تعمیرگاه تخصصی ال نود, وبلاگ

تعویض تسمه دینام ال 90

تعویض تسمه دینام ال 90
تعویض تسمه دینام ال 90

تعویض تسمه دینام ال 90 از جمله کارهایی است که پس از طی کردن کیلومتر مشخصی انجام شود. تسمه های مختلفی در خودرو هستند که هر کدام وظایف خاصی را بر عهده دارند. تسمه هایی همچون تسمه تایم، تسمه دینام، تسمه کمپرسور کولر. اما همانطور که احتمالا مستحضر هستید،یکی از مهم ترین تسمه ها از میان این ها، تسمه دینام می باشد. زیرا تسمه دینام با باتری و سیستم برقی خودرو در ارتباط است. به همین به شما واجب است که علائم خرابی خرابی تسمه دینام را بلد باشید، و این که زمان تعویض تسمه دینام کی می باشد را که در ادامه مفصل به آن ها اشاره شده است، بلد باشید. با تعمیرگاه تخصصی ال 90 همراه ما باشید.

تعویض تسمه دینام ال 90

تسمه دینام ال 90 یک قطعه الکتریکی است که با استفاده از آن، دینام خودرو را چرخانده و برق مورد نیاز خودرو را تولید می‌کند. تسمه دینام ال 90 از لاستیک و الیاف پارچه‌ای ساخته شده و باید در فاصله‌های منظم بررسی و تعویض تسمه دینام ال 90 انجام شود تا از خرابی دینام و مشکلات برقی خودرو جلوگیری شود. برای خرید تسمه دینام ال 90 و یا تعویض تسمه دینام رنو ال 90 با قیمت مناسب می‌توانید به سایت ایران رنو که تعمیرگاه رنو ال 90 غرب هم هست مراجعه کنید.

اما تعویض تسمه دینام یکی از خدماتی است که تعمیرگاه‌های تخصصی ال 90 در زمان تعویض تسمه دینام ال 90 به شما ارائه می‌دهند. تعویض تسمه دینام رنو ال 90 یک کار تخصصی است و فرد مکانیک با استفاده از علم و تجربه ای که دارد این کار را انجام می دهد، به همین خاطر توصیه می شود که کار تعویض تسمه دینام خودرویتان را به افراد متبحر بسپارید.

بیشتر بخوانید: سرویس دوره ای ال 90

علائم خرابی تسمه دینام ال 90 چه هستند؟

یکسری نشانه ها وجود دارند تحت عنوان علائم خرابی تسمه دینام ال 90، که پیش از این که پارگی تسمه دینام کار دستتان بدهد، به شما هشدار می دهند که تسمه دینام خودرویتان در آستانه خرابی قرار دارد. برخی از این علائم خرابی تسمه دینام را که شما را مجبور به پرداخت قیمت تسمه دینام ال 90 خواهند کرد در زیر می بینیم.

صدای ناهنجار از موتور: اگر تسمه دینام شروع به ساییدگی یا خراشیدگی کند، ممکن است صدایی شبیه به سوت یا زنگ زدن از موتور بشنوید. این صدا معمولا در هنگام روشن کردن خودرو یا افزایش سرعت بیشتر می‌شود.

کاهش عملکرد باتری: اگر تسمه دینام شل یا پاره شده باشد، دینام نمی‌تواند برق کافی را برای شارژ باتری تولید کند. این باعث می‌شود که باتری ضعیف شده و عملکرد قطعات الکتریکی خودرو مثل چراغ‌ها، رادیو، تهویه مطبوع و... ضعیف شود.

چراغ هشدار تسمه دینام: برخی از خودروها دارای چراغ هشدار تسمه دینام هستند که در صورت خرابی یا ضعف تسمه روشن می‌شوند. این چراغ معمولا با نماد یک باتری یا یک دایره با علامت + و - نشان داده می‌شود.

چه زمان تسمه دینام ال 90 را عوض کنیم؟

زمان تعویض تسمه دینام ال 90 بستگی به کارکرد و استهلاک خودرو دارد، اما به طور میانگین می‌توان گفت در همه خودروها بین 50 تا 70 هزار کیلومتر باید این قطعه تعویض گردد. این زمان مثل این که تعویض تسمه دینام ال 90 چقدر طول می کشد نامشخص نیست و آن را کمپانی سازنده خودرو نیز توصیه کرده است. اگر در این مدت کارکرد 60 الی 70 هزار کیلومتری طی نشده باشد بازهم باید اقدام به تعویض تسمه دینام کرد.

بیشتر بخوانید: تعویض سوزن انژکتور ال 90

تعویض تسمه دینام ال 90 چقدر طول میکشد؟

در پاسخ به این که تعویض تسمه دینام ال 90 چقدر طول می کشد باید گفت که بستگی به تخصص و تجربه تعمیرکار دارد، اما به طور متوسط می‌توان گفت حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد. این کار نیاز به باز کردن یکسری از بخش های موتور مثل هواکش موتور و تنظیم دقیق دندانه‌های تسمه دینام روی دینام و دنده های دیگر دارد. برای انجام این کار باید به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کرد.

تعویض تسمه دینام ال 90 چقدر طول میکشد؟

تعویض تسمه دینام ال 90 چقدر طول میکشد؟

روش تعویض تسمه دینام ال 90

برای تعویض تسمه دینام ال 90، شما به ابزارهایی مانند آچار، پیچ‌گوشتی، چکش و … نیاز دارید. مراحل، نحوه، و روش تعویض تسمه دینام ال 90 به شرح زیر است.

ابتدا خودرو را خاموش کنید و کلید را از جای خود بیرون بکشید.

سپس کاپوت خودرو را باز کنید و قفل آن را ببندید.

بعد از آن، با استفاده از آچار، پیچ‌هایی که تسمه دینام را به دینام وجود دارد را باز کنید.

سپس تسمه دینام را از روی دینام و چرخ‌دنده‌های دیگر بردارید و تسمه جدید را که با توجه به سایز تسمه دینام ال 90 خریداری کرده اید را به جای آن قرار دهید.

در نهایت، پیچ‌های تسمه دینام را محکم کنید و کاپوت خودرو را ببندید.

قیمت تسمه دینام ال 90

برای خرید و پرداخت هزینه تعویض تسمه دینام ال 90، باید به نوع و برند آن توجه کنید. قیمت تسمه دینام ال 90 متفاوت است و بسته به اینکه از کدام کشور وارد شده باشد و چه کیفیتی داشته باشد. به دلایل عدم ثبات قیمت ها، بهتر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تسمه دینام رنو ال 90، برای خرید تسمه دینام ال 90 با بهترین قیمت و کیفیت، با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال 90 در تهران

هزینه تعویض تسمه دینام ال 90

هزینه تعویض تسمه دینام ال 90

هزینه تعویض تسمه دینام ال 90

همانطور که اشاره شد تسمه دینام وظیفه بسیار مهمی را در خودرو بر عهده دارد. اگر این تسمه خراب شود، ممکن است باعث خرابی باتری، سیستم برقی و حتی موتور و ایجاد شدن یا تراشیده شدن هزینه‌های سنگین شود. بنابراین، توصیه می‌شود که این تسمه را در بازه‌های زمانی مشخص تعویض کنید. هزینه تعویض تسمه دینام ال 90 بستگی به نوع تسمه، برند و کیفیت آن، نوع تعمیرگاه و اجرت تعمیرکار دارد. از آنجایی که قیمت ها ممکن است در بازار متغیر باشد، بهتر است قبل از تعویض تسمه، از تعمیرگاه مورد نظر خود قیمت دقیق را بپرسید.

تعمیرگاه رنو ال 90 شرق

اگر که به دنبال یک تعمیرگاه رنو ال 90 غرب حرفه ای برای تعویض تسمه دینام ال 90 هستید، حتما سری هم به ایران رنو بزنید. تعمیرگاه تخصصی رنو دارای چندین سال تجربه و سابقه در تعمیر خودروهای رنو است و از لوازم یدکی و قطعات اصل و دستگاه‌های مخصوص و با کیفیت استفاده می‌کند. آدرس ایران رنو عبارت است از تهران، تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه ۷ شمالی، پلاک ۱۰.

برای دریافت نوبت تماس بگیرید: 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *