تعمیرگاه تخصصی کپچر, وبلاگ

سرویس دوره ای کپچر

سرویس دوره ای کپچر
سرویس دوره ای کپچر

سرویس دوره ای کپچر یکی از مهم ترین کارهایی است که شما به عنوان صاحب خودروی رنو کپچر در بازه های زمانی خاص باید انجام دهید. رنو کپچر یکی از خودروهای ساخت شرکت فرانسوی رنو می باشد که حدود 6،7 سال پیش و در مدت زمان کوتاه برداشته شده تحریم ها به بازار ایران ورود کرد و مورد استقبال بسیاری از ایرانی ها قرار گرفت. اما اگر که شما هم از صاحبان خودروی رنو کپچر هستید باید مراقب سلامت خودرویتان باشید تا هزینه های سنگین برایتان تراشیده نشود. یکی از ساده ترین کار هایی هم که می تواند از ایجاد شدن هزینه های سنگین جلوگیری کند، انجام سرویس دوره ای رنو کپچر است که در ادامه به طور مفصلی به آن پرداخته شده است.

سرویس دوره ای رنو کپچر

سرویس دوره ای کپچر یکی از اقدامات نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت موتور و قطعات دیگر خودرو ضروری است. در سرویس دوره ای رنو کپچر، برخی از قطعات مصرفی و فیلترهای خودرو که با زمان و کارکرد خودرو فرسوده و کثیف می‌شوند، تعویض می‌شوند. همچنین برخی از قطعات و سیستم‌های خودرو مانند ترمز، جلوبندی، برق، تعلیق و غیره بازدید و تنظیم می‌شوند. سرویس دوره ای رنو کپچر باعث می‌شود که خودرو با کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر کار کند و از خرابی‌های احتمالی جلوگیری شود. اگر هم که به دنبال یک تعمیرگاه کپچر در شمال تهران هستید، توصیه میشود که حتما سری به سایت تعمیرگاه ایران رنو بزنید.

سرویس دوره ای کامل کپچر

سرویس دوره ای کامل کپچر

هزینه سرویس دوره ای کپچر

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد، سرویس دوره ای کپچر یکی از مهم ترین خدماتی است که برای حفظ سلامت و عملکرد خودروی رنو کپچر لازم است. سرویس دوره ای رنو کپچر شامل بررسی و تعویض قطعات مصرفی و مایعات خودرو است که در بازه های زمانی مشخص انجام می شود. یکسری از مهم ترین انواع سرویس دوره ای رنو کپچر را در زیر با هم می بینیم. برای دریافت هزینه سرویس دوره ای کپچر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

سرویس دوره ای کپچر شامل چیست؟

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هر ۵۰۰۰۰ هزار کیلومتر
  • تعویض روغن موتور و فیلتر روغن هر ۷۰۰۰ هزار کیلومتر
  • تعویض فیلتر کابین هر ۵۰۰۰۰ هزار کیلومتر
  • تعویض شمع هر ۴۰۰۰۰ هزار کیلومتر
  • تنظیم موتور هر ۴۰۰۰۰ هزار کیلومتر
  • آچار کشی کامل هر ۳۰۰۰۰ هزار کیلومتر
  • تعویض فیلتر بنزین هر ۴۰ هزار کیلومتر
  • شستشوی دریچه باز
  • بازدید چارچرخ رنو کپچر

تعویض روغن کپچر

تعویض روغن کپچر یکی از مهمترین بخش‌های سرویس دوره ای کپچر است که برای روانکاری و خنک‌کاری موتور و گیربکس اتوماتیک و دستی خودرو لازم است. روغن موتور کپچر باید هر ۵ تا ۷ هزار کیلومتر یا حداکثر یک سال تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای موتور کپچر استفاده کرد. برای مشاهده هزینه تعمیر موتور کپچر کلیک کنید.

تعویض روغن گیربکس کپچر

تعویض روغن گیربکس کپچر یکی از اقدامات سرویس دوره ای کپچر و درکل نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت گیربکس اتوماتیک و دستی خودرو ضروری است. روغن گیربکس کپچر باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۳۶ ماه تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای گیربکس کپچر استفاده کرد.

تعویض روغن ترمز کپچر

تعویض روغن ترمز کپچر هم از دیگر کار های سرویس دوره ای کپچر است که برای حفظ عملکرد و ایمنی سیستم ترمز خودرو ضروری است. روغن ترمز کپچر باید هر ۵۰ هزار کیلومتر یا حداکثر یک سال تعویض شود. برای تعویض روغن، باید از روغن مناسب برای ترمز کپچر استفاده کرد.

سرویس دوره ای روغن هیدرولیک فرمان کپچر

سرویس دوره ای کپچر برای روغن هیدرولیک، برای حفظ راحتی و دقت فرمان و جلوگیری از صدا و نشت روغن هیدرولیک انجام می شود. روغن هیدرولیک فرمان باید هر ۴۰ هزار کیلومتر به همراه روغن گیربکس تعویض شود. حجم روغن هیدرولیک فرمان ۸۰۰ سی سی است. برای مشاهده هزینه تعویض روغن گیربکس کپچر کلیک کنید.

سرویس دوره ای کامل کپچر در تهران

سرویس دوره ای کامل کپچر در تهران

سرویس دوره ای مایع خنک کننده موتور کپچر

سرویس دوره ای کپچر مایع خننک کننده برای حفظ دمای مناسب موتور و جلوگیری از جوشیدن و یخ زدن آن انجام می شود. مایع خنک کننده موتور باید هر ۲ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر یک بار تعویض شود. حجم مایع خنک کننده موتور ۴٫۵ لیتر است.

سرویس دوره ای شمع و وایر کپچر

سرویس دوره ای کپچر شمع و وایر برای بهبود راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت و آلاینده های محیط زیست انجام می شود. شمع و وایر کپچر باید هر ۲۰ هزار کیلومتر یک بار تعویض شوند. شمع و وایر کپچر اورجینال رنو برای این سرویس مناسب هستند. شمع کپچر دارای چهار الکترود است و وایر کپچر دارای روکش سیلیکونی است.

تعویض تسمه تایم کپچر

این مورد از سرویس دوره ای کپچر یکی از اقدامات نگهداری و تعمیر خودرو است که برای حفظ عملکرد و سلامت سیستم تایمینگ موتور خودرو ضروری است. تسمه تایم کپچر باید هر ۶۰ هزار کیلومتر یا حداکثر ۵ سال تعویض شود. برای تعویض تسمه تایم کپچر، باید از کیت تسمه تایم مناسب برای موتور کپچر استفاده کرد. کیت تسمه تایم کپچر دارای یک عدد تسمه تایم و یک عدد بلبرینگ تسمه سفت کن، هرزگرد تایم و پیچ و مهر تسمه تایم می‌باشد..

تعویض تسمه دینام کپچر

تسمه دینام یک قطعه لاستیکی است که باعث انتقال نیرو از میل لنگ به دینامو و سایر قطعات می شود. این قطعه در معرض سایش و گرما قرار دارد و باید در زمان مناسب تعویض شود. معمولاً تسمه دینام رنو کپچر دو برابر تسمه تایم کار می کند ولی توصیه ی شرکت رنو این بوده که از هر 100 هزار کیلومتر تعویض شود. علائم خرابی تسمه دینام می تواند شامل صدای سوت زننده، کاهش شارژ باتری، خاموش شدن خودرو و چراغ چک روشن شدن باشد. بهتر است پس از دیدن علائم گفته شده برای تعویض تسمه دینام کپچر که از دیگر موارد سرویس دوره ای کپچر می باشد اقدام نمایید.

سرویس دوره ای کامل کپچر در تهران

سرویس دوره ای کامل کپچر در تهران

تعویض فیلتر های کپچر

فیلتر های کپچر شامل فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر اتاق و فیلتر بنزین هستند. این فیلتر ها نقش مهمی در تصفیه مواد مورد نیاز برای موتور و اتاق خودرو دارند. با توجه به کارکرد این فیلتر ها، باید در بازه های زمانی مشخصی تعویض شوند. برای مثال، فیلتر روغن و فیلتر هوا باید بین 5 تا 7 هزار کیلومتر، فیلتر اتاق باید هر 20 هزار کیلومتر و فیلتر بنزین باید هر 40 هزار کیلومتر تعویض شوند.

اهیمت سرویس دوره ای رنو کپچر

رنو کپچر با دارا بودن استاندارد یورو ۵ و ایمنی بالا توانسته در بین مصرف کننده ایرانی دوست  داشتنی و پرطرفدار باشد.

نکته ای که در استفاده از این خودرو باید به آن اهیمت داده شود، انجام سرویس دورهای رنو کپچر است. تعویض به موقع روغن موتور، فیلتر هوا و بررسی سایر قطعات می تواند عاملی مهم در حفظ و نگهداری سلامت این خودروی فرانسوی زیبا باشد. با انجام سرویس اولیه رنو کپچر می توانید از ایجاد نقص فنی در خودرو پیشگیری کنید و عمر مفید قطعات آن را افزایش دهید.

چه مواردی در سرویس دوره ای رنو کپچر انجام می شود؟

در شرایط رانندگی عادی سرویس‌ های دوره‌ای رنو کپچر هر ۸ هزار کیلومتر یا یک سال صورت میگیرد. مهمترین کاری که در سرویس دوره ای انجام می شود، تعویض روغن موتور است. بررسی روغن موتور می تواند به سلامت این قطعه مهم کمک کند. قبل از سفر و یا در صورت کاهش بیش از حد روغن موتور حتما باید در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید. بررسی سطح روغن موتور برای مواقعی که خودرو به صورت طولانی مدت خاموش بوده مهم و ضروری است. برای دیدن سطح روغن می توانید گیج روغن را بیرون آورده و تمیز کنید سپس دوباره در محفظه روغن داخل کنید.

تعمیرگاه رنو کپچر در شمال تهران

در نهایت اگر به دنبال جایی هستید که انواع سرویس دوره ای کپچر را به بهترین شکل ممکن برای خودروی شما انجام دهد، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که یک تعمیرگاه رنو کپچر در شمال تهران هم می باشد بزنید. این تعمیرگاه یکی از معتبرترین و مجرب ترین نمایندگی تعمیر کپچر در تهران است. تعمیرگاه ایران رنو چندین سال سابقه در تعمیرات خودروهای رنو دارد و با کادری متخصص و مجهز به ابزارهای پیشرفته خدماتی با کیفیت و سرعت بالا را به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *