تعمیرگاه تخصصی داستر, وبلاگ

علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر
علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر موضوعات و مسائل مختلفی می تواند باشد که اگر موتور خودرویتان به خوبی سابق کار نمی کند باید از آن ها مطلع باشید. داستر یک خودروی اروپایی و به تعریفی دقیق تر یک خودروی فرانسوی است که توسط شرکت خودروسازی رنو تولید شده است. اما موتور خودروی داستر هم درست به مانند تمامی خودرو ها، قلب آن است، به همین خاطر توجه ویژه ای باید به نحوه کارکرد آن داشته باشید و اگر دیدید که به خوبی کار نمیکند، به دنبال علت بد کارکردن موتور داستر بگردید. برای تعمیر تخصصی موتور داستر همراه ما باشید.

کمی درباره موتور داستر

اما قبل از این که به سراغ علت بد کارکردن موتور داستر برویم، بهتر است که کمی درباره موتور داستر بدانیم. موتور داستر یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1598 سی‌سی است که توسط شرکت رنو طراحی و ساخته شده است. این موتور دارای قدرت 114 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متر است. این موتور از نوع موتور بنزینی با سیستم تزریق مستقیم است که با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگار است. این موتور همچنین دارای سیستم استارت و استاپ است که باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌ها می شود.

موتور داستر با گیربکس دستی 5 دنده یا اتوماتیک 4 دنده هماهنگ است. این موتور قادر است با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در 11.8 ثانیه شتاب بگیرد و سرعت نهایی 165 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. مصرف سوخت این موتور در شهر 8.9 لیتر در 100 کیلومتر و در بیرون شهر 5.6 لیتر در 100 کیلومتر است. اگر که احساس هرگونه مشکل در موتور داسترتان می کنید، و یا سوالاتی مثل این که علت بد کارکردن موتور داستر چیست دارید، به شما توصیه می شود که به سایت تعمیرگاه داستر در غرب تهران یعنی سایت ایران رنو سری بزنید.

اطلاعات بیشتر: هزینه تعویض روغن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کارکردن موتور داستر

اما علت بد کارکردن موتور داستر می‌تواند موارد مختلفی باشد که یکسری از مهم ترین آن ها در بخش پایینی این بخش آمده اند.

نقص در سیستم سوخت‌رسانی که می‌تواند باعث کمبود سوخت یا عدم ورود سوخت به موتور شود.

نقص در سیستم احتراق که می‌تواند باعث عدم احتراق سوخت و هوا شود.

نقص در سیستم برق که می‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح شمع‌ها، سنسورها، کویل‌ها و دیگر قطعات الکترونیکی موتور شود.

از مهم ترین موارد علت بد کارکردن موتور داستر، نقص در سیستم تهویه است که می‌تواند باعث افزایش دمای موتور و کاهش بازده آن شود.

نقص در سیستم روغن‌ریزی که می‌تواند باعث کاهش لغزش و مقاومت قطعات موتور و افزایش سایش و استهلاک آن‌ها شود3.

نقص در سیستم خنک‌کننده که می‌تواند باعث افزایش دمای موتور و خطر آتش‌گرفتن آن شود.

برای رفع مشکل علت بد کارکردن موتور داستر، باید ابتدا علت آن را تشخیص داد و سپس قطعات خراب یا ناسالم را تعمیر یا تعویض کرد. برای این کار می‌توانید از یک مکانیک متخصص یا یک تعمیرگاه معتبر استفاده کنید.

تعمیر موتور داستر

تعمیر موتور داستر یا همان تعمیر اساسی موتور خودرو یک عملیات تخصصی است که در آن اجزای موتور باز و بازسازی می شوند. این عملیات معمولا زمانی انجام می شود که علت بد کارکردن موتور داستر خود را نشان دهد و موتور خودرو دچار فرسودگی یا خرابی شدید شده باشد و نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات داشته باشد. تعمیر اساسی موتور خودرو شامل مواردی است که در زیر آن ها را با هم می بینیم.

اطلاعات بیشتر: علائم خرابی موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر

علت بد کار کردن موتور داستر

تایم‌گیری و فیلرگیری: تایم‌گیری به تنظیم زمان روبه‌رو شدن سوپاپ‌ها و پیستون‌ها در موتور گفته می شود. فیلرگیری به تنظیم فاصله بین سوپاپ‌ها و روکر آرم گفته می شود. این دو عملیات برای بهبود عملکرد موتور و کاهش صدا و مصرف سوخت ضروری است

تعویض سرسیلندر: سرسیلندر یک قطعه فلزی است که بر روی بلوک موتور قرار می گیرد و شامل سوپاپ‌ها، شمع‌ها، کمپرسورها و سایر قطعات موتور است. تعویض سرسیلندر زمانی لازم است که سرسیلندر ترک بخورد یا دچار نشتی شود.

تعویض دسته موتور: دسته موتور یک قطعه فلزی است که برای اتصال موتور به بدنه خودرو استفاده می شود. دسته موتور با زمان فرسوده می شود و باعث افتادن موتور یا ایجاد لرزش و صدا می شود. تعویض دسته موتور در روند تعمیر موتور داستر برای جلوگیری از این مشکلات همچون علت بد کارکردن موتور داستر ضروری است.

تعویض کاتالیزور و گلویی اگزوز: کاتالیزور یک قطعه است که برای کاهش آلاینده‌های خروجی موتور به کار می رود. گلویی اگزوز یک قطعه است که برای اتصال کاتالیزور به لوله اگزوز به کار می رود. تعویض کاتالیزور و گلویی اگزوز زمانی لازم است که این قطعات دچار خرابی یا زنگ زدگی شوند.

تعویض اویل پمپ و واتر پمپ: اویل پمپ یک قطعه است که برای پمپاژ روغن به قطعات موتور به کار می رود. واتر پمپ یک قطعه است که برای پمپاژ آب خنک کننده به موتور به کار می رود. تعویض اویل پمپ و واتر پمپ زمانی لازم است که این قطعات دچار نشتی یا کاهش فشار شوند.

دلایل خرابی موتور داستر

از مهم ترین دلایل خرابی موتور داستر و دیگر موارد علت بد کارکردن موتور داستر، مواردی که در زیر آمده اند هستند.

گاز دادن بیش از حد در فصل سرما: این کار باعث می‌شود که روغن موتور به سیلندرها نرسد و موتور بدون روغن کار کند.

بالا بودن دور موتور: این کار باعث می‌شود که موتور سوخت بیشتری مصرف کند و ضربات بیشتری به قطعات موتور وارد شود و در نتیجه علت بد کارکردن موتور داستر خود را زود تر نشان دهند.

کم و یا زیاد بودن روغن موتور: روغن موتور برای روانکاری و خنک کردن قطعات موتور ضروری است. اگر سطح روغن موتور کم باشد، موتور کافی روان نمی‌شود و اگر زیاد باشد، موتور بیش از حد خنک می‌شود.

نقص در سیستم تزریق سوخت: اگر سیستم تزریق سوخت به درستی کار نکند، می‌تواند باعث کاهش بازده و عدم استقرار موتور شود.

علت بد کار کردن ماشین چیست؟

اما شما که با علت بد کارکردن موتور داستر بهتر است با این که تک کار کردن ماشین چیست هم آشنا شوید. تک کار کردن ماشین به معنی از کار افتادن یکی از سیلندرهای موتور است. در این حالت، موتور به جای چهار سیلندر، با سه سیلندر کار می کند. تک کار کردن موتور باعث کاهش قدرت و شتاب خودرو می شود و همچنین باعث ایجاد لرزش و صدا می شود. علل تک کار کردن ماشین هم چیز هایی هستند مثل خرابی شمع، خرابی کوئل، خرابی انژکتور، خرابی سوپاپ، خرابی واشر سرسیلندر و مواردی از این قبیل.

تعمیرگاه داستر در غرب تهران

اما در نهایت اگر که به دنبال یک تعمیرگاه داستر در غرب تهران هستید که کار تعمیر موتور خودرویتان را به آن بپسارید و اجرت تعمیر موتور داستر مناسبی هم بپردازید، به شما توصیه می شود که سری هم به سایت ایران رنو بزنید. تعمیرگاه ایران رنو یک مرکز تخصصی است که خدمات مختلفی را برای خودروهای رنو ارائه می دهد. این خدمات شامل گفتن علت بد کارکردن موتور داستر به شما، تعمیر موتور رنو داستر و سایر خودروهای رنو، تعمیر گیربکس، جلوبندی، کولر، بخاری، تسمه تایم، دیاگ، سرویس دوره ای، تعویض روغن و فیلتر، تنظیم موتور و تست گاز و غیره است. تعمیرگاه ایران رنو با کادری مجرب و ماهر و با استفاده از تجهیزات مدرن و قطعات اصلی، خودروی شما را با کیفیت بالا و در کمترین زمان تعمیر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *