا گرد و غبار بر روی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب لیز خوردن، ساییدگی، ارتعاش و صدا شود.

روشی برای جلوگیری از داغ شدن دیسک و صفحه که می‌تواند سبب تغییر شکل، ترک خوردگی، آتش گرفتن و از کار افتادن کلاچ شود.

روشی برای جلوگیری از رسوب گیری و چسبندگی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب کشیدن کلاچ، عدم جدا شدن کامل و سخت شدن تعویض دنده شود.

روشی برای افزایش عمر و کارایی دیسک و صفحه که می‌تواند سبب صرفه جویی در هزینه‌های تعمیر و نگهداری شود.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتومات کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر

تعویض دیسک و صفحه کپچر

اجرت تعویض دیسک و صفحه کپچر

 اجرت تعویض دیسک و صفحه کپچر به موارد و آیتم های مختلفی بستگی دارد و نمی تواند به طور جامع در مورد همه تعمیرگاه ها گفته شود. این مقدار ممکن است بستگی به نوع و مارک قطعات، محل و کیفیت تعمیرگاه و شرایط خودرو داشته باشد. همچنین باید در نظر داشت که برخی از قطعات جانبی مثل بلبرینگ کلاچ، فلایویل، پره‌های دیسک و لنت‌های صفحه کلاچ نیز ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند.

مرکز تعمیر کپچر تهران

به طور کلی باید گفت که اگر به دنبال یک مرکز تعمیر کپچر تهران برای تعویض دیسک و صفحه کپچر هستید، به شما توصیه می شود که چه برای انجام این کار و چه انجام اعمال برای تعمیر و نگهداری خودروی کپچر،  از مراکز تعمیرات معتبر و کاربلد رنو در تهران استفاده کنید. این مراکز دارای کارشناسان مجرب و قطعات اصلی هستند و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند. یکی از این مراکز هم که برای اعمال مختلفی تعویض دیسک و صفحه می توانید به آن مراجعه نمایید، تعمیرگاه تخصصی کپچر است که از تیمی بسیار مجرب و حرفه ای برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *