وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی کپچر

زمان و هزینه تعویض شمع کپچر

زمان و هزینه تعویض شمع کپچر
زمان و هزینه تعویض شمع کپچر

اگر که تعویض شمع کپچر در زمان لازم و دقیق آن انجام نشود، می تواند عواقبی را برای خودروی شما داشته باشد و حتی موجب آسیب رسیدن به سیستم موتوری کپچر شود. کپچر یکی از خودرو های فرانسوی بازار ایران است که توسط شرکت خودروسازی رنو ساخته شده و در زمان ورود به ایران، مورد استقبال بسیاری از کاربران ایرانی قرار گرفت. خودروی گپچر هم اما درست به مانند تمامی خودرو های بنزین سوز از وسیله ای به نام شمع در موتور خود استفاده می کنند که باید پس از میزان استفاده مشخصی عوض شود تا خودرو آسیب نبیند. برای کسب اطلاعات ببیشتر در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه باشید.

توضیحی درباره شمع رنو کپچر

بهتر است که در ابتدا ببینیم شمع رنو کپچر و در کل شمع خودرو چیست. شمع خودرو قطعه‌ای است که در سرسیلندر موتور قرار دارد و با ایجاد جرقه الکتریکی، مخلوط سوخت و هوا را احتراق می‌دهد. شمع خودرو نقش مهمی در روشن شدن موتور، کاهش مصرف سوخت، افزایش قدرت و کاهش آلایندگی دارد. برای عملکرد بهینه موتور، باید شمع خودرو را در زمان تعویض شمع و با پرداخت هزینه تعویض شمع کپچر در یک مرکز تعمیر کپچر شرق تهران معتبری همچون ایران رنو تعویض کنید تا خرابی شمع باعث ایجاد مشکلات برای سایر قسمت های خودرویتان نشود.

تعویض شمع کپچر در تهران

اما برای تعویض شمع کپچر، ابتدا باید نوع و مدل مناسب و به معنای دیگر بهترین شمع کپچر را برای خودروی خود بدانید. این اطلاعات را می‌توانید از دفترچه راهنمای خودرو یا متخصصین خودرویی حاضر در یک مرکز تعمیر کپچر شرق تهران پیدا کنید. بعضی از شمع‌ها با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که عمر و کارایی آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. به‌طورکلی شمع‌های مسی کم‌بازده‌تر و کم‌عمرتر هستند و شمع‌های پلاتین یا ایریدیوم بازده و عمر بالاتری دارند. به همین خاطر توصیه می شود در زمانی که قصد تهیه و پرداخت قیمت شمع کپچر را دارید، به برند و نوع شمعی که قرار است بر روی کپچرتان بگذارید، توجه ویژه ای بکنید.

خدمات بیشتر: تعمیر تخصصی موتور کپچر

تعویض شمع کپچر

تعویض شمع کپچر

علائم نیاز به تعویض شمع کپچر

بار ها در بحث تعویض شمع کپچر به آن اشاره شد که شمع کپچر یکی از قطعات مهم موتور است که وظیفه ایجاد جرقه برای احتراق سوخت و هوا را دارد. اگر شمع کپچر خراب شود، ممکن است علائم زیر را در خودرو مشاهده کنید.

اختلال در استارت زدن خودرو: اگر شمع کپچر جرقه مناسب را تولید نکند، ممکن است خودرو شروع به کار نکند یا با تأخیر روشن شود.

عدم شتاب‌گیری مناسب: اگر شمع کپچر جرقه مناسب را تولید نکند، ممکن است شتاب خودرو کاهش یابد و احساس سنگینی و کندی در رانندگی کنید.

شکستن یا ترک خوردن رنگ چینی شمع: اگر شمع کپچر بیش از حد گرم شود یا با ضربه مواجه شود، ممکن است رنگ چینی شمع شکسته یا ترک بخورد و عملکرد شمع را تحت تأثیر قرار دهد.

مشاهده خروج دود زیاد از اگزوز یا بوی بد آن: اگر تعویض شمع کپچر به موقع انجام نشود، ممکن است سوخت به درستی احتراق نکند و باعث تولید دود زیاد و بوی بد از اگزوز شود.

ایجاد شدن صداهای جدید هنگام روشن بودن موتور: اگر شمع کپچر به خوب کار نکند، ممکن است موتور به صورت نامنظم کار کند و صداهایی مانند تپ تپ، کلنگ کلنگ یا بوق بوق ایجاد کند.

بالارفتن مصرف سوخت: اگر شمع کپچر جرقه مناسب را تولید نکند، ممکن است موتور بازدهی کمتری داشته باشد و مصرف سوخت را افزایش دهد.

تغییر رنگ چینی شمع: اگر شمع کپچر با عواملی مانند سوخت ناکیفیت، روغن موتور، آب یا آلودگی مواجه شود، ممکن است رنگ چینی شمع تغییر کند و نشانه ای از خرابی شمع باشد.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر

بررسی سلامت شمع کپچر

همان طور که گفته شد بررسی سلامت شمع کپچر می تواند زمان تعویض شمع کپچر را به شما نشان دهد تا شما برای تعویض آن در موقع مناسب اقدام کنید. اگر که احیانا زمانی خواستید که خودتان برای تعویض شمع خودرو اقدام کنید بهتر است در مورد نحوه تعویض شمع رنو کپچر بدانید که باید شمع کپچر را با شمع مناسب با خودرو جایگزین کنید، که برای این منظور می توانید از شمع اصلی الگو بگیرید و یا به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. بررسی سلامت شمع خودرو باعث می شود شما حواستان به خودرو باشد و با انجام کار درست در زمان مناسب، هزینه های جانبی و بیخود، و حتی گاها سنگین برای شما ایجاد نشوند.

زمان تعویض شمع کپچر

در صورت مشکل در شمع و زمانی که این مسئله با مهارت مکانیک حل نشود، لازم است تا اقدام به تعویض شمع کپچر کنید شمع خودرو را تعویض کنید. البته این اتفاق ممکن است پس از چندین سال از خرید خودرو صفر کیلومتر اتفاق بیفتد زیرا وایر شمع کپچر به طور کلی برخلاف برخی از قطعات دیگر خودرو، به سرعت فرسوده نشده و نیاز به تعویض زودهنگام ندارد. زمان تعویض وایر شمع کپچر براساس نظر متخصصان تعمیرگاه معتبر ایران رنو پس از پیمودن ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

خدمات بیشتر: تعویض دیسک و صفحه کپچر

زمان تعویض شمع کپچر

زمان تعویض شمع کپچر

هزینه تعویض شمع رنو کپچر

هزینه تعویض شمع کپچر شامل نوع خود شمع و هزینه نصب آن است. این که شما از کدام یک از شمع های موجود در بازار برای خودروی کپچرتان قرار است استفاده کنید و نحوه و پیچیدگی نصب آن به چه شکلی می باشد، یکی از موضوعاتی است که در هزینه تعویض شمع خودرو تاثیر دارد. هزینه تعویض کردن شمع کپچر همچنین نیز بستگی به نحوه دسترسي به سيلندر و تخصص مکانيک دارد و در هر تعمیرگاه یا مرکز تعمیر کپچری متفاوت است.

تعمیرگاه کپچر در تهران

در مورد نحوه تعویض شمع رنو کپچر و بررسی سلامت شمع کپچر صحبت شد. در نهایت اما به شمایی که به دنبال یک تعمیرگاه کپچر در تهران هستید تا با مشاهده کردن نشانه های خرابی شمع کپچر و در کل در زمان تعویض شمع کپچر برای انجام آن اقدام نمایید، توصیه می  شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یکی از بهترین تعمیرگاه ها در زمینه تعمیر انواع و اقسام خودرو های رنو از ال 90 گرفته تا تالیسمان و کولئوس و... می باشد و با کادر مجرب و حرفه ای که دارد، آماده است تا تمامی اعمال نگهداری خودروی شما را انجام دهد و در زمانی هم که خدای ناکرده مشکلی جدی برای خودروی شما پیش آمد، به بهترین شکل ممکن آن را رفع نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *