تعمیرگاه تخصصی کپچر, خدمات

تعمیر بخاری کپچر

تعمیر بخاری کپچر
علت کار نکردن کارت مگان

اگر که می بینید بخاری خودروی کپچرتان به خوبی کار نمی کند، شاید وقت آن رسیده باشد که برای تعمیر بخاری کپچر اقدام نمایید. اکنون که در فصول سرد سال هستیم و هوا دیگر سرد شده است، وجود بخاری در خودرو اهمیت بالایی دارد و بدون استفاده از آن نمی توان روز ها و به خصوص شب های سرد زمستان را در زمانی که در مسیر جاده ای یا مسیر شهری هستید، سر کنید. بخاری در خودرو ساختار ساده ای دارد اما همین ساختار ساده هم ممکن است دچار مشکلاتی شود، به همین خاطر بهتر است که تا دیر نشده و هوا سرد تر از حالت الانش نشده است، برای تعمیر بخاری خودرو اقدام نمایید. برای این که بیشتر در مورد بخاری خودرو بدانید در ادامه هم همراه بمانید. با تعمیرگاه رنو همراه باشید.

تعمیر بخاری کپچر تضمینی

پیش از این که به سراغ تعمیر بخاری کپچر برویم، بهتر است که یکسری اطلاعات در مورد بخاری خودرو داشته باشیم. رادیاتور بخاری کپچر یک قطعه مکانیکی است که وظیفه گرم کردن هوای داخل کابین خودرو را بر عهده دارد. این قطعه در قسمت زیر داشبورد خودرو قرار دارد و توسط مایع خنک کننده خودرو گرم می شود. بهتر است قبل از این که با وظیفه و نحوه کارکرد بخاری کپچر آشنا شویم، کمی در مورد اجزای بخاری خودرو بدانیم. بخاری کپچر از اجزای زیر تشکیل شده است. در صورتی که بخاری خودرویتان به تعمیر نیاز دارد، به شما توصیه می شود که برای تعمیر بخاری کپچر در تعمیرگاه کپچر تهران ایران رنو اقدام نمایید.

 بدنه رادیاتور: بدنه رادیاتور از جنس فلز ساخته شده است و وظیفه محافظت از مایع خنک کننده را بر عهده دارد.

لوله ها: لوله ها وظیفه انتقال مایع خنک کننده را از موتور به رادیاتور بخاری و بالعکس بر عهده دارند.

فن رادیاتور: فن رادیاتور وظیفه جابجایی هوا در داخل رادیاتور را بر عهده دارد.

موتور بخاری: موتور بخاری وظیفه چرخش فن رادیاتور را بر عهده دارد.

همان طور که به آن اشاره شد، در صورتی که بخاری خودروی شما به درستی کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعمیر بخاری کپچر داشته باشد. دلایل مختلفی برای خرابی بخاری کپچر وجود دارد که جلوی برخی از آن ها را با انجام عیب یابی بخاری کپچر می توان گرفت. در صورتی که بخاری خودروی شما به درستی کار نمی کند، باید توسط یک مکانیک ماهر مورد بررسی قرار گیرد تا علت خرابی آن به طور دقیق و واضح مشخص شود و در صورت نیاز، قطعات معیوب تعویض شوند.

خدمات بیشتر: هزینه تعویض روغن موتور کپچر

تعمیر بخاری کپچر تضمینی

تعمیر بخاری کپچر تضمینی

علائم و دلایل خرابی بخاری کپچر

اگر بخاری کپچر کار نکند یا هوای گرم ندهد، ممکن است به دلیل یکی از علائم و دلایل خرابی بخاری کپچر زیر باشد و شما را مجبور به تعمیر بخاری کپچر کند.

کم بودن آب موتور: اگر سطح مایع خنک‌کننده کم باشد، ممکن است به رادیاتور بخاری نرسد و گرمای کافی را انتقال ندهد. برای رفع این مشکل، باید مایع خنک‌کننده را تکمیل کنید و از وجود نشتی بررسی کنید.

گیر کردن ترموستات: ترموستات یک دریچه است که جریان مایع خنک‌کننده را به رادیاتور اصلی یا بخاری کنترل می‌کند. اگر این ترموستات گیر کند یا خراب شود، ممکن است جریان مایع خنک‌کننده را به رادیاتور بخاری قطع کند و باعث کار نکردن بخاری شود و نیاز به تعمیر بخاری کپچر باشد.

خرابی واتر پمپ: واتر پمپ یک قطعه است که مایع خنک‌کننده را از طریق لوله‌ها در سیستم خنک‌کننده و بخاری جاری می‌کند. اگر این واتر پمپ خراب شود یا ضعیف عمل کند، ممکن است مایع خنک‌کننده را به فشار و سرعت کافی به رادیاتور بخاری نرساند.

گرفتگی لوله‌ها: لوله‌ها قطعاتی هستند که مایع خنک‌کننده را از موتور به رادیاتور اصلی و بخاری منتقل می‌کنند. اگر این لوله‌ها گرفتگی یا مسدود شوند، ممکن است جریان مایع خنک‌کننده را کاهش دهند و باعث تضعیف عملکرد بخاری شوند.

خدمات بیشتر: سرویس دوره ای کامل رنو کپچر

عیب یابی بخاری رنو کپچر

برای عیب یابی بخاری کپچر و اقدام برای تعمیر بخاری کپچر، باید ابتدا علائم خرابی را شناسایی کنید. عیب یابی بخاری کپچر به معنای دنبال علت و نشانه های خرابی گشتن است. یکسری عیب هایی که می توانند نشان دهنده خرابی بخاری باشند در زیر آمده اند.

  • عدم گرم شدن هوای دمیده شده از دریچه‌های تهویه.
  • نشت مایع خنک‌کننده از زیر خودرو یا داخل کابین.
  • بوی بد یا دود از دریچه‌های تهویه که می تواند نشانه نیاز به تعمیر بخاری رنو کپچر باشد.
  • صدای ناهنجار از فن یا شیر بخاری.
  • نوسان دمای موتور یا نشانگر دما.
  • کاهش سطح مایع خنک‌کننده در رادیاتور.
تعمیر بخاری کپچر تضمینی

تعمیر بخاری کپچر تضمینی

نحوه تعمیر بخاری کپچر

در مورد نحوه تعمیر بخاری کپچر هم باید گفت که مراحل تعمیر بخاری رنو کپچر به شرح زیر است.

1- تشخیص علت خرابی: اولین مرحله تعمیر بخاری رنو کپچر، تشخیص علت خرابی آن است. مکانیک ماهر با بررسی علائم خرابی بخاری و انجام برخی آزمایشات، علت خرابی آن را مشخص می کند.

2- تعویض قطعات معیوب: در صورتی که علت خرابی بخاری کپچر، خرابی قطعات آن باشد، باید قطعات معیوب تعویض شوند.

3- آزمایش بخاری: پس از تعویض قطعات معیوب، بخاری خودرو باید آزمایش شود تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

خدمات بیشتر: تعمیر گیربکس اتومات کپچر

اجرت تعویض رادیاتور بخاری کپچر

اجرت تعویض رادیاتور بخاری کپچر یک هزینه‌ای است که برای تعویض قطعه‌ای که گرمای آب را به هوا منتقل می‌کند و به کابین خودرو می‌فرستد، یا برای همان تعمیر بخاری رنو کپچر پرداخت می‌شود. رادیاتور بخاری کپچر یک قطعه‌ی حساس است که در صورت خرابی یا نشتی آب می‌تواند باعث کاهش گرمای داخل خودرو و آسیب به موتور شود. اگر که به دنبال این هستید که از میزان دقیق اجرت تعمیر بخاری کپچر و یا اجرت تعویض رادیاتور بخاری کپچر مطلع شوید، می توانید با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

تعمیرگاه کپچر تهران

در صورتی که نشانه های خرابی بخاری کپچر را به وضوع می بینید و نیاز به تعمیر بخاری کپچر دارید، می توانید به تعمیرگاه کپچر تهران ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو یکی از بهترین تعمیرگاه هایی می باشد که به طور تخصصی بر روی انجام اعمال نگهداری و تعمیرات خودرو های ساخت شرکت فرانسوی رنو کار می کند و همچنین با استفاده از تجهیزات پیشرفته و نیروی متخصصی که دارد، می تواند بخاریی خودروی شما را به طور دقیق و حرفه ای تعمیر کند و یا سرویس بخاری کپچر را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *