وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی ال نود

تعویض لنت ترمز ال 90

تعویض لنت ترمز ال 90
تعویض لنت ترمز ال 90

تعویض لنت ترمز ال 90 یکی از کارهایی است که پس از گذشت تعداد کیلومترم شخصی باید انجام شود تا شما سیستم ترمز مطمئنی در خودرویتان داشته باشید. لنت ترمز در خودرو نقشی بسیار حیاطی دارد و ایستادن و نایستادن ماشین کاملا به آن وابسته است و اگر که خدای نکرده لنت ترمز خودرویتان تمام شده باشد و در سرپایینی یا حتی در کفی باشید، ممکن است که به خوبی عمل نکند و برایتان حادثه بیافریند. به همین خاطر است که همواره توسط متخصصین توصیه می گردد که برای تعویض لنت ترمز در زمان تعویض لنت ترمز و با انتخاب بهترین لنت ترمز اقدام نمایید. برای این که بیشتر در مورد لنت ترمز خودرو و تعویض آن بدانید، با تعمیرگاه تخصصی ال 90 همراه باشید.

تعویض لنت ترمز ال 90

لنت ترمز ال 90 یا تندر 90 یکی از اجزای مهم سیستم ترمز خودرو است که وظیفه تولید اصطکاک بر روی دیسک ترمز را دارد. این اصطکاک باعث می‌شود که انرژی جنبشی خودرو به حرارت تبدیل شده و سرعت خودرو کاهش یابد. بنابراین، لنت ترمز ال 90 در کنترل سرعت و توقف خودرو نقش مهمی دارد و باید همیشه در حالت سالم و کارآمد باشد و در زمان تعویض لنت ترمز ال 90 با بهترین لنت ترمز ال 90 جایگزین شود.

اما باید گفت که تعویض لنت ترمز ال 90 یکی از خدمات دوره‌ای است که باید به موقع انجام شود. زیرا لنت ترمز با استفاده از آن فرسوده می‌شود و کارایی آن کاهش می‌یابد. اگر لنت ترمز را به موقع تعویض نکنید، ممکن است باعث ایجاد صدا، کشیدن خودرو، آسیب به دیسک ترمز و کاهش ایمنی رانندگی شود. برای تعویض لنت ترمز ال 90 باید از قطعات با کیفیت و مطابق با استاندارد خودرو استفاده کنید و از تعمیرکاران ماهر و دوره‌دیده همچون متخصصین نمایندگی ال 90 شرق تهران، یعنی تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بهره بگیرید.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای ال 90 در تهران

تعویض لنت ترمز ال 90

تعویض لنت ترمز ال 90

بهترین لنت ترمز برای ال 90

بهترین لنت ترمز ال 90، درست مثل بهترین دیسک ترمز اصلی ال 90، بستگی به نوع، برند، کیفیت و قیمت آن دارد. برای انتخاب بهترین لنت ترمز ال 90 باید به عواملی مانند نوع رانندگی، شرایط آب و هوایی، بودجه و توصیه‌های تولیدکننده خودرو توجه کنید. به طور کلی، لنت ترمزها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند، لنت ترمز ارگانیک، لنت ترمز فلزی و لنت ترمز سرامیکی. هر کدام از این لنت ترمزها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در زمان تعویض لنت ترمز ال 90 باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

تعویض دیسک ترمز اصلی ال 90

دیسک ترمز اصلی ال 90 یک قطعه دایره‌ای شکل است که روی چرخ‌های جلو این خودرو و در مقابل لنت ترمز نصب می‌ شود. عملکرد آن این گونه است که در حین ترمز، با کمک لنت‌ها، سرعت و شتاب چرخ‌ های اتومبیل را کم می ‌کند و در نتیجه سرعت اتومبیل را کاهش می ‌دهد یا آن را متوقف می سازد. دیسک ترمزاصلی  ال 90 از نوع خنک کننده دو لایه است و مقاومت بالایی در برابر تابیدگی دارد، ولی متاسفانه به سرعت دچار ساییدگی و فرورفتگی می‌ شود. به جز تعویض لنت ترمز ال 90 و رگلاژ ترمز عقب ال 90، باید حواستان به جایگزین کردن ترمز اصلی ال 90 در زمان لازم آن باشد.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیر موتور ال 90

زمان تعویض لنت ترمز ال 90

برای تشخیص زمان تعویض لنت ترمز ال 90 می‌توانید از نشانه ‌هایی مانند صدای سوت یا خرخر در هنگام ترمزگیری، کشیدن خودرو به یک طرف، افزایش فاصله ترمزگیری و کاهش ضخامت لنت ترمز استفاده کنید. به طور میانگین، هر 30,000 تا 50,000 کیلومتر یا هر 2 تا 3 سال (بسته به کاربرد) باید لنت ترمز جلو را و هر 50,000 تا 70,000 کیلومتر یا هر 3 تا 4 سال (مجدد بسته به کاربرد) باید لنت ترمز عقب را تعویض کنید.

رگلاژ ترمز عقب ال 90

رگلاژ ترمز عقب ال 90 برعکس تعویض لنت ترمز ال 90 که با پرداخت هزینه لنت جلو ال 90 یا لنت عقب آن انجام می شود، یک عملیات تنظیمی است که برای بهبود عملکرد ترمزهای چرخ عقب خودرو انجام می‌شود. این عملیات باعث می‌شود که لنت ترمزها به صورت اتوماتیک و با توجه به سطح سایش آنها، به سمت کاسه چرخ حرکت کنند و اصطکاک مناسبی را برای ترمزگیری ایجاد کنند. برای انجام رگلاژ ترمز عقب ال 90 باید ابتدا چرخ های عقب را باز کرده و کاسه چرخ ها را خارج کنید. سپس لنت ترمزها را بررسی و تعویض کنید اگر نیاز باشد. بعد از نصب لنت ترمز ها، باید رگلاژ چرخ عقب را تنظیم کنید.

زمان تعویض لنت ترمز ال 90

زمان تعویض لنت ترمز ال 90

هزینه تعویض لنت جلو ال 90

هزینه لنت جلو ال 90 یا اجرت تعویض لنت ترمز ال 90 بستگی به نوع، برند، کیفیت و محل خرید آن دارد. برای مثال، لنت ترمز جلو ال 90 سرامیکی از حدود ۶۵۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد در صورتی که همین لنت با جنس نیمه فلزی از حدود 300، 400 هزار تومان با بالا قیمت دارد. برای انتخاب بهترین لنت ترمز جلو ال 90 در زمان تعویص لنت ترمز ال 90 باید به عواملی مانند نوع رانندگی، شرایط آب و هوایی، بودجه و توصیه‌ های تولید کننده خودرو توجه کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض تسمه تایم ال 90

اجرت تعویض لنت ترمز ال 90

اجرت تعویض لنت ترمز ال 90 بستگی به نوع تعمیرگاه و مدل خودرو دارد. البته این مبلغ فقط شامل هزینه نیروی کار است و برای خرید لنت ترمز باید مبلغ دیگری را هم پرداخت کنید. زیرا همانطور که اشاره شد قیمت لنت ترمز ال 90 بستگی به نوع، برند، کیفیت و محل خرید آن دارد. برای این که اطلاعات کامل تری در مورد اجرت تعویض لنت داشته باشید، توصیه می شود که با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

نمایندگی ال 90 شرق تهران

در نهایت اما در صورتی که به دنبال دانستن قیمت اجرت تعویض لنت ترمز ال 90 به طور دقیق هستید، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت نمایندگی ال 90 شرق تهران یعنی تعمیرگاه ایران رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یک مرکز خدماتی است که به تعمیر و نگهداری خودروهای رنو مشهور است. این نمایندگی از کادر فنی مجرب و متعهد و از تجهیزات مدرن و به روز برخوردار است و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *