تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

علائم خرابی موتور داستر

علائم خرابی موتور داستر
علائم خرابی موتور داستر

علائم خرابی موتور داستر را باید از قبل شناسایی کنید تا زمانی که خدای ناکرده احساس کردید که موتور خودروی داستر تان به خوبی کار نمی کند، با اطلاع از آن ها برای تعمیر موتور کپچر در یک مرکز خوب و حرفه ای همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو اقدام کنید. موتور خودرو را بدون شک می توان قلب خودرو نامید زیرا این موتور است که جان تقریبا تمامی قطعات و قسمت های هر خودرویی به آن بسته است، به همین خاطر حواستان حسابی باید به موتور خودرویتان و مواردی مثل علائم خرابی موتور داستر باشد. برای اینکه بیشتر با موتور داستر و این علائم آشنا شوید، در ادامه هم صفحه را ترک نکیند. برای تعمیر تخصصی موتور داستر همراه باشید.

موتور رنو داستر

در ابتدای بحث علائم خرابی موتور داستر بد نیست بدانید که رنو داستر یک خودروی شاسی‌بلند است که با یک موتور ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۳۵ اسب بخاری مجهز شده است. این موتور می‌تواند ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند و از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ منتقل شود. این موتور دارای سیستم تزریق سوخت چند نقطه‌ای است و مصرف سوخت آن در شهر ۱۰.۶ لیتر و در جاده ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

علائم خرابی موتور داستر

موتور داستر یکی از قسمت‌های مهم خودرو است که باید به سلامت آن توجه کنید. خرابی موتور می‌تواند باعث کاهش عملکرد، افزایش مصرف سوخت، خاموش شدن خودرو و صدمه به قطعات دیگر شود. برخی از علائم خرابی موتور داستر عبارتند از مواردی که در پایین آمده اند.

روشن شدن چراغ چک موتور: این چراغ نشان می‌دهد که کامپیوتر خودرو یک خطایی در سیستم موتور شناسایی کرده است. این خطا ممکن است به علت احتراق ناقص سوخت، نشت روغن، گرفتگی فیلتر هوا یا بنزین، خرابی شمع یا سنسورها باشد.

خروج دود غلیظ از اگزوز ماشین: این مورد از علائم خرابی موتور داستر و این دود می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد که هر کدام نشانه‌ای متفاوت است. دود آبی نشان می‌دهد که روغن از مسیر خود به داخل موتور و سوختن آن است. دود سفید نشان می‌دهد که آب یا ضدیخ موجود در رادیاتور با بنزین مخلوط شده است. دود مشکی نشان می‌دهد که سوخت بیش از حد در موتور احتراق می‌یابد.

افزایش دمای بیش از حد موتور خودرو: این مشکل می‌تواند به علت کمبود آب یا ضدیخ در رادیاتور، گرفتگی لوله‌های خنک کننده، خرابی فن یا ترموستات باشد. اگر دمای موتور بالا رود، ممکن است باعث تخریب قطعات موتور شود.

اطلاعات بیشتر: نمایندگی داستر در تهران

کوبش موتور یا ناک زدن (Knock): این صدا زمانی ایجاد می‌شود که سوخت در محفظه احتراق موتور زودتر از موعد احتراق می‌یابد. این موضوع می‌تواند به علت کیفیت پایین سوخت، تنظیم نادرست تایمینگ، گرم شدن بیش از حد موتور یا خرابی سنسورها باشد.

افزایش مصرف سوخت موتور: این مشکل می‌تواند به علت تنظیم نادرست موتور، گرفتگی فیلتر هوا یا بنزین، خرابی شمع یا سنسورها، نشت روغن یا بنزین یا استفاده از تایرهای نامناسب باشد.

خاموش شدن موتور: آخرین مورد از علائم خرابی موتور داستر هم این مشکل است که می‌تواند به علت کمبود سوخت، گرفتگی فیلتر هوا یا بنزین، خرابی پمپ بنزین، شمع یا سنسورها، نشت روغن یا بنزین یا خرابی استارتر باشد.

دلایل خرابی موتور داستر

از مهم ترین دلایل خرابی موتور داستر و دیگر علائم خرابی موتور داستر مواردی که در زیر آمده اند هستند.

گاز دادن بیش از حد در فصل سرما: این کار باعث می‌شود که روغن موتور به سیلندرها نرسد و موتور بدون روغن کار کند.

اطلاعات بیشتر: زمان تعویض روغن موتور داستر

علائم خرابی موتور داستر

علائم خرابی موتور داستر

بالا بودن دور موتور: این کار باعث می‌شود که موتور سوخت بیشتری مصرف کند و ضربات بیشتری به قطعات موتور وارد شود و در نتیجه علائم خرابی موتور داستر خود را زود تر نشان دهند.

کم و یا زیاد بودن روغن موتور: روغن موتور برای روانکاری و خنک کردن قطعات موتور ضروری است. اگر سطح روغن موتور کم باشد، موتور کافی روان نمی‌شود و اگر زیاد باشد، موتور بیش از حد خنک می‌شود.

نقص در سیستم تزریق سوخت: اگر سیستم تزریق سوخت به درستی کار نکند، می‌تواند باعث کاهش بازده و عدم استقرار موتور شود.

علائم هشدار موتور داستر

علائم هشدار رنو داستر را که گاها دانستن آن ها به تشخیص راحت تر علائم خرابی موتور داستر کمک شایانی می کند را در پایین نظاره می کنیم.

چراغ مه شکن جلو: این چراغ زمانی روشن می‌شود که چراغ مه شکن جلو خودرو روشن باشد.

چراغ ایراد در سیستم فرمان هیدرولیک: این چراغ زمانی روشن می‌شود که سیستم فرمان هیدرولیک خودرو دچار ایراد شود.

چراغ مه شکن عقب: این چراغ زمانی روشن می‌شود که چراغ مه شکن عقب خودرو روشن باشد.

اطلاعات بیشتر: تعمیر تخصصی گیربکس داستر

چراغ کم بودن سطح آب شیشه شور: این چراغ زمانی روشن می‌شود که سطح آب شیشه شور خودرو کم باشد.

نحوه تعمیر موتور داستر

گفته شد که موتور داستر یک موتور چهار سیلندری با حجم ۱۶۰۰ سی سی است که با سوخت بنزین کار می کند. این موتور دارای ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور است. پس از مشاهده علائم خرابی موتور داستر و برایی نحوه برای تعمیر موتور داستر باید ابتدا علت خرابی را تشخیص داد و سپس قطعات معیوب را تعویض کرد. برخی از مراحل تعمیر موتور داستر در این بخش گفته خواهند شد.

علائم خرابی موتور داستر

علائم خرابی موتور داستر

  • قطع کردن کابل منفی باتری برای جلوگیری از اتصال کوتاه.
  • جدا کردن سیم ها و لوله های متصل به موتور.
  • باز کردن پوشش موتور و برداشتن آن.
  • باز کردن درپوش سر سیلندر و برداشتن آن.
  • برداشتن شمع ها، تسمه تایم، سوپاپ ها و دیگر قطعات موتور.
  • بررسی وضعیت قطعات موتور و تعویض قطعات معیوب یا فرسوده.
  • نصب مجدد قطعات موتور با رعایت تنظیمات و تورک مورد نیاز.
  • نصب مجدد پوشش موتور و سیم ها و لوله ها.
  • اتصال کردن کابل منفی باتری و روشن کردن موتور برای بررسی عملکرد آن.

برای انجام تعمیر موتور داستر پس از مشاهده علائم خرابی موتور داستر، باید از ابزارهای مناسب و قطعات اصلی استفاده کرد و از دستورالعمل های تعمیراتی رنو پیروی کرد.

هزینه تعمیر موتور داستر

هزینه تعمیر موتور داستر بستگی به میزان خرابی و نوع قطعات تعویضی دارد. به طور کلی، هزینه تعمیر موتور داستر مثل گفتن علائم خرابی موتور داستر نیست و بسیار متغیر است. برای محاسبه دقیق هزینه تعمیر موتور داستر باید ابتدا موتور را باز کرده و قطعات معیوب را شناسایی کرد. سپس باید قیمت قطعات اصلی را از نمایندگی رنو یا فروشگاه های معتبر بدست آورد. در نهایت باید هزینه دستمزد تعمیرکار را نیز به مجموع اضافه کرد.

 

مرکز تعمیر موتور داستر

اگر که به دنبال یک مرکز تعمیر موتور داستر برای فهمیدن علائم خرابی موتور داستر هستید، صد در صد ایران رنو به شما توصیه می شود. این مرکز یکی از معتبرترین تعمیرگاه های تخصصی رنو در تهران است که تمامی خدمات مربوط به سرویس و تعمیر داستر را ارائه می دهد. تعمیرگاه ایران رنو دارای کادری دوره دیده و ماهر است که با تمام مشکلات و خرابی های خودروهای رنو داستر آشنا هستند و به سادگی و در کمترین زمان ممکن آنها را تعمیر می کنند. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو از قطعات اصلی رنو استفاده می کند و گارانتی تعمیرات را به شما می دهد. آدرس تعمیرگاه ایران رنو در تهرانپارس است و شما می توانید با شماره های درج شده در سایت با آن تماس بگیرید یا به صورت حضوری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *