وبلاگ, تعمیرگاه تخصصی کپچر

خطاهای رنو کپچر + روش های رفع آن

خطاهای رنو کپچر
خطاهای رنو کپچر

خطاهای رنو کپچر از جمله عواملی هستند که ممکن است برای شمایی هم که صاحب خودروی رنو کپچری هستید، پیش بیایند. خودروی رنو کپچر یک کراس اور شهری است که هم برای جاده و هم برای شهر طراحی شده است. با توجه به ویژگی هایی که خودروی کپچر دارد، می توان گفت که هدف اصلی رنو از طراحی این خودرو، استفاده از آن در محیط های شهری و ترافیک بوده است. اما خودروی کپچر هم درست به مانند همه خودرو ها ممکن است که به مشکل بخورد و خطاهایی را از خود نشان دهد که در ادامه به طور مفصلی به آن ها اشاره شده است. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه باشید.

لیست خطاهای رنو کپچر

خطاهای رنو کپچر می‌توانند در بخش‌های مختلفی از خودرو رخ دهند. برخی از این خطاها و مشکلات رنو کپچر عبارتند از مواردی که در پایین آمده اند.

خطاهای مربوط به سیستم الکترونیکی

این خطاها ممکن است باعث روشن شدن چراغ‌های هشدار مانند چراغ آچار، چراغ چک، چراغ ABS و چراغ ESP شوند. علت این خطاها ممکن است در سنسورها، کامپیوتر، فیوزها، رله‌ها، سیم‌کشی یا باتری باشد. برای رفع این خطاها باید از دستگاه عیب‌یاب کلیپ استفاده کرد و کدهای خطا را تشخیص و ریست کرد.

اطلاعات بیشتر: آپشن های رنو کپچر

خطاهای رنو کپچر

خطاهای رنو کپچر

خطاهای مربوط به سیستم پیشرانه

این خطاهای رنو کپچر ممکن است باعث کاهش قدرت، افزایش مصرف سوخت، ایجاد صدا، لرزش یا دود شوند. علت این خطاها ممکن است در موتور، توربوشارژر، کاتالیزور، سیستم سوخت‌رسانی، سیستم خنک‌کننده یا سیستم اگزوز باشد13. برای رفع این خطاها باید از دستگاه عیب‌یاب کلیپ استفاده کرد و قطعات خراب را تعویض یا تعمیر کرد.

خطاهای مربوط به سیستم تعلیق و ترمز

این خطاها ممکن است باعث افت کیفیت سواری، ایجاد صدا، لرزش یا ناراحتی در فرمان‌داری شوند. علت این خطاها ممکن است در تعلیق‌ها، فنرها، شوک‌ها، لنت‌ها، دیسک‌ها، کاسه‌ها، سیلندرها یا لوله‌های ترمز باشد14. برای رفع این خطاها باید قطعات فرسوده یا شکسته را تعویض یا تعمیر کرد.

مشکلات رنو کپچر

مشکلات رنو کپچر یا همان خطاهای رنو کپچر را می‌توان به صورت لغوی به این صورت تعریف کرد، مجموعه‌ای از نقص‌ها، ایرادات، خرابی‌ها یا عیوبی که در بخش‌های مختلف خودروی رنو کپچر وجود دارند و باعث کاهش کارایی، کیفیت، ایمنی، زیبایی یا رضایتمندی از این خودرو می‌شوند. برای شما چند مثال از مشکلات رنو کپچر در زیر بیان شده است.

مشکل کوچک بودن شیشه عقب: این مشکل باعث می‌شود که دید راننده به عقب خودرو کاهش یابد و در هنگام پارک کردن یا عقب رانی مشکلاتی را برای او به وجود آورد.

مشکل نداشتن سانروف: این مشکل باعث می‌شود که کابین خودرو کمتر نور و هوا دریافت کند و احساس تاریکی و بسته بودن در راننده و سرنشینان ایجاد شود.

مشکل نداشتن چهار چرخ محرک: این مشکل از خطاهای رنو کپچر باعث می‌شود که خودرو در جاده‌های لغزنده، برفی یا شیب‌دار عملکرد ضعیفی داشته باشد و احتمال لغزش یا گیر کردن خودرو افزایش یابد.

اطلاعات بیشتر: سرویس دوره ای کامل رنو کپچر

مشکل استفاده از ترمزهای کاسه‌ای عقب: این مشکل باعث می‌شود که ترمز خودرو کارایی کمتری داشته باشد و زمان و مسافت توقف خودرو طولانی‌تر شود.

مشکل حساسیت موتور به بنزین بی‌کیفیت: این مشکل باعث می‌شود که موتور خودرو در صورت استفاده از بنزین‌های بی‌کیفیت خراب شود و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

خطاهای رنو کپچر

خطاهای رنو کپچر

Check anti pollution system کپچر

Check anti pollution system کپچر یک پیام هشدار دهنده از خطاهای رنو کپچر است که نشان می‌دهد سیستم کاهش آلایندگی خودرو (DPF) به مشکل برخورده است. این سیستم وظیفه دارد ذرات معلق گرد و غبار را از دود اگزوز جدا کند و به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کند. اگر این پیام روی صفحه نمایش خودرو ظاهر شود، ممکن است چند علت داشته باشد.

سیستم DPF کثیف یا مسدود شده است و نیاز به تمیز کردن یا تعویض دارد.

سنسورهای فشار یا دمای DPF خراب یا آلوده شده اند و نیاز به تعویض دارند.

سیستم تزریق سوخت یا توربوشارژر خراب یا نامنظم کار می‌کنند و باعث افزایش ذرات معلق در دود اگزوز می‌شوند.

خودرو بیشتر در شرایط شهری یا ترافیکی کار کرده است و موتور به دمای کافی برای ریجنراسیون (تمیز کردن خودکار) DPF نرسیده است.

چراغ های پشت آمپر رنو کپچر

این چراغها که خود می توانند دلیل وقوع خطاهای رنو کپچر باشند برای نشان دادن وضعیت یا هشدار در مورد بخش‌های مختلف خودرو استفاده می‌شوند. برخی از این چراغهای پشت آمپر رنو کپچر عبارتند از موارد پایینی.

  • چراغ مه شکن جلو.
  • چراغ مه شکن عقب.
  • چراغ ایراد در سیستم فرمان هیدرولیک.
  • چراغ کم بودن سطح آب شیشه شور.
  • چراغ کم بودن سطح روغن موتور.

علت روشن شدن چراغ چک رنو کپچر

چراغ چک یک نشانگر هشدار دهنده است که نشان می‌دهد یک یا چند بخش از سیستم کنترل الکترونیکی خودرو با مشکل مواجه شده است و به نوعی خطاهای رنو کپچر را به ما نشان میدهد. این مشکل ممکن است جدی یا جزئی باشد و بستگی به علت آن دارد. برخی از موارد علت روشن شدن چراغ چک رنو کپچر در پایین آمده اند.

خرابی یا آلودگی سنسور اکسیژن.

شل بودن درپوش باک بنزین که می تواند باعث وقوع خطاهای رنو کپچر شود.

خرابی مبدل کاتالیزور.

دفترچه سرویس و نگهداری رنو کپچر

این دفترچه یک راهنمای کامل برای استفاده، تعمیر و نگهداری خودروی رنو کپچر است که می تواند به شما کمک کند از خطاهای رنو کپچر جلوگیری کنید. این دفترچه شامل موارد زیر است.

راهنمای استفاده از خودرو: در این بخش، شما با قابلیت‌ها، تجهیزات و امکانات خودرو آشنا می‌شوید و نحوه راه‌اندازی، تنظیم و کارکرد آن‌ها را یاد می‌گیرید.

راهنمای سرویس دوره‌ای: در این بخش، شما با زمان‌بندی و شرایط سرویس دوره‌ای خودرو مطلع می‌شوید و نحوه تعویض قطعات مصرفی مانند روغن، فیلترها، شمع‌ها، لاستیک‌ها و … را میبینید.

راهنمای عیب‌یابی: در این بخش، شما با علائم و نشانه‌های مشکلات احتمالی خودرو مثل خطاهای رنو کپچر آشنا می‌شوید و نحوه رفع یا پیشگیری از آن‌ها را می‌آموزید.

نمایندگی رنو کپچر شرق تهران

نمایندگی رنو کپچر شرق تهران یک مرکز خدماتی است که به تعمیر و نگهداری خودروهای رنو کپچر می‌پردازد. نمایندگی از کارشناسان مجرب و تجهیزات مدرن برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده می‌کند.  شما می‌توانید برای مراجعه به نمایندگی رنو کپچر شرق تهران، از طریق مسیریاب نشان و یا بلد کلمه "تعمیرگاه تخصصی ایران رنو" را سرچ کنید و آدرس را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با شماره های درج شده در سایت ایران رنو تماس بگیرید و یا در مورد مسائلی مثل خطاهای رنو کپچر مشورت بگیرید و یا نوبت خود را رزرو کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو در حکیمیه، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک 10 واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *