تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

تعویض تسمه دینام داستر 09128896509

تعویض تسمه دینام داستر
تعویض تسمه دینام داستر

اگر که تعویض تسمه دینام داستر در زمان تعویض تسمه دینام انجام نشود، ممکن است مشکلاتی اساسی و حیاتی برای خودرویتان به وجود بیاید. تسمه دینام همان گونه که از نام آن پیداست تسمه ای است که به دینام متصل می شود و نقشی مهم و اساسی در بخش برق خودرو دارد. به همین خاطر شما باید با علائم خرابی تسمه دینام و همچنین سایر تسمه دینام آشنا باشید تا اگر که روزی مشکلی برای تسمه دینام خودرویتان به وجود آمد، بدانید که برای تعویض آن چه باید بکنید. برای این که بیشتر در مورد تسمه دینام خودرو بدانید، در ادامه هم صفحه را ترک نکنید. با تعمیرگاه تخصصی داستر همراه ما باشید.

تعویض تسمه دینام داستر

تسمه دینام داستر قسمتی از سیستم برق خودرو است که کار اصلی آن تولید جریان الکتریکی برای شارژ باتری و تأمین برق مصرفی خودرو است. تسمه دینام میل لنگ را به دینام متصل می‌کند تا با چرخش دینام، القای الکتریکی ایجاد شود. تسمه دینام داستر دارای دندانه‌هایی است تا با چسبندگی به قرقره دینام، انتقال نیرو را بهینه کند. اگر که روزی مشکلی برای تسمه دینام خودرویتان به وجود آمد، باید با توجه به سایز تسمه دینام داستر، برای تعویض تسمه دینام داستر در یک تعمیرگاه تخصصی رنو داستر تهران معتبری همچون ایران رنو اقدام کنید.

تعویض تسمه دینام داستر زمانی لازم است که تسمه دچار سایش، پارگی، شل شدن یا زده شدن شود. زمان تعویض تسمه دینام داستر هم بستگی به شرایط رانندگی و کیفیت تسمه دارد. معمولاً تسمه دینام دو برابر تسمه تایم کار می‌کند ولی توصیه شرکت رنو این است که از هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیر موتور داستر

تعویض تسمه دینام داستر

تعویض تسمه دینام داستر

سایز تسمه دینام رنو داستر

سایز تسمه دینام داستر بستگی به نوع موتور و سال ساخت خودرو دارد. برای مثال، برای موتور ۱.۶ لیتری داستر با کد K4M، سایز تسمه دینام PK1199 است و برای موتور ۲ لیتری داستر با کد F4R، سایز تسمه دینام PK1127 است. برای موتور ۱.۵ لیتری دیزلی داستر با کد K9K، سایز تسمه دینام PK1822 است. برای دانستن سایز دقیق تسمه دینام خودروی خود، و تعویض تسمه دینام داستر باید به دفترچه راهنمای خودرو یا کاتالوگ قطعات رنو مراجعه کنید.

علائم خرابی تسمه دینام داستر

اگر هر یک از این علائم خرابی تسمه دینام را در خودروی خود مشاهده کردید، باید بدانید که زمان تعویض تسمه دینام داستر فرا رسیده است و فورا به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید و تسمه دینام را تعویض کنید. اما علائم خرابی تسمه دینام داستر می‌تواند شامل برخی از موارد زیر باشد.

صدای جیر جیر یا سوت زنی از زیر کاپوت هنگام روشن بودن موتور. این صدا نشان ‌دهنده سایش، شل شدن یا زده شدن تسمه است که باعث می ‌شود تسمه با قرقره دینام هم‌گام نباشد و اصطکاک ایجاد شود.

سفت شدن فرمان و کاهش کارایی سیستم هیدرولیک. این علامت نشان ‌دهنده کم شدن تنش تسمه است که باعث می ‌شود دینام کمتر بچرخد و برق کافی برای پمپ هیدرولیک تولید نکند.

کار نکردن یا کم کار کردن کولر و سیستم تهویه مطبوع. این علامت نشان ‌دهنده کم شدن تنش تسمه است که باعث می ‌شود دینام کمتر بچرخد و برق کافی برای کمپرسور کولر تولید نکند.

افزایش دمای موتور و جوش آوردن آب رادیاتور. این علامت نشان ‌دهنده کم شدن تنش تسمه است که باعث می ‌شود دینام کمتر بچرخد و برق کافی برای فن خنک‌ کننده موتور تولید نکند.

روشن شدن چراغ هشدار باتری روی داشبورد. این علامت نشان‌ دهنده کم شدن تنش تسمه است که باعث می ‌شود دینام کمتر بچرخد و برق کافی برای شارژ باتری تولید نکند.

خاموش شدن خودرو یا عدم روشن شدن آن. این علامت نشان ‌دهنده پاره شدن تسمه است که باعث می‌ شود دینام اصلاً نچرخد و برقی برای راه ‌اندازی موتور تولید نکند.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیر گیربکس داستر

علائم خرابی تسمه دینام داستر

علائم خرابی تسمه دینام داستر

زمان تعویض تسمه دینام داستر

زمان تعویض تسمه دینام داستر بستگی به شرایط رانندگی و کیفیت تسمه دارد. معمولاً تسمه دینام دو برابر تسمه تایم کار می ‌کند ولی توصیه شرکت رنو این است که از هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض شود. برای دانستن زمان دقیق تعویض تسمه دینام خودروی خود، باید به دفترچه راهنمای خودرو یا کاتالوگ قطعات رنو مراجعه کنید.

نحوه تعویض تسمه دینام داستر

توصیه می‌شود که تعویض تسمه دینام را در نمایندگی داستر در تهران و تخصصی و زیر نظر افراد متخصص و با پرداخت اجرت تعویض تسمه دینام رنو داستر انجام دهید به آن ها تا از خطا های احتمالی جلوگیری شود. نحوه تعویض تسمه دینام داستر به شرح زیر است:

ابتدا باتری را از برق جدا کرده و سپس قاب تسمه را باز کنید.

بعد از آن، باید پیچ‌های متصل کننده تسمه به موتور را شل کرده و تسمه را از روی قرقره خارج کنید.

سپس تسمه جدید را روی قرقره قرار داده و پیچ‌ها را محکم کنید. در نهایت، قاب تسمه را بسته و باتری را به برق وصل کنید.

اجرت تعویض تسمه دینام داستر

اجرت تعویض تسمه دینام داستر بستگی به نوع و کیفیت تسمه و تعمیرگاهی که انتخاب می‌کنید دارد. قیمت ممکن است با توجه به شرایط بازار و نوسانات اقتصادی تغییر کند. زیرا قیمت دلار روزانه در کشور ما نوسان می کند و یکهو بالا می رود و یکهو پایینی می آید، به همین خاطر توجه عدم وجود ثبات اقتصادی، بهتر است که با شماره 09128896509 تماس بگیرید تا اطلاعات کامل تری در مورد هزینه ای که برای تعویض تسمه دینام باید بکنید، پیدا کنید. شما عزیزان برای دریافت هزینه تعویض تسمه تایم  داستر می توانید روی لینک کلیک کنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو داستر تهران

برای این که بتوانید یک تعویض تسمه دینام داستر راحت و آسوده، و مطمئن داشته باشید، توصیه می شود که سری هم به سایت تعمیرگاه رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو و یا همان تعمیرگاه تخصصی رنو داستر تهران یکی از مراکز معتبر و مجاز است که می‌تواند خدمات تعمیر و نگهداری خودرو های ساخت رنو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد. ایران رنو دارای تکنسین ‌های ماهر و با تجربه است که با تمام مشکلات و خرابی ‌های خودرو های رنو آشنا هستند و با استفاده از تجهیزات مناسب و قطعات اصلی رنو آنها را رفع می ‌کنند. برخی از خدماتی که تعمیرگاه تخصصی ایران رنو ارائه می ‌دهد عبارتند از تعویض تسمه تایم، تعمیر گیربکس اتوماتیک، تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق، تعمیر کولر و بخاری، دیاگ اصلی و عیب‌یابی برق و باطری، سرویس دوره‌ای داستر  و تعویض روغن و شمع و... .

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *